rc_spy Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Ktoś się kiedyś bawił "silniczkiem" ASP 180 2-takt ? Mam nowy już po docieraniu, ale jest dość kapryśny bo dało się go wyregulować bez większych problemów, ale przy zdjęciu gazu potrafi czasem zgasnąć - to już po uzyskaniu max dobrego wyniku regulacji. Wyraźnie widać w trakcie regulacji, że problem z gaśnięciem jest związany z pozycją igły w gaźniku - im mniej wkręcona tym bardziej nasila się problem gaśnięcia. Gdy osiąga się dobry rezultat i wydaje się że jeszcze wkręcenie igły na 2..5 ząbków (nie pamiętam dokładnie ile tych ząbków jeszcze zostało) całkiem by gaśnięcie wyeliminowało, igła blokuj się w otworze gaźnika - za gruba i odcina całkiem paliwo. W necie są info, że niektóre z tych ASP nie dało się dobrze wyregulować i pomogła zmiana gaźnika na lepszy i że to w dużej mierze zależy to od konkretnego egzemplarza silnika. Ale nie chce mi się zmieniać gaźnika Paliwko nitro 5%. Bawiłem się nim długo i namiętnie, ale widać że regulacją się nic nie zdziała, więc albo gaźnik, albo ścienienie igły w gaźniku - jest dość gruba na końcu, albo dodanie układu podtrzymującego zapłon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 26 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2016 Regulowałeś gaźnik czy ino kręciłeś iglicą wysokich obrotów ? Z opisu wychodzi mi ze to drugie ... a co ze śrubą niskich ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc_spy Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Regulowałem wszystkim. Niskie obroty były ustawione fabrycznie prawidłowo na śrubie, więc próba jej regulacji jedynie pogorszyła efekt. Natomiast iglica wyraźnie ma związek z problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Regulacja niskich zazwyczaj rozwiązuje problem. Kwestia tylko jak to zrobiłeś. Przerobiłem ponad 20 ASP i wszystkie w końcu chodziły bardzo dobrze. Po pierwsze, te silniki lubią paliwo z 10 procentami nitro. Od tego zacznij. Po drugie reulacja fabryczna śruby niskich zawsze jest o kant d... potłuc. Jeśli przestawiasz ją to za każdym razem zgaś silnik przekręć naprawdę niewiele, np o ok 10 stopni kątowych, odpalanie , potrzymać z minutę na niskich, potem ze 20 sek na wysokich , regulacja wysokich i szybko zdejmij gaz. Jak nie zgaśnie to jesteś blisko celu. Zgaśnięcie najczęściej oznacza przelanie na niskich. Powinieneś dojść po kilku próbach do właściwego ustawienia. Jednocześnie obserwuj czy poprawia ci się tzw przejście z niskich na wysokie. Powinno być płynne i dość szybkie. Taką mam swoją metodę na te silniki. Wymagają sporo cierpliwości przy regulacji ale potem są naprawdę ok. Regulacja niskich obrotów w silnikach ASP zdaje się być podstawą. Może być to zarówno wkręcanie od tej niby fabrycznej pozycji ale też i wykręcanie. Czasami różnica pomiędzy niby fabrycznym a faktycznym poprawnym ustawienie śruby niskich obrotów wynosiła nawet ponad pół obrotu! Podobne objawy często miałem gdy lapało się tzw lewe powietrze. Zatem warto przed regulacją sprawdzic dokładnie szczelność całego układu paliwowego. To tylko moje doświadczenia. Może koledzy z forum mają inne ale moje silniki chodzą raczej bez problemowo także mam nadzieję, że trochę pomogłem. Pozdrawiam Piotr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 27 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2016 Miałem podobny problem w moim ASP. Okazało się, że oring na iglicy wysokich obrotów był do wymiany. Po krótkiej eksploatacji uszczelniacz stracił swoje właściwości - stwardniał jak tworzywo sztuczne. Wymiana na nowy rozwiązała problem. Co do ustawień "fabrycznych" iglicy wolnych obrotów - w pełni popieram zdanie Piotra. Ustawienia proponowane w instrukcji producenta nie sprawdzają się. Metoda Piotra sprawdzona - Powodzenia w regulacji i cierpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Zgadzam się z Panami. Moje ASP tez chodzą jak zegarki (ok mam 4T a nie 2T) i nie wazne czy mam 0% czy 10% - w zasadzie latam na 10% ale to tylko z przyzwyczajenia + ułatwia trochę regulację. Moim zdaniem regulacja fabryczna jest bardzo dobra tylko ma 2 wady : jest ch..owa i do d..py. Kolejna rzecz jeśli chodzi o regulację (gdzieś juz o tym pisałem ) o ile główną iglica mozna kręcić bezkarnie - 3-5 ząbków to normalny zakres przesunięć to śruba wolnych (przejscia) wymaga kosmicznej precyzji. 1/16 to kosmos przy już końcowej regulacji. Kolejna rzecz jesli chodzi o regulację to ustawieni przepustnicy dla wolnych obrotów w sumie ustawia sie toto na ucho i na oko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Ustawienie przepustnicy dla niskich to tak żeby silnik pracował na możliwie najniższych obrotach. Co do regulacji asp... To są dobre silniki i uczą.. pokory Jak narazie w mojej kolekcji motorkow asp problemów z igłą przejścia nie miałem z dwoma egzemplarzami. 4t.61 oraz 2t.25. Pozostałe wymagały pokrecenia igłą przejścia. Dla zachęty powiem Tobie ze dziś będę regulować igle przejścia w asp ponieważ pluje olejem i nie chodzi za drazkiem. Tak ze zapraszam na wspólne kręcenie smiglem w hamowni:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc_spy Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Silnik mi gasł, toteż kwestia gaszenia go przy regulacji sama się załatwiała Ok, dzięki za Wasze rady. Skupię się zatem na drobiazgowej regulacji wolnych obrotów, bo na pewno tak drobiazgowo do tego regulatora nie podchodziłem, a skoro 1/16 obrotu potrafi dać znaczącą różnice, to już mówi co nieco o tym jak do tego podjeść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
merlin71 Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Wydaje mi się że warto było by jeszcze też sprawdzić świece. Czasami silnik gaśnie na wolnych jak świeca słabo grzeje. Może zakręcić cieplejszą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc_spy Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 świece były sprawdzane także, jest jak zalecana - zdaje się że medium. Na medium hot pracował wyraźnie gorzej, na zimniejszej niż medium nie było widać istotniejszej różnicy jeśli chodzi o gaśnięcie - po podregulowaniu pod tę chłodniejszą świecę pracował tam samo jak na medium. Świecy cold nie miałem pod ręką. Regulowałem go latem dodam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Duży silnik. Świeca powinna być moim zdaniem conajmniej hot. Wysłane z mojego D2203 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Kolega wszędzie wrzuca F i nie ma problemów z motorkiem:) tak ze i ja zalecam F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Kolega wszędzie wrzuca F i nie ma problemów z motorkiem:) tak ze i ja zalecam F TO prawda .. F-ki bardzo dobrze sprawdzają sie w 2taktach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc_spy Opublikowano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2016 takowych nie próbowałem, ale to ciekawe że tak dobrze się sprawują, choć podejrzewam że to może mieć związek z tym że to dla czterotaku - dłuższe podtrzymanie żarzenia zapewne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi