Skocz do zawartości

Czy ktoś wie, gdzie jest środek ciężkości w szybowcu FALCON?


samolocik

Rekomendowane odpowiedzi

To zawsze będzie funkcja gdzie zmiennymi będą ciężar silnika i pakietu. Regler i odbiornik są pomijalne.

U mnie Falcon się nieźle wyważa przy silniku 150g (czyli jak w projekcie pierwotnym ciężar silnika klasy 600) i pakietach w przedziale 240-350g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wieczorem z domu podam położenie sc. Wbrew pozorom miejsce na pakiet jest dosyć jednoznaczne po zamontowaniu serw w miejscu przewidzianym przez producenta i odbiornika zaraz przed serwami. Zmiany położenia pakietów (najlżejszy-najcięższy) to tka na oko góra 40mm. Czyli pakiet zaraz za silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

65mm do 80 mm

 

to tylne wyważenie jest już lekko extremalne i trza nieźle latać by go nie skasować.

 

Na początek 65-70 mm od natarcia.

 

I pamiętaj - FALCON lata szybko i przy oblocie trza mieć zdrowe nerwy i MOCNO rzucić

 

pozdrawiam FALCONiasto,

 

ps. klapy masz ?

ps2 - mój waży z 4xA123 - 1800 gramów, 4,5 minuty pracy silnika ( MEGA 600/20/6 ) i 35-45 minut lotu w warunkach TOTALNIE atermicznych, z termiką .... :lol2:

ps3. od niedawna latam z wario - całkiem inne latanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam wersję bez klap. Może skonfiguruję klapolotki. Prawdopodobnie będzie wyposażny w Axi 2814/20. Co do rodzaju pakietu to jeszcze nie zadecydowałem. Jeżeli zmieszczę się wagowo to NiMh. Jeżeli nie to Lipole. Dziękuję za ostrzeżenie. W takim razie muszę poszukać większego lotniska na początek :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

WITAM. Co prawda późno z tą informacją ale lepiej póź. ..

wg producenta Leszka Kwarcińkiego S.C. Falcona w granicach 80-85 mm

bez względu na ciężar napędu. możesz zacząć od 78mm do termiki to juz sam wyznaczysz.

Nie przejmuj się wagą modelu mam wagę 1450 aku na lipoach - 1780g na NiCd 8cel

Ten model pięknie lata. Pozdrawiam czekam na loty próbne i potwierdzenie s.c.

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ten człowiek jest konkretny i można mu zaufać. 82 mm to 82

 

ale powiedz Jurek co to za Falcon, który to, bo ja znam tylko elektro-szybowiec czyżby były Falcony z nie odciętym noskiem

pozdrawiam i dzięki za info o S.C w Falconie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

A czym różni się Falcon od Starlinga w geometrii skrzydła ? Zakładam, że sposób podziału płata nie wpływa na położenie Ś.C. Stateczniki też są identyczne i dla mnie nie do odróżnienia. Pisząc o szybowcu miałem na myśli Starlinga !

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

I fajnie...Najważniejsze, że Ci się dobrze tak lata ! J/w, latam na 82mm, mam uczucie, że powinien iść jeszcze trochę dalej ale w sytuacjach kryzysowych, jak dla mnie, robi się trochę nadwrażliwy. Ktoś inny powie, że dla niego w sam raz...

Długość noska i średnica kadłuba nie mają wpływu na położenie Ś.C ?

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek czy uważasz ,że to jest to samo bo ja mam inne zdanie a producent podaje:

http://www.kwarcinski.com/starling.html

http://www.kwarcinski.com/falcon.html

fakt wszystko jest w granicach 1cm

latać może każdy i jak kto chce

 

jeszcze na dokładkę Falcon u mnie ma s.c. w 80mm

a STROM czyli kadłub Falcona a skrzydła Starlinga ma s.c. w 74mm

i tez latam

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Jeżeli średnia cięciwa skrzydła i obrys skrzydła są identyczne, długość kadłuba i rozmiary statecznika też, to nie rozumiem ? Chciałeś mieć Władku 2 modele o różnych charakterystykach ???

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałeś mieć Władku 2 modele o różnych charakterystykach ???

- Jurek

 

 

przyznaję bez bicia "Tak"

mam wszystkie wersje tj 4egz. A CO.............

jak się nimi nalatam to zacznę sprzedawać, jak na razie wszystkie wersje sprawiają mi przyjemność z latania nimi.

Nie zgadzam się Jurek z tobą co do S.C. w Starlingu (74mm) i Falconie (80-82mm)

Starling na 80mm jest niestabilny, zwalający się często w korek, za bardzo tylny S.C. abym miał przyjemność z latania - próbowałem.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.