Skocz do zawartości

Do posiadaczy Phoenixa 2000 lub podobnego Volantexa


Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy, chciałem zapytać, czy macie jakiś sprawdzony patent na zabezpieczenie skrzydeł przed rozsunięciem w tym modelu? Producent przewidział w nim łącznik ze sklejki 3mm (20x240mm) przykręcany wkrętami do sklejek wklejonych w skrzydła. Wydaje mi się, ale może się mylę, że nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie, bo te wkręty będą trzymać może do pięciu skręceń. Z kolei 2m (w całości) skrzydło nie jest zbyt wygodne w transporcie i przechowywaniu. Może Ktoś ma jakiś własny pomysł na to?

Dziękuję i pozdrawiam

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że sam łącznik wytrzyma to nie mam wątpliwości. Tylko te wkręty - czy po paru wkręceniach i wykręceniach nie wyrobią się otwory w sklejce i nie zaczną wypadać?

 

Marku, to wkręć większe wkręty :) Ewentualnie możesz nasączyć sklejkę (w miejscu gdzie wkręcasz wkręty) klejem CA ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkrety dobrze się sprawdzają. Moj ma już 3 lata i ten sam łącznik + 0 problemow. 

Jeden z właścicieli P2K łącznik zamienil na rzep. RCGroups: http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/5/5/8/7/9/a4258842-89-Picture%20003.jpga4258842-89-Picture%20003.jpg

 

A kto inny ma taki patent jak masz ochotę na trochę więcej modyfikacji (tez z użyciem rzepa): http://static.rcgroups.net/forums/attachments/3/7/7/8/0/3/a4685650-200-DSC_0054.jpg

a4685650-200-DSC_0054.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten patent z rzepem mi się spodobał.

I takie coś zastosuję w moim Phoenixie. Jak nie zda egzaminu to wrócę do wkrętów.

Rzepa nakleiłem na laminatową (węglową) listwę. Grubość, łącznie z rzepem, jest idealna - wychodzi równo z powierzchnia skrzydła.

Ile ważą wasze feniksy gotowe do lotu (z akumulatorem)?

post-7564-0-42974500-1467614764_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że sam łącznik wytrzyma to nie mam wątpliwości. Tylko te wkręty - czy po paru wkręceniach i wykręceniach nie wyrobią się otwory w sklejce i nie zaczną wypadać?

U mnie jest fabrycznie. Nawet jak z czasem się otworem powiększy to kropelka dobrego kleju to załatwi. Myślę że prędzej model będzie do naprawy niż ta sklejka :)

Na ile mm masz w swoim modelu CG ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam z CG 77-78 mm od krawędzi natarcia, ale na wietrzne dni oraz pierwsze loty CG 70mm jest ok. 

Moj Phoenix lata z 16g MG serwami na SW i SK, 9g na skrzydłach (16g ponieważ jak raz na wietrze latałem to oryginalne serwo na SK udało się do krainy wiecznych lotów... wole nie myśleć co by było jak serwo na SW tez padło)

Zewnętrzny SBEC;

Oryginalny ESC;

Silnik: KEDA 2837-900kv + aeronaut 11x8

Lipo 2200 mAh

FrSky x8r, FrSky Vario i FrSky 40A current sensor;

Do lotu coś około 1350g....  :ph34r: 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Phoenixa 2000 w HK w wersji kit.

Mam zainstalowane następujące wyposażenie - takie miałem w szufladzie :) :

 

silnik: Turnigy L3010B-1300 Brushless Motor (420w) (z obrócona osią, co by dało się zainstalować go za wręgą) 

+ śmigło i kołpak z zestawu

 

ESC - 40A Emax SimonK

 

lotki i klapy: HK HKSCM9-5 - 1.4kg

 

SK i SW: Turnigy TSS-10HM DS Micro Servo 2.2kg

 

Pakiet 2200mAh

 

Odbiornik FrSky x6r + czujnik napięcia

 

Waga do lotu, jak pisałem, wyszła ok. 1250g w tym 20g ołowiu na ogonie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oblatałem swojego Phoenixa - warunki były idealne.
Model, jak na piankę, zachowuje się bardzo dobrze: pięknie szybuje, lata w dużym zakresie prędkości, nie przepada łatwo. Ładnie kręci podstawowe akrobacje. Lądowanie (na klapach) nie wymaga wiele miejsca, co dla mnie, ze względu na rozmiar łąki, jest bardzo istotne. Model latał z wyposażeniem jakie podałem wyżej.
Problemem jaki zauważyłem w modelu po pierwszym locie, to bardzo mocne grzanie się silnika. Wprawdzie mam tam włożony dosyć mocny silnik (400W) ale moim zdaniem grzeje się zbyt mocno. Prawdopodobnie będę musiał założyć kołpak turbo i wywiercić otwory we wrędze.

No i odpadły mi w locie ciężarki przyklejone na taśmie dwustronnej na ogonie. Muszę je zamocować w inny sposób, bo do tego tworzywa nic się chyba trwale nie przyklei. Latałem na "fabrycznym" SC, czyli ok. 70mm od natarcia. Patent z łącznikiem na rzepie też się sprawdził bardzo dobrze. Nie trzeba uważać, co by nie zgubić małych wkrętów w trawie :)

Irek, wydaje mi się, że skrzydła są wystarczająco sztywne i nie ma potrzeby ich wzmacniania.
Pozdrawiam
Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirku, zamiast ołowiu na ogonku nie możesz wklejać gdzieś jako obciązenie monet?, Są płaskie!!!.50-cio groszówka waży dokładnie 4gramy , 20-to 3.2, 5-cio 2.6gr, 2-wu groszowa 2.15 i 1-no groszowa 1.7grama.Ja tak robię jak waga obciążenia jest mała i nie ma gdzie go umieścić a nie ma miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "ołów" to są ciężarki do wyważania kół samochodowych. Potrzebuję 2x10g. Też zgrabne i płaskie. Problemem jest to, ze kadłub jest z jakiegoś ABSu i nic do tego się trwale nie klei. Dlatego mi odpadły. Następne zamocuję jakoś inaczej, pewnie przykręcę malutką śrubką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent z monetami to świetna sprawa, tak jak napisał Henryk. 

W Phoenix'ie skalpelem naciąłem mały otwór w krawędzi spływu steru kierunku, a następnie wsadziłem tam odpowiednia ilość balastu w postaci monet. Otwór jest następnie zaklejony taśma bezbarwna, a wszystko wygląda elegancko tak ze niewtajemniczonym trudno jest ten trik zauważyć. Balast zawsze można zmienić, a dostęp jest bardzo prosty. 

 

Odbiornik w Phoenix'ie mam na serwami SW i SK, co pozwala zmniejszyć ilość balastu. Również przesunąłem półkę na baterie do tylu, jak najdalej się dało, ale tak aby nie robić zbyt wiele modyfikacji. 

 

Skrzydła tego modelu nie są sztywne i przy szybszych lotach bardzo mocno pracują. Elastyczność tych skrzydeł bardzo dobrze sygnalizuje np. termikę... Miedzy innymi dlatego w końcówce nie ma aluminiowego dźwigara, a jest kawałek sklejki.

Co do wzmocnienia, jak już, to proponuje wklejenie jednego lub dwóch płaskowników z węgla w górnym poszyciu każdego skrzydła (1x3x750 można np kupić z Hobby**ng). 

 

Marku, jak na oryginalny kołpak i śmigło to masz trochę za wysokie KV w silniku (1300 rpm/V). Sprawdź na http://www.ecalc.ch/motorcalc.php?ecalc&lang=pl jaki zestaw by lepiej pasował. 

Kolpak turbo od pelikana w moim modelu super się sprawuje. Ale i tak, przy moim śmigle (11x8)/silniku temperatura rośnie szybko. Dlatego silnik u mnie pracuje bardzo mało i służy tylko do 'windowania' modelu na pewna wysokość, a potem lot szybowcowy. Mam ustawiony 'timer' osobno na loty z silnikiem i lot szybowcowy. Ostatni lot to 50s lotu na silniku, a 40 min szybowanie  ;)

 

Przed zainwestowaniem w kołpak turbo, sam nawierciłem 4 otwory w oryginalnym kołpaku i efekt był bardzo dobry i jest to dobre budżetowe rozwiązanie. Jak byś chciał zrobić podobnie to pamiętaj żeby starannie wszystko nawiercić. Przy 1300kv wyważenie jest bardzo ważne! Jeżeli oryginalne śmigło nie wyważyłeś (a wyważone nie jest) to to również możne wpłynąć na temperaturę silnika. 

 

Udanych lotów! 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku, właśnie o to mi chodziło, naciąć ,wcisnąc i zakleić.A w przodzie kadłuba w środku, na burtach lub podłodze.W moim DLG wkleiłem na wierzchu noska kadłuba klejem AC nowiutkiką 20-to i 10-cio groszówkę i nie widzę zaszpecenia.Przy większyć dociążeniach nie jak ołów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku, co do napędu to masz rację. Śmigło mogło by być trochę mniejsze. Ze śmigłem 10x6 silnik bierze ok. 40 amper, czyli jakieś 480W (przy nominalnej mocy 420W) Ale raczej nie ma potrzeby cisnąć gaz do dechy. Może przytnę to w aparaturze, żeby nie przekraczać tych 35A. Jeśli chodzi o wyposażenie, to po prostu użyłem to co miałem w szufladzie. Teraz dokupiłem tylko nowy kołpak wentylowany.

post-7564-0-59212800-1468257723_thumb.jpg

post-7564-0-59678600-1468257738_thumb.jpg

post-7564-0-84933400-1468257744_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.