samolocik Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Czy ktoś wie, gdzie powinien być środek ciężkości w szybowcu FALCON? Chodzi o elektryka produkcji p. Kwarcińskiego. Ile orientacyjnie powinno ważyć wyposażenie silnik+acu+regulator+odbiornik aby ne doważać FALCONa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 To zawsze będzie funkcja gdzie zmiennymi będą ciężar silnika i pakietu. Regler i odbiornik są pomijalne. U mnie Falcon się nieźle wyważa przy silniku 150g (czyli jak w projekcie pierwotnym ciężar silnika klasy 600) i pakietach w przedziale 240-350g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Serdecznie dziękuję za informację. Czy może mi Pan podać dane sc w cm od krawędzi natarcia lub jakoś podobnie. Pakiet można umieścić w różnym miejscu, kadłub FALCONa jest dosyć przestronny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 Wieczorem z domu podam położenie sc. Wbrew pozorom miejsce na pakiet jest dosyć jednoznaczne po zamontowaniu serw w miejscu przewidzianym przez producenta i odbiornika zaraz przed serwami. Zmiany położenia pakietów (najlżejszy-najcięższy) to tka na oko góra 40mm. Czyli pakiet zaraz za silnikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 8 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 W takim razie proszę nie sprawdzać. Tak, czy inaczej muszę go sam oblatać i "dostroić". Z 40mm dam sobie radę :-) Jeszcze raz dziękuję i Pozdrawiam. Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 8 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2008 65mm do 80 mm to tylne wyważenie jest już lekko extremalne i trza nieźle latać by go nie skasować. Na początek 65-70 mm od natarcia. I pamiętaj - FALCON lata szybko i przy oblocie trza mieć zdrowe nerwy i MOCNO rzucić pozdrawiam FALCONiasto, ps. klapy masz ? ps2 - mój waży z 4xA123 - 1800 gramów, 4,5 minuty pracy silnika ( MEGA 600/20/6 ) i 35-45 minut lotu w warunkach TOTALNIE atermicznych, z termiką .... :lol2: ps3. od niedawna latam z wario - całkiem inne latanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 10 Lipca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2008 Niestety mam wersję bez klap. Może skonfiguruję klapolotki. Prawdopodobnie będzie wyposażny w Axi 2814/20. Co do rodzaju pakietu to jeszcze nie zadecydowałem. Jeżeli zmieszczę się wagowo to NiMh. Jeżeli nie to Lipole. Dziękuję za ostrzeżenie. W takim razie muszę poszukać większego lotniska na początek Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maski Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 WITAM. Co prawda późno z tą informacją ale lepiej póź. .. wg producenta Leszka Kwarcińkiego S.C. Falcona w granicach 80-85 mm bez względu na ciężar napędu. możesz zacząć od 78mm do termiki to juz sam wyznaczysz. Nie przejmuj się wagą modelu mam wagę 1450 aku na lipoach - 1780g na NiCd 8cel Ten model pięknie lata. Pozdrawiam czekam na loty próbne i potwierdzenie s.c. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 6 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2009 Latam 82mm i to jak elektrykiem tak szybowcem. Pomyślnych lotów - Jurek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maski Opublikowano 6 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2010 Ten człowiek jest konkretny i można mu zaufać. 82 mm to 82 ale powiedz Jurek co to za Falcon, który to, bo ja znam tylko elektro-szybowiec czyżby były Falcony z nie odciętym noskiem pozdrawiam i dzięki za info o S.C w Falconie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 7 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2010 A czym różni się Falcon od Starlinga w geometrii skrzydła ? Zakładam, że sposób podziału płata nie wpływa na położenie Ś.C. Stateczniki też są identyczne i dla mnie nie do odróżnienia. Pisząc o szybowcu miałem na myśli Starlinga ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 No i czym się różnią? ja mam ś.ć 80 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 I fajnie...Najważniejsze, że Ci się dobrze tak lata ! J/w, latam na 82mm, mam uczucie, że powinien iść jeszcze trochę dalej ale w sytuacjach kryzysowych, jak dla mnie, robi się trochę nadwrażliwy. Ktoś inny powie, że dla niego w sam raz... Długość noska i średnica kadłuba nie mają wpływu na położenie Ś.C ? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czaro Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Mają :twisted: Ale znikomy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maski Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Jurek czy uważasz ,że to jest to samo bo ja mam inne zdanie a producent podaje: http://www.kwarcinski.com/starling.html http://www.kwarcinski.com/falcon.html fakt wszystko jest w granicach 1cm latać może każdy i jak kto chce jeszcze na dokładkę Falcon u mnie ma s.c. w 80mm a STROM czyli kadłub Falcona a skrzydła Starlinga ma s.c. w 74mm i tez latam pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 11 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2010 Jeżeli średnia cięciwa skrzydła i obrys skrzydła są identyczne, długość kadłuba i rozmiary statecznika też, to nie rozumiem ? Chciałeś mieć Władku 2 modele o różnych charakterystykach ??? - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maski Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Chciałeś mieć Władku 2 modele o różnych charakterystykach ??? - Jurek przyznaję bez bicia "Tak" mam wszystkie wersje tj 4egz. A CO............. jak się nimi nalatam to zacznę sprzedawać, jak na razie wszystkie wersje sprawiają mi przyjemność z latania nimi. Nie zgadzam się Jurek z tobą co do S.C. w Starlingu (74mm) i Falconie (80-82mm) Starling na 80mm jest niestabilny, zwalający się często w korek, za bardzo tylny S.C. abym miał przyjemność z latania - próbowałem. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.