radek872 Opublikowano 17 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Zobaczcie dwie tabele na 6s 15x8 http://www.osengines.com/motors/motors/motor-specifications.pdf tutaj podane 70A http://modelmotor.pl/uploads/files/O.S.%20MOTOR%20-%20dane.pdf a tutaj ten sam setup parametr 50A O co chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 17 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 Zobaczcie dwie tabele na 6s 15x8 http://www.osengines.com/motors/motors/motor-specifications.pdf tutaj podane 70A http://modelmotor.pl/uploads/files/O.S.%20MOTOR%20-%20dane.pdf a tutaj ten sam setup parametr 50A O co chodzi ? O to, że te dwie tabelki były wysysane z dwóch różnych palców, z czego jeden na Księżycu. Ani jedna, ani druga nie podają miarodajnych wielkości. Sam popatrz uważniej i pomyśl chwilkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Jako, że nie mam doświadczenia w silnikach 3 fazowych postanowiłem je zdobyć. Rozebrałem Pulso i w środku wszystko co fabrycznie osadzone łożyska są ok. Oś silnika jest prosta. przynajmniej na tyle co widzi oko ludzkie. Natomiast przyjrzałem się pieście aluminiowej i w połowie jest delikatnie skrzywiona co w przełożeniu na końcówce jest bicie. Piast trafia w ręce fachowe do wyprostowania. Mam dostęp do maszyny, która precyzyjnie wskaże bicie i zostanie tozrobione. Jeżeli się to nie uda kupię piastę Axi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabolo Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 nie trzeba maszyny pomiarowej do sprawdzenia bicia wystarczy dobry czujnik zegarowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Porównanie pomiędzy Axi 4120/18 kV 515 a Osem OMA 5020-490 kV 490 na tym samym śmigle 15x8 Xoar AXI 4120/18 5s 50A 900W 6s 59A 1190W Os OMA 5020-490 5s 45A 850W 6s 55A 1200W Uwagi: Pomiar wattometrem z HK, na tym samym regulatorze AirBoss Elite 80A, z użyciem baterii Turnigy Nanotech 5s 2700mAh 65-130c i Zippy Compact 6s 3300mAh 35c w próbie statycznej (model na stole). Według producenta dla Axi to śmigło jest dla 5s, dla 6s za duże, ale ponieważ na takim latałem z powodzeniem, więc przeprowadziłem próby. Dla Osa to śmigło jest ze środka stawki, według tabelki dołączonej do silnika na 6s powinno być 50A i 1200 W, więc niewielka różnica i ciąg 4,5kg, dla śmigła 16x10, czyli śmigła na którym latałem w poprzednim modelu na 6s 70A i 6,1 kg ciągu i subiektywnie w tej konfiguracji nie widziałem modelu elektrycznego, czy spalinowego, który by tak dynamicznie szedł pionowo w górę, ale tego nie testowałem, bo nie ma po co, Axi takiego śmigła nie uciągnie. Jedyny plus dla Axi to że jest o około 40g lżejszy Wnioski: Jeśli moc komuś wystarczy, a liczy się każdy gram to Axi, jeśli moc niewystarczająca lub na granicy to bezdyskusyjnie Os. Gdy kupię mocniejszy regiel (przymierzam się do 90A) z ciekawości podam dane na 16x10, ale jak widać mniej więcej dane zgodne z tabelką, w przypadku dwóch innych silników Os, tylko mniejszych z ciekawości sprawdzałem i wszystko się zgadzało z danymi producenta. Poniżej link do strony Axi z danymi https://www.modelmotors.cz/product/detail/238/ I skan z broszurki dołączonej do silnika Os Os dane.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 A jaki ciąg dawał silnik Axi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Skoro moc na tym śmigle praktycznie taka sama, to i pewnie ciąg podobny, ale nie mam jak zmierzyć. Tylko tyle, że dla Axi to śmigło to kres, a dla Osa środek stawki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Skoro moc na tym śmigle praktycznie taka sama, to i pewnie ciąg podobny, ale nie mam jak zmierzyć. Tylko tyle, że dla Axi to śmigło to kres, a dla Osa środek stawki. Niestety Marcinie, niekoniecznie a nawet na pewno nie. Ale nie jest moim zamiarem kwestionowanie wyników Twoich pomiarów lub inne umniejszanie ich wartości, wręcz przeciwnie. Wszędzie tu wcześniej te kalkulacje operują pojęciem mocy elektrycznej, a ta różni się w sposób zasadniczy od tej, którą pochłania śmigło. Różni się o sprawność rzeczywistą silnika, nie teoretyczną - pomiędzy tymi pojęciami też występuje znacząca różnica. Rezultat jest taki, że sprawność rzeczywista jednego i tego samego silnika może wynosić raz 75, a w innych warunkach 55%. Różnice pomiędzy silnikami różnych marek , typów i wielkości mogą być jeszcze większe. Uzupełniając Swój zestaw pomiarowy o nieskomplikowany układ dżwigniowy i zwykłą wagę dasz Sobie możliwość pomiaru ciągu statycznego, co uczyni wyniki Twoich prac dużo bardziej miarodajnymi. Będziesz mógł także sam się przekonać, jak duże są różnice pomiędzy śmigłami o tych samych wymiarach, ale różnych producentów. Jakbyś trochę pokombinował w korelacji do posiadanych możliwości, to może do pomiaru nie trzeba by było nawet wyciągać silnika z modelu - to się da zrobić. Tylko dobrze pomyślany, miękki uchwyt - może z gąbką poliuretanową albo czymś podobnym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Sprawność obu silników praktycznie taka sama, około 85%. Szczerze to nie chce mi się wymontowywać Osa z nowego modelu czekającego na oblot i tworzyć stanowisko pomiarowe, gdyż absolutnie nie widzę sensu. Pomiary, nawet takie pobieżna potwierdzają tylko to co od dawna twierdziłem i subiektywnie odczuwałem, że nie miałem jeszcze silnika o takim powerze jak ten Os w tej klasie silników/modeli. Poza tym jest ogólnie znana i sprawdzająca się reguła doboru silnika do modelu 3D na podstawie tylko mocy, więc chyba nie ma co szukać dziury w całym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Sprawność obu silników praktycznie taka sama, około 85%. Teoretyczna najwyższa i to tylko na papierze / ekranie. Różni się o sprawność rzeczywistą silnika, nie teoretyczną - pomiędzy tymi pojęciami też występuje znacząca różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Nic nie przeszkadza abyś założył stanowisko pomiarowe i pomierzył wszelkie wartości teoretyczne i praktyczne Dla mnie nie ma to sensu, a nawet jakby miało to przepraszam ale po prostu mi się nie chce. Latam/łem modelami porównywalnymi wagowo i o podobnej charakterystyce i swoje odczucia a`propos tych silników zawarłem, ale ponieważ wywiązała się momentami mało merytoryczna dyskusja przedstawiłem te pomiary, mimo że dla mnie nie miało to sensu, bo wiem jak latały modele uzbrojone w te silniki. To co istotne w doborze silnika czyli prąd i moc podałem, dodatkowo w broszurze Osa jest podany ciąg, a skoro inne wartości są zbieżne (w pomiarach trzech różnych Osów, czyli właśnie prąd i moc) to nie bardzo widzę powód, aby akurat w tym parametrze firma miała oszukiwać. Co do ciągu Axi to nigdzie takich danych nie znalazłem, a tak jak napisałem ja mierzyć nie zamierzam. A reguła doboru silników do określonego typu samolotu na podstawie masy startowej i mocy istnieje od wielu lat i przynajmniej w moim odczuciu się sprawdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 na łamach forum opisano kilka modeli 3D o wadze 2,5 kg wystarczy poszukać jakich silników użyli ich właściciele . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi