papuga Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Panowie opanujcie podstawy nazewnictwa bo trudno dojść o co wam biega. Statecznik ma ster. Skrzydło ma lotki, klapy, hamulce aerodynamicznego, skrzela... I znowu narozrabiałem. Nic nie poradzę że dzieli nas ćwierćwiecze Jak mnie uczyli na modelarni to było to poprawne nazewnictwo szczególnie, że łódki też robiliśmy i trzeba było mieć takie wspólne esperanto ze szkutnikami. Czas jest nieubłagany więc zmienieniają się jednostki miar i nazwy wielu rzeczy. Wybaczcie analogowemu staruszkowi ze słownictwo ma z lampowej epoki. Dzisiaj zakończyłem operację szpachlowanie i pomalowałem kadłub pierwszym kolorem. Niestety, wczoraj (wielka majówka) pozamykane były sklepy z lakierami samochodowymi wiec wk...łem się i poszedłem do Leclerca kupić spraja. Nawet kolor mi się trafił odpowiedni . No to na szary podkład poszedł ten kanarkowy kolorek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Piekny model ładnie wykonany -gratulację. Mam tylko nieśmiałe pytanie ? Co prawda to dwa płaty, ale czy waga 1100 bez pokrycia to trochę nie za dużo jak na model wykonany w technice tradycyjnej ? Mam podobnych rozmiarów piankolota , a epp jest cięższe i waży 820 g.. P.s. Sloty po po polsku to skrzela i tak należy nazywać to ustrojstwo zamontowane na natarciu skrzydeł !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Piekny model ładnie wykonany -gratulację. Mam tylko nieśmiałe pytanie ? Co prawda to dwa płaty, ale czy waga 1100 bez pokrycia to trochę nie za dużo jak na model wykonany w technice tradycyjnej ? Mam podobnych rozmiarów piankolota , a epp jest cięższe i waży 820 g.. Waga nie jest tak istotna jak współczynnik obciążenia powierzchni, który ma tutaj nie przekroczyć 37,5 g/dm2. To mało jak na model rekreacyjny i to budowany w połowie z materiałów z odzysku. Z drugiej strony zbyt lekkie modele lubią tylko spokojną pogodę, a ja chce mieć model, niebojący się silniejszego wiatru. Takie są plany, a co wyjdzie zobaczymy po oblocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meran110 Opublikowano 10 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2016 Mój styropianowy dwupłat ma obciążenie ~25,5g/dcm i znakomicie radzi sobie z dużym wiatrem. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59948-dwup%C5%82atowy-trenerek/?hl=%2Bdwup%C5%82atowy+%2Btrenerek Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 11 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2016 Mój styropianowy dwupłat ma obciążenie ~25,5g/dcm i znakomicie radzi sobie z dużym wiatrem. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59948-dwup%C5%82atowy-trenerek/?hl=%2Bdwup%C5%82atowy+%2Btrenerek Pozdrawiam Komary, i inne owady tez dają sobie radę z dużym wiatrem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
papuga Opublikowano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Wreszcie miałem trochę czasu i pokryłem folią skrzydła i lotki. Podstawowy zestaw kolorystyczny to żółć i czerń. Na razie bez dodatków. Do zrobienia zostały popychacze lotek i koła. Te ze zdjęć muszą zostać wzmocnione bo raczej nie wytrzymają cięższego lądowania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Nie wyświetla się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 18 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Wyświetla się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi