pablo35 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Dobry wieczor wszystkim milosnikom skrzydel!!! Tak ja napisalem w pozdrowieniach jestem nowicjuszem w dziedzinie RC, wiec z gory przepraszam wszystkim za ewentualne bledne slownicto lub nazewnictwo poszczegolnych elementow , czesci itp, ale nie od razu Krakow zbudowano. Zaczolem przygode z modelarstwe dosc dawno temu od Kartonow, a potem Plastiku. Obecnie mieszkam w Londynie , jestem elektrykiem i tatusiem 3 wspanialem synow. ale nie w tym rzecz. Mam wielkiego hopla na puncie lotnictwa , w szczegolnosci wojskowego i moim marzeniem od zawsze bylo zbudowanie modelu latajacego RC. kilkanascie lat temu nawet o tym nie myslalem bo koszty czesci i ich dostepnosc byla daleko od zasiegu moich rak, teraz sie to zmienilo ale zato czasu mniej, jednak sprobowalem. Wygralem na aukcji jakis czas temu plany i kawalki balsy do budowy modelu firmy Traplet Razor 90. Dla zainteresowanych podaje link; http://gb.trapletshop.com/razor-90-2 Kosztowalo mnie to okolo10 futow. Plany byly kompletne, i elementy z balsy do budowy kadluba, skrzydla brak, same plany. I zaczolem , wiedza tylko z glowy i co co przez lata ugryzlem z budowy kartonu i plstiku. Robilem zdjecia co jakis czas z postepow w budowie wiec postaram zobrazowac to w miare od poczatku opisujac i wstawiajac zdjecia o ile mi sie to uda. Przyszla pora na Ebay i kupno elektryki; aparatura rc nadajnik i odbiornik RADIOLINK AT9 akumulator ZIPPY 5 cel pojemnosc 5000 esc TURNIGY 85 amp akumulator do odbiornika NO NAME 2300 NI-Mh 6 volt , 5 cell balast do akumulatora I-MAX B6 mini EDF fan 90 mm, niestety dzieciak zjadl intrukcje i nie pamietam parametrow serwa w wiekszosci E MAX ES09 MD podwozie z Singapuru sugerowane parametrami jakie znalazlem w opisie (jak sie potem okazalo bledne) i pare funtow ubylo Zalozenia byly proste ; zbudowac, upieknic w troche detali, i poleciec... Ale zaczely sie schody i zaczol wychodzic brak potrzebnej wiedzy. Tak jak mowilem bede pokolei dodawal udokumentowane kolejne etapy nie odrazu wszystko bo juz puzno ale napewno na dniach. Bardzo prosze zaineresowanych o ; slowa krytyki, troche pociechy i wsparcia, podpowiedzi i pytania , biore wszystko na klate!!! Chcial bym zbudowac to cudo do konca i polatac nim troche!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Y/F-22 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Odpal na początek symulator na pececie bo zbyt długo się tym modelem nie nacieszysz, szkoda go na zapałki bo zapowiada się nieźle. Skoro już ulokowałeś tyle szmalcu w tym modelu&wyposażeniu to może pokuś się o kupno jakiegoś taniego, używanego trenerka i porozbijaniu go trochę zanim siądziesz do Razora. Zresztą ... sam pójdziesz tą drogą gdy pierwszy raz przesuniesz drążek gazu mając na hamowni EDF 90 mm, wysysa nie tylko prąd ale i resztki odwagi (szczególnie te tanie, chińskie edfy, które wibracjami potrafią połamać stół) z ludzi, którzy mają z tym do czynienia pierwszy raz bo to już kawał potworka jak na początek. No nic, zacznij budować, wstaw fotki, może akurat wyjdzie Ci to fajnie i będziesz mógł w międzyczasie nauczyć się latać na jakimś trenerku co zaleci Ci chyba każdy forumowicz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo35 Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Przyszla pora na budowe kadluba poszla wydaje mi sie latwo, jest prawie ukonczony, nie zostal jeste pokryty do konca bo dopiero niedawno zamontowale EDF fan , potem zrobilem pierwsza istotna przerobke a mianowicie wyjmowanom komore z calym kokpitem w celu zdobienia dostepu do akumulatora. Kokpit tez bedzie w puzniejszej fazie troche odpicowany w jakis podwietlany panel czy troche bardziej realistyczny fotel pilota no i otwierany za pomoca jednego z wolnych kanalow. Nastepna przerobka to wyciecie kolejnego dostepu na grzbiecie kadluba zaraz za kabinom do montarzu odbiornika i Flight Controller, ktory defakto nie wiem czy sie przyda Nastepnie wymyslilem sobie wbudowanie dwoch hamolcow aerodynamiczny ponizej grzbietu zaraz za krawedzia splywu skrzydla, obslugiwanych przez dwa osobne serva sprzegniete razem o oznaczeniu jak na poczatku postu i tu zaczely sie problemy. Serva zamatowane wewnatrz kadluba maja zamontowane orginalne ramie dolaczone do niego, ma ono popchac w gore cos w rodzaju precika domontowanego do hamulca, zawiasy tez pomysl z kosmosu jak widac mam nadzieje na zdjeciu. Wykonalem na gotowym kadlubie model tego mechanizmu i nawet zadzialalo! Po drobnych poprawkach w puzniejszym terminie moze bede to i dzialalo i wygladalo rozsadnie. na razie zostawilem ten temat bo bede go ogarnial i poprawial jak uporam sie ze skrzydlem. potem zainstalowalem EDF Fan, i dobudowalem wylot z przezroczystego opakowania po kwiatku ktory dalem zonie na urodziny. Przyszedl czas na probne odpalenie. Podlaczylem cala instalacje , przygotowalem radio, ustawilem wolant w pozycje do dolu i wlaczylem zasile w nadajniku. Kupa huku , strachu i kadlub na szczescie zatrzymal sie na ekspresie do kawy!! po przeprowadzeniu dochodzenia okazalo sie ze kanal odpowiedzialny za moj silni mial zmieniony revers! ( przepraszam za nieodpowiednie slownictwo ) Po poprawieniu odpalilem raz jeszcze i juz dziala jak potrzeba ! dmucha jak by mial 500 koni pod maska! Zostal jeszce do zbudowania caly uklat dolotu powietrza ale to potem bo wiazalo sie to z przerobka skrzydla , co opisze dalej. koncze na dzis czekam tak jak napisalem wczesniej na podpowiedzi i jakie kolwiek zainteresowaniem z waszej strony moim samolocikiem, dobrej nocki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 No Kolego, na własne życzenie wyskoczyłeś za burtę statku, płynącego nocą, w sztormie, zimą, na Północnym Atlantyku. Że użyję takiego porównania. Dlaczego, to mam nadzieję, wyjaśnią Ci bardziej doświadczenie modelarze. Ale głowa do góry, wszystko powoli da się sprowadzić na właściwe tory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Fajny model, jeszcze z pół roku i sam zabiorę się za EDF-y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Pawle. Po pierwsze: poproś moderatora o przeniesienie wątku do właściwego działu, tu: http://pfmrc.eu/index.php?/forum/82-skrzyde%C5%82ka-kaczki-i-odrzutowce/ Po drugie: jeśli to jest Twój pierwszy model RC i zamierzasz się na nim uczyć latania, to jest bardzo zły pomysł. EDF z turbiną 90mm to samolot dla doświadczonych modelarzy i nie nadaje się na pierwszy model (ba, nawet na drugi, czy trzeci). Moja propozycja jest taka: Zacznij od symulatora, potem jakiś trenerek z depronu/EPP, potem coś większego i szybszego (jakiś warbird np.). Gdy nabierzesz doświadczenia, wrócisz do Razora i oblatasz go z sukcesem. Inaczej to niemal pewne jest, że w dziewiczym locie go rozwalisz. Szkoda pieniędzy i Twojej pracy... Po trzecie: zdaje sobie sprawę, że mieszkasz poza Polską i najprawdopodobniej nie masz nawet polskich znaków na komputerze, ale proszę Cię postaraj się trochę o pisownię, bo teraz bardzo ciężko się czyta to co piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Muszę się pochwalić Też kiedyś byłem w posiadaniu lepszej maszynki nie mając pojęcia o lataniu. Nie wiedziałem nawet co to przeciągnięcie. W pierwszym locie wbił się do połowy w ziemię. Odbudowałem samolot. W drugim roztrzaskał do zera o taflę wody. Na dno poszło 500zł w tym kamera z nagraniem i innymi filmami na karcie SD 32GB Na środku wrak, po lewej podwozie po prawej pozostałe szczątki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo35 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Dzien dobry! Rzeczywiście popełniłem blad rzucając tutaj moj temat, niedopatrzeniem ze to nieodpowiednia kategoria, co co z góry przepraszam wszystkich, jak tylko dowiem sie jak postaram sie przenieść do odpowiedniego działu i dalej bede kontynuował moja przygodę. Przepraszam rownież kolegę za ewentualne błędy ortograficzne ale to chyba nie forum poprawnej polszczyzny? Mimo to postaram sie to naprawić i bede przepuszczał tekst przez odpowiednia obrabiarkę błędów... Wieczorem postaram sie uzupełnić moj początek postu odnośnie modelu treningowego bo takowy juz jest zakupiony, wrzucę foto. Do usłyszenia wieczorkiem... P.S. Czy ktos moze mi podpowiedzieć jak przenieść moj temat do innego pokoju???? Pozdrawiam forumowiczow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Przeniesiono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo35 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Odnosnie treningu, nie dodalem jednej rzeczy.Zanim zakupilem plany Razora , kupilem cos takiego: rozpietosc skrzydel 105 centymetrow dlugosc calkowita 100 centymetrow ...samo body , uzbroilem go w to co potrzebne i na pas startowy. Dlugo to nie trwalo kolega nie zdazyl wlaczyc kamery. Start byl bardzo szybki, no ale upadek jeszcze szybszy, glowne powody wypadku to arogancja , zbytnia pewnosc siebie, brak wiedzy i treningu, i pospiech. Polamane podwozie, dziorawe skrzydlo, no i loze silnika, znaczy mocowanie roztrzaskane. No i mi sie spodobalo, nie spadanie , ale ze kawalek balsy unosi sie w pare sekund jak rakieta!!! To fotki juz po remoncie, dalo rade wszystko poskaladac, no i cos sie nauczylem. Ze to nie takie latwe jak mi sie wydawalo!!! Wiec trzeba bylo cos do trenowania , ofiara padl styropianowy F-18 ..jest juz gotowy do lotu, no i mozna go szybko skleic w razie naglego przyziemienia. I tu podziekowania dla moich kolegow Adiana i Marka, ktorzy wiernie zamawiaja dla mnie niezbedne elementy do spelnienia moich marzen...Pozdrawiam.. Gdyby nie oni zona juz dawno spakowala by mnie na mojego Razora Wiec teraz czekac na troche sloneczka i na trawke najlepiej zeby za barzo nie zdrapac tygrysowi skory... no i potem zdobylem plany Razora... Ja wiem ze do opanowanie takiego modelu trzeba duzo czasu praktyki i jeszcze liczniejszych upadkow, ale budoje go z nadzieja ze ktoregos dnia bede w stanie go okielznac!!! Puki co nauka na TYGRYSIE a potem na bardziej zaawansowany dwuplatowym ULTIMATE. Wieczorkiem wroce do dalszego opisywania postepow z budowy, no i postaram sie poprawiac bledy ortograficzne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo35 Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 No i nastapil moment budowy skrzydla. Sa plany wiec wszystko na balse , ostry skalperek i do boju, po paru dniach wyszlo cos przypominajacego skrzydlo, przynajmniej wedlog mnie na tym etapie z racji mojego zawodu postanowilem okablowac skrzydlo, czyli serw , podwozia i oswietlenia dwa dni potem wyprulem wszystkie przewody i zamienilem je na lzejsze odpowiedniki po przygotowaniu SIODEL na serwa do klap i lotek, czaczolem pokrywac skrzydlo balsa. te szare kikutki wystajace z klap to moje zawiasy, wstawie fote nastepnym razem i opis czemu tak zrobilem... W pewnym momencie na tym zatrzymala sie budowa skrzydla, poniewaz trwaly zmudne poszukiwania odpowiedniego podwozia. W koncu znalazlem cos odpowiedniego rozmiarowo, no i cena do rozmiarow byla bardzo adekfatna, foto jutro. I tu zaczolem popelniac bledy. Po pierwsze nie dopatrzylem sie wszystkich rozmiarow podwozia glownego , a mianowicie rozmiar kola i dlugosci goleni byla odpowiednia ale grubosc opony w polaczeniu z goleniom znacznie przewyzszyla profil mojego skrzydla, a doladnie o 8 milimetrow w najwyzszym puncie! No i d..pa.....oddac nie moge a 150 funtow szkoda do kosza wurzucic! I tu szybko pogrzebalem w glowie i przypomnialem sobie jak McDonnell Douglas poradzil sobie z tym samym problemem w samolocie F- 4 Phantom II. Zrobili taki charakterystyczny GARBIK na gornej powierzchni skrzydla. moja opona w polowie jest w skrzydle a druga juz w kadlubie , czyli moj GARBIK jest tylko na pol opony. zrobilem wstepnie takie cos na skrzydle, taki model , trzeba go bedzie jescze wylizac i pozaokraglac. Ale to nie wszystko, wysokosc serwa jest tez o dwa milimetry wyzsza od profilu i kawalek serwa wystale mi ze skrzydla , jutro foto i rysunek z boku, nie wiem jak temu zaradzic i najwazniejsze czy ten garbik na opone nie zwali aerodynamiki skrzydla bo o tym nie za wiele mam pojecia.... no i na dotatek nie wiadomo czemu moje skrzydlo zwichrowalo sie o okolo 3-4 milimetry miedzy lewa a prawa strona. Moze podepre je z jednej strony i obciaze na pare dni zeby sie odgielo??? co robic.....Przeciez nie bede bodowal skrzydla od nowa, ktos ma jakis pomysl???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Kształtowanie na mokro może pomóc ale trzeba to robić bardzo ostrożnie. A tak wogule model będzie bardzo fajny , bardzo szybki i nie łatwy w pilotażu Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo35 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Super ze ktos sie odzywa bo juz myślałem ze w Polsce nikt sie nie interesuje modelami z EDF, albo moj projekt jest do bani.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Super ze ktos sie odzywa bo juz myślałem ze w Polsce nikt sie nie interesuje modelami z EDF, albo moj projekt jest do bani.... To twój projekt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Nie no nawet je tu budujemy???? Ale kup sobie jakiegoś szybowce z epp 1400mm do treningu bo tego dwupłata też będzie szkoda rozbic . Ku przestrodze zobacz mój film a to jest tylko 50mm edf 4s Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Nie no nawet je tu budujemy Ale kup sobie jakiegoś szybowce z epp 1400mm do treningu bo tego dwupłata też będzie szkoda rozbic . Ku przestrodze zobacz mój film a to jest tylko 50mm edf 4s Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Na pełnym gazie lata szybko, ale można przecież wolniej na początek aby się połapać w czasie nim się z ziemią spotka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Taaaaaaaaaaa....... jasne... "Synku lataj nisko i powoli." Nie latałeś jeszcze niczym szybkim - prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zacznijmy od tego że wogule jeszcze prawie kolega pablo35 nie latał. Dużo symulatora powtarzam bardzo dużo. .... Michał ten model nie będzie latał powoli choćby ze względu na wagę ktora pewnie przekroczy 2kg oraz rozpiętości 1200m i w dodatku konstrukcje dolnopłatową. Co nie sprzyja powolnemu lataniu. Właśnie Pablo35 pilnuj bardzo wagi im mniejsza masa modelu tym lepszy stosunek masy do ciągu . Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Zacznijmy od tego że wogule jeszcze prawie kolega pablo35 nie latał. Dużo symulatora powtarzam bardzo dużo. .... Michał ten model nie będzie latał powoli choćby ze względu na wagę ktora pewnie przekroczy 2kg i konstrukcje dolnopłatową. Właśnie Pablo35 pilnuj bardzo wagi im mniejsza masa modelu tym lepszy stosunek masy do ciągu . Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka To jaką będzie miał przybliżoną minimalną prędkość lotu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2016 Latam twesterem multiplexa waga do lotu 1250g i rozpiętości 850mm i prędkość na granicy przyciągnięcie to jakieś 80km , myślę że to będzie ponad 100 , 120 może więcej. To małe moje latodlo jak nim latam to minimum połowa gazu musi być bo inaczej jest ciężko nad nim zapanować przepada w zakrętach. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi