Tril Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Cześć! Kupiłem sobie do Gemini taki silnik: HIMAX C 3516-1130, regulator: MULTIcont BL-54. Chcę zasilać ten zestaw z pakietu LiPo 3s [20C] oraz NiMH 7-cel 8,4 V (regulator ma opcję zasilania z obu typów pakietów). Powiedzcie proszę, czy do każdego rodzaju pakietu mam dobrać inne śmigło? Aktualnie posiadam śmigła APC 11x5,5 10x5, 9x4. Czy do spokojnego latania wystarczy APC 9x4? Zadaje to pytanie bo mam tylko jeden pakiet LiPo, a 4 pakiety NiMH z modelu motoszybowca i chciałbym je wykorzystać skoro już są w domu W końcu na lotnisku każde źródło zasilania się przyda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Cześć! Kupiłem sobie do Gemini taki silnik: HIMAX C 3516-1130, regulator: MULTIcont BL-54. Chcę zasilać ten zestaw z pakietu LiPo 3s [20C] oraz NiMH 7-cel 8,4 V (regulator ma opcję zasilania z obu typów pakietów). Powiedzcie proszę, czy do każdego rodzaju pakietu mam dobrać inne śmigło? Aktualnie posiadam śmigła APC 11x5,5 10x5, 9x4. Czy do spokojnego latania wystarczy APC 9x4? Zadaje to pytanie bo mam tylko jeden pakiet LiPo, a 4 pakiety NiMH z modelu motoszybowca i chciałbym je wykorzystać skoro już są w domu W końcu na lotnisku każde źródło zasilania się przyda LiPo - 3s - ok - polatasz 7 NiMh - i tu się zdziwisz że to nie chce latać - sprawdz czy ten motorek może latać na 2s bo to praktycznie odpowiednik - 2s = 7 NiMh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tril Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Na regulatorze jest napisane: CURRENT 54A 5 - 12 NiXX 2 - 3S LiPo Natomiast na silniku nie jest napisane jakim napięciem powinien być zasilany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 :twisted: :twisted: http://www.aeromicro.com/catalog/himax_3516-1130_out-runner_brushless_motor_4556759.htm http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_id=681 z tym że wierzyłbym bardziej w pierwszego linka - patrz opis na końcu strony ( u dołu ) ... ps. następny - podaj wiek bo nie wiemy jak rozmawiać ... :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tril Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Dziękuję za odpowiedź, czyli pozostaje dokupić dodatkowe LiPo... To w takim razie czy śmigło 9x4 będzie się nadawało, czy raczej stosować rekomendowane przez producenta 10x5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 kup oba - przydadzą się na pewno i spróbuj - mniejszym dłużej polatasz a większym "żwawiej" ... ps. :shock: i awatar się znalazł i wiek - dziękuję ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Witam. Chciałbym odświeżyć temat bo jest dużo pozytywnych opinii o tym modelu i chyba się zdecyduje na zakup w najbliższym czasie.I mam pytanie. Posiadam regulator 40A turnigy pakiety 3S lipo dualsky 2200 ale nie wiem jaki silnik wybrać do modelu którym chciałbym latać 3d trochę ostrzej oraz czasami z mini kamerką i znalazłem takie silniki -Turnigy SK Series 35-30 1100Kv / 345w -Turnigy SK Series 35-36 910Kv / 310W -Turnigy TR 35-36C 1100kv 400w -Turnigy TR 35-30C 1100kv 250w Czy możecie polecić któryś z nich do moich wymagań lotnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 [...] Czy możecie polecić któryś z nich do moich wymagań lotnych? Praktycznie każdy ze wskazaniem na najmocniejszego :idea: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smootny Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Mi się dobrze lata na tym egzemplarzu: - Turnigy SK Series 35-36 910Kv / 310W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 A jak wygląda sytuacja z ośką w tych silnikach. Chciałbym zamocować go za wręgą nie będzie za krótka nie będzie obcierać piasta o wręgę? Ośki znalazłem w sklepie,ale są standardowych wymiarów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smootny Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Latałem z silnikiem przez i za wręgą . Tak czy siak ośki padają :mrgreen: choć przed wręgą silnik lepiej pasował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 -Turnigy SK Series 35-30 1100Kv / 345w Ja jestem za tym - już mówię dlaczego. Sam latam na -Turnigy TR 35-30C 1100kv 250w i z pakietem 3000mAh 3S ma na tyle mocy, żeby robić jakieś tam podstawy 3D. (choć ja wolę latać z pakietem 1800mAh 3S ). Więc po co dawać mocniejszy silnik = większą masę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 A jeszcze pytanie. Do perfekcyjnego wyglądu pasował by kołpak na śmigło czy warto zainwestować nie będzie się grzała elektronika? Lata ktoś z kołpakiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbruski Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Witam, Cały czas z kołpakiem (oryginalnym), ponad 10 godzin w powietrzu ... I z owiewkami... Staszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Jeszcze wracając do ośki silnika Turnigy SK Series 35-30 1100Kv / 345w Jeśli będę mocował za wręgą silnik i dam śmigło ,kołpak z piastą to czy długość ośki tego silnika (co z obliczeń wyszło 19mm) wystarczy na montaż tego wszystkiego? Pytam bo zauważyłem na zdjęciach ,że wręga nie jest tak jak w parkmasterze całkowicie z przodu modelu tylko jak by lekko schowana w kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Dziś po małej kraksie składam wszystko do kupy i pytanie mam. Jak się nazywa ta plastikowa część na której osadzony jest styropianowy kołpak który dają razem z modelem pod jaką nazwą go szukać w sklepach? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ee7af574631d3cc.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam Forumowiczów, sam temat był już trochę wałkowany, ale dodam jednak kilka informacji o tym modelu. To mój piąty model. Złożony, wyregulowany, czeka na oblot. Tak jak w moim podpisie jestem zwolennikiem rzeczy dobrej jakości – na dłużej starczają. Wyposażenie do Gemini przełożyłem z pierwszego modelu (Parkamster 3D). Mimo wielu kretów początkującego z ambicjami, żadna część z wyposażenia nie uległa zniszczeniu. Zawsze mnie ciekawiło ile masy dodają naklejki Multiplexa, które wg. mnie bardzo dobrze usztywniają konstrukcję. To co na zdjęciach – to dodatkowe 66g. Co do wyposażenia: Silnik AXI 2808/24 (1150 kV) Śmigło APC 10x5 + kołpak plastikowy z podkładką duralową 63mm Regiel Pulso 33++ (niedługo będzie Jeti) Serwa 4X Hitec HS 5065 MG Odbiornik Spectrum AR 6110E Masa z powyższym wyposażeniem to 685 g. Pakiety Li-Po Tornado Power 11,1 V 1800 30C (150g) 4szt. Lub Tornado Power 11,1 V 2250 35C (175g) 2szt. Lub Tornado Power 11,1 V 2250 40C (190g) 2 szt. Pozdrawiam M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Czy ten post to kryptoreklama sklepu???? Nie bardzo widzę problem z zasilaniem w przedziale +/- 2000-2250mAh 3s, pakietów różnych producentów jest na pęczki, jak dla mnie kieruję się wagą, wymiarami, ceną i wydajnością prądową. Nie zauważyłem aby chinole były gorsze od teoretycznie oryginalnych, zwłaszcza że te ostatnie często są wytwarzane właśnie przez małe żółte rączki, a tylko mają poprzyklejane inne (oryginalne naklejki, no i cena jest wyższa). A co do wyposażenia, to kwestia gustu, tu też można poszaleć. Powodzenia w lotach Viper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Nie to nie kryptoreklama. Ale usunę nazwę, żeby nie było podejrzeń. Ja widzę zdecydowanie dużą różnicę. Kwestia gustu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.