Skocz do zawartości

Silnik z dysku twardego. Jaka aparatura?


reg_edit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem, że do napędzania modeli latających może nadać się silnik z dysku twardego, jednak należy dokonać przeróbki uzwojenia ze względu na małą moc. Moje pytanie brzmi: jakiej grubości i długości powinien być zwój aby uzyskać prędkość i moc wystarczającą do napędzania latającego skrzydła o rozpiętości do 1m? Chce zbudować swój pierwszy model, mam stary dysk to czemu z niego nic nie zrobić? Jak dobrać do takiego silnika regulator i pakiet li-po?

Drugie pytanie dotyczy Spektrum DX6i. Czy ta aparatura będzie dobra na początek?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nikt mi nie doradzi to zacznę głębiej szperać w google. Jednak google nie poleci mi aparatury. Przejrzałem kilka tematów o aparaturach, jednak nadal mam wątpliwości co kupić.

Na tym forum wszystko jest : http://pfmrc.eu/index.php?/topic/40747-jaka-aparatura-na-pierwszy-raz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem przeróbki z CD, magnes wyciągałem na gorąco, w jego miejsce wklejałem na poxipol 12 magnesów 5x5x1 albo 5x5x1,5mm ( nie pamiętam bo to ze 12 lat temu)  Regulator miałem ze 20A GWS-a , pakiet 1,3Ah 3S. Radochy w porównaniu z silnikiem szczotkowym 280 było znacznie więcej nie wspominając o dwukrotnie dłuższym locie. Pytanie rodzi się inne: czy warto zawracać sobie głowę samoróbką kiedy silnik o takich samych osiągach kosztuje kilka $? Kiedyś były niedostępne a jak już to drogie. Teraz jest ich na kilogramy i tanie jak barszcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Z HDD będzie problem. Z CD też nie wszystkie podejdą. Większe motorki można zrobić z silników od magnetowidów. Te wieksze robione od podstaw przeze mnie miały stojan zrobiony z wirnika od wiertarki elektrycznej z toczonym, duralowym wirnikiem z wewnętrznym pierścieniem stalowym na który naklejane były magnesy. Ale jeszcze raz powtórzę: szkoda czasu na walkę z samoróbką z HDD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ,że przeróbki są dzisiaj nie opłacalne- ale jaka satysfakcja z przerobienia takiego silnika. Jest jeszcze jedna dobra strona w przerobieniu silnika-nabycie wprawy przy nawijaniu uzwojeń i zrozumienie ,jak to wygląda. Wystarczy wejść na dział :silniki elektryczne- gdzie zapytania o przewinięcie silnika są dość częstym pytaniem i nie chodzi tu o silniki za kilka dolców, ale te bardziej droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.