RomanJ4 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2016 http://www.kristofmeunier.fr/Asymm_addition.htm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Jak w połowie tekstu napisali cześć rysunków dla żartu i zabawy stworzono. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Prawda, ale część jest rzeczywista... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc_spy Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 były taki konstrukcje, ale podstawową trudność którą musieli pokonać konstruktorzy to zachowanie możliwie identycznych parametrów obu wzajemnie niesymetrycznych części w każdych warunkach lotu przewidzianych do eksploatacji, a także w warunkach krytycznych. Ale takie konstrukcje nie są niemożliwe, czego raczej zwykle przypadkowym ale oczywistym przykładem jest wielosilnikowy samolot, z różnicą ciągu na skutek awarii silnika po jednej stronie. Czy to lata ? Tak, lata i jak najbardziej zaleci daleko jeśli to w miarę - ogólnie mówiąc "normalna" konstrukcja, i jeśli pilot będzie świadom zmiany parametrów i innych wiążących się z tym aspektów. A taka asymetria jest ogromna - brak ciągu, to m.in. różnica siły nośnej, różnica w oporach, inna reakcja na powierzchnie sterowane na każdej ze stron itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 Kiedyś studenci na PW szukali sposobu na doświadczalne wyznaczenie zmiany Cz i Cx dla jednego z szybowców (chyba PW-5) z i bez wingletów. Jak to studenci- wzięli jedno uwinglecone skrzydło i jedno stare i poszli wio w góre. Podobno całkiem fajnie latało! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi