RomanJ4 Opublikowano 7 Czerwca 2016 Opublikowano 7 Czerwca 2016 http://www.kristofmeunier.fr/Asymm_addition.htm 1
young Opublikowano 8 Czerwca 2016 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Jak w połowie tekstu napisali cześć rysunków dla żartu i zabawy stworzono.
RomanJ4 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2016 Prawda, ale część jest rzeczywista...
rc_spy Opublikowano 9 Czerwca 2016 Opublikowano 9 Czerwca 2016 były taki konstrukcje, ale podstawową trudność którą musieli pokonać konstruktorzy to zachowanie możliwie identycznych parametrów obu wzajemnie niesymetrycznych części w każdych warunkach lotu przewidzianych do eksploatacji, a także w warunkach krytycznych. Ale takie konstrukcje nie są niemożliwe, czego raczej zwykle przypadkowym ale oczywistym przykładem jest wielosilnikowy samolot, z różnicą ciągu na skutek awarii silnika po jednej stronie. Czy to lata ? Tak, lata i jak najbardziej zaleci daleko jeśli to w miarę - ogólnie mówiąc "normalna" konstrukcja, i jeśli pilot będzie świadom zmiany parametrów i innych wiążących się z tym aspektów. A taka asymetria jest ogromna - brak ciągu, to m.in. różnica siły nośnej, różnica w oporach, inna reakcja na powierzchnie sterowane na każdej ze stron itd.
Szczepen02 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Kiedyś studenci na PW szukali sposobu na doświadczalne wyznaczenie zmiany Cz i Cx dla jednego z szybowców (chyba PW-5) z i bez wingletów. Jak to studenci- wzięli jedno uwinglecone skrzydło i jedno stare i poszli wio w góre. Podobno całkiem fajnie latało!
Rekomendowane odpowiedzi