Skocz do zawartości

Asymetryczne statki powietrzne.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

były taki konstrukcje, ale podstawową trudność którą musieli pokonać konstruktorzy to zachowanie możliwie identycznych parametrów obu wzajemnie niesymetrycznych części w każdych warunkach lotu przewidzianych do eksploatacji, a także w warunkach krytycznych. Ale takie konstrukcje nie są niemożliwe, czego raczej zwykle przypadkowym ale oczywistym przykładem jest wielosilnikowy samolot, z różnicą ciągu na skutek awarii silnika po jednej stronie.

Czy to lata ?

Tak, lata i jak najbardziej zaleci daleko jeśli to w miarę - ogólnie mówiąc "normalna" konstrukcja, i jeśli pilot będzie świadom zmiany parametrów i innych wiążących się z tym aspektów. A taka asymetria jest ogromna - brak ciągu, to m.in. różnica siły nośnej, różnica w oporach, inna reakcja na powierzchnie sterowane na każdej ze stron itd.

Opublikowano

Kiedyś studenci na PW szukali sposobu na doświadczalne wyznaczenie zmiany Cz i Cx dla jednego z szybowców (chyba PW-5) z i bez wingletów. Jak to studenci- wzięli jedno uwinglecone skrzydło i jedno stare i poszli wio w góre. Podobno całkiem fajnie latało!

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.