paweln7 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Witam Komar chodził za mną już od dłuższego czasu.Chciałem mieć "retro drewniaka" ,zastanawiałem się nad KIT ale w tym roku doba jest jakoś bardzo krótka , wiec decyzja ARC . Parę e-meli , kilka telefonów i dzisiaj kurier przytaskał To. po wypakowaniu i poskładaniu ukazał się taki widok Pierwsze wrażenie Ale wielki A teraz do rzeczy, będę was męczył o pomoc ,to moja największa zabawka ma być gotowa na przyszły rok ( miałem pisać sezon ale jakoś zima też się lata) .Ponieważ brak holownika to dostanie w nosek motorek ( wiem nie wszystkim to się podoba,ale zdania nie zmienię ) teraz do rzeczy: Mam serwa standard na lotki serwa HS 125MG na wysokość regulator Castle PHOENIX ICE75 potrzebne silnik ( myślałem o O.S.Motor OMA-5020-490) śmigło aero-naut 16/8 piasta ???? akumulatory 2X SLS X-CUBE 4000mAh 3S1P 11,1V 30C/60C serwo na kierunek ???? materiał na pokrycie płatów Oracover 21012 St. - kremowy ???? ( czy można malować farbami akrylowymi dwuskładnikowymi jak się kryje ) kadłub ???? ( myślałem o tkaninie 25g/m na żywice i na to lakier ale czy nie będzie za ciężko ) inne wyjdą w praniu za pomoc i meteoryczne wypowiedzi z góry dziękuje jeśli macie inne sugestie co do wyposażenia też będę wdzięczny. 1
majula7 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 folia a fuuu, daj mu koveral bedziesz zadowolony to extra material do takich konstrukcji
paweln7 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2016 DKD 1 kryty jest koveral wiem ile to było pracy a ten jest większy ,ale po sprawdzeniu ceny foli zacząłem o nim myśleć.
JMRC Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 A ja bym proponował Oratex, przyjemnie i szybko się kładzie a przy okazji "epokowo" wygląda.
Gość horn3t Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Jak bym miał taki model to na powierzchnie nośne dał bym bez względu na cenę folię Oratex Antique, na Koveral już nie spojrzę to jest wynalazek dla masochistów a jeśli chodzi o wygląd to to nie ma różnicy. Mozna zobaczyc na ostanim moi modeliku jak to wygląda http://pfmrc.eu/index.php?/topic/59501-oldpit/?p=606158 Folia dodatkowo bardzo łatwo daje się malować rożnymi lakierami. Kadłub jak najbardziej tkanina ale kładł bym ja na przyjazny preparat Ezykote. Ładny model ale ale nie mam pewności czy to od Binia i jaki rozmiar? możne więcej szczegółów?
paweln7 Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Witam Komar jest w skali 1/4 kupiony w http://rcgliders.pl/pl/p/IS-B-KOMAR-14-ARC/3 . Pokrycie planowałem Oracover 21012 St. - kremowy ( Oratex Antique ) ale Oratex em nigdy nie oklejałem a Koveral mam na kilku modelach.i mam warunki do oklejania (małe pomieszczenie hobby 40m2),ale na gotowo Koveral wychodzi chyba ciężej , Na razie jestem na urlopie wracam za tydzień i pomalutku ruszamy z Komarem,Obiecuje doprowadzić relacje do końca , Mam pytanie do speców od napędów elektrycznych ( elektrycznego mam tylko Sworda z MEGA ACn 22/45/3 ) mam dwie kombinacje napędu -Os Max OMA-5020-490 ,Łopatki Aeronaut 16x8 cam carbon ,SLS X-CUBE 4000mAh 3S1P 11,1V 30C/60C 2X -Os Max OMA-5025-375 ,Łopatki Aeronaut 17x8 cam carbon ,SLS X-CUBE 4000mAh 3S1P 11,1V 30C/60C 2X regulator Castle PHOENIX ICE75 w obu przypadkach. Chyba że macie jakieś inne sprawdzone napędy do szybowców o masie 5-6 kg ,oczekuje spokojnego wznoszenia 30 stopni model ma być do spokojnego bujania się w termice .
BINIU 98 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Witam Komar jest w skali 1/4 kupiony w http://rcgliders.pl/pl/p/IS-B-KOMAR-14-ARC/3 . Pokrycie planowałem Oracover 21012 St. - kremowy ( Oratex Antique ) ale Oratex em nigdy nie oklejałem a Koveral mam na kilku modelach.i mam warunki do oklejania (małe pomieszczenie hobby 40m2),ale na gotowo Koveral wychodzi chyba ciężej , Na razie jestem na urlopie wracam za tydzień i pomalutku ruszamy z Komarem,Obiecuje doprowadzić relacje do końca , Mam pytanie do speców od napędów elektrycznych ( elektrycznego mam tylko Sworda z MEGA ACn 22/45/3 ) mam dwie kombinacje napędu -Os Max OMA-5020-490 ,Łopatki Aeronaut 16x8 cam carbon ,SLS X-CUBE 4000mAh 3S1P 11,1V 30C/60C 2X -Os Max OMA-5025-375 ,Łopatki Aeronaut 17x8 cam carbon ,SLS X-CUBE 4000mAh 3S1P 11,1V 30C/60C 2X regulator Castle PHOENIX ICE75 w obu przypadkach. Chyba że macie jakieś inne sprawdzone napędy do szybowców o masie 5-6 kg ,oczekuje spokojnego wznoszenia 30 stopni model ma być do spokojnego bujania się w termice . Witaj do tego komara silnik proponował bym ten; http://www.nastik.pl/xpower-xc422612-long-shaft-p-5446.html
paweln7 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Pomalutku zabrałem się za Komara zacząłem od ogonka . Powklejałem wypełnienia balsowe do sterów kierunku i wysokości i zacząłem szlifować i tu mam pytanie chcąc pozbyć się włosków z balsy chciałem pomalować konstrukcje caponem , ale czy folia ( Oratex Antique ) będzie się tego łapać.(przy Koveralem nie ma problemu) Następnie czy tkanina 48g/m wystarczy na oklejenie kadłuba .) Odnośnie napędu http://www.nastik.pl...aft-p-5446.htm mam pakiety XPower 4000mAh 14.8V (4S) 30C to by pasowały do tego napędu ?
JMRC Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Tkanina 23g/m^2 spokojnie wystarczy na kadłub , a pakiety będą pasowały do tego napędu ( max prąd jaki mogą oddać to 120A gdyż Wydajność prądową w najprostszy sposób obliczymy ze wzoru: Gdzie to maksymalna wydajność prądowa pakietu, to pojemność pakietu, a to liczba, która na pakiecie oznaczona jest literą C. Jeśli pod podstawimy pojemność w mAh, wynik otrzymamy w mA, jeżeli podstawimy pojemność w Ah, wynik otrzymamy w A.)
wojcio69 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Akumulator 4000mAh, 30C Prąd rozładowania nie może przekraczać: 30 * 4000 = 120000mA = 120A Czas rozładowania nie krótszy niż: 1/30 godziny = 2min gdzie 30 -> 30C, 4000 -> 4000mAh Więcej info tutaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/63633-dob%C3%B3r-parametry-wydajno%C5%9B%C4%87-obliczanie-pakiet%C3%B3w-li-po/
paweln7 Opublikowano 21 Sierpnia 2016 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2016 OK to napęd mam a teraz fotka jedna lotka wstępnie oszlifowana
Gość wotoma Opublikowano 30 Sierpnia 2016 Opublikowano 30 Sierpnia 2016 No ładne cacko....model przepiękny. Wiem bo mam Swojego robiłem z zestawu od Bynia. Osobiście urzekło mnie malowanie dwukolorowe, czerwień i kości słoniowa. Skrzydła + stery kryłem koverallem. Ale jak pisał Horn3t dzisiaj zdecydowałby się na oratex. Czy oratex lżjeszy? Z pewnością. Ale i tak w dziób potrzeba wsadzić około 1 kg (mój lata za sznurkiem). Co do krycia kadłuba tak tkanina 48 g/dm2, ale sam nos ma jeszcze tkaninę 80 do końca kabiny po bokach i od spodu. Do krycia używałem Zpoxy Finisihing (wykończeniowej). Warstwa szkła żywica szlifowanie, druga warstwa szlifowanie = lustro. Na kadłub zużyłem w sumie około 150 g żywicy, z czego najwięcej poszło przy pierwszym kryciu. Mój gotowy do lot wyszedł 5,30 kg. Mimo braku kołka start z płozy ( dół pokryty płaskownikiem z nierdzewki), a za holówką po 10 metrach jest już na 1 metrze. Pozdrawiam T
sebka34 Opublikowano 2 Września 2016 Opublikowano 2 Września 2016 Piękne auto masz w garażu pozazdrościć
paweln7 Opublikowano 7 Września 2016 Autor Opublikowano 7 Września 2016 Witam Pomalutku dłubie sobie KOMAR-ka na pierwszy etap poszedł statecznik poziomy ,okleiłem go tkaninom 25g/m na Ezykote i tu pierwszy zonk pofalowało mi balsę między żebrami (przy żywicy nigdy nie miałem tego problemu ) na razie zostaje tak jak jest bo pofalowanie jest niewielkie ,ale z kadłubem nie będę ryzykował i pójdzie żywica choć z Ezykote fajnie się pracuje. Okleiłem stery wysokości Oratex Antique fajnie się nim okleia i faktycznie jest wart swojej ceny drugi babol to na własne życzenie wklejając mocowania serw na żywice wkleiłem rurkę dźwigara i przy próbie wyjęcia pękła tak że mam co robić , prawie wszystkie graty dotarły wiec zostało tylko składać P.S autko to to http://dajmlercoupexj6.blogspot.com/
paweln7 Opublikowano 18 Września 2016 Autor Opublikowano 18 Września 2016 Pomalutku do przodu ster kierunku zrobiony ,zawiasy z laminatu 1.5 mm oś stal 2 mm Zabrałem się za skrzydełka , oszlifowane zamocowane serwo lotki zrobiona osłona popychacza , zrobione kabelki Nie podobał mi się sposób napędu hamulca więc troszkę przerobiłem Na razie to tyle .
paweln7 Opublikowano 13 Października 2016 Autor Opublikowano 13 Października 2016 Witam postępy malutkie ale coś do przodu kończę drugie skrzydełko fotki takie same jak wcześniej więc niema co pokazywać . Kurier przytaszczył baterie napędowe i tu wyszło moje gapiostwo wtyki zasilania t XT 90 a u mnie wszystkie złącza to XT 60 i teraz pytanie prze lutować na XT 60 regulator będzie 75A
paweln7 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 Witam Dawno mnie tu nie było , ale wkradła się "niemoc twórcza" , inne modele oraz praca pochłaniała większość czasu. Ale teraz czas wrócić do Komara , skończyłem drugie skrzydełko i okleiłem płaty. wyciąłem kawałek poszycia kadłuba aby załatwić sobie dostęp do zamocowania silnika i tutaj pierwsza niespodzianka fabryczny krzyżak mocowania silnika jest za mały ( brak dostępu do śrub mocowania od strony kadłuba ) trzeba będzie dorobić redukcyjny krzyżak o większym rozstawie mocowania i dopiero wtedy ustawić silnik i wpasować wręgę silnikową .
paweln7 Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Opublikowano 5 Lutego 2017 Witam dorobiłem krzyżak redukcyjny mocowania silnika . wywiercilem w dziobku otwór pod silnik. i zrobiłem przymiarkę, i teraz pytanko ,bo trzeba by dorobić wręgę mocowania silnika . Jakie kąty silnika przyjąć ,pochylenie ? i wykłon ?
paweln7 Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 Witam Pomalutku do przodu. Mała zmiana planów co do komarka, dostał hak holowniczy " wiatraczek " do chłodzenia pilota też zamontowałem, pochyliłem 2-2,5 stopnia w dół i 1,5 stopnia w prawo zabrałem się za napęd steru kierunku dorobiłem półkę serwa , skończyłem oklejać płaty ( poszło 8,5mb folii ) i przymierzył się ten co ma być chłodzony " wiatraczkiem "
paweln7 Opublikowano 19 Marca 2017 Autor Opublikowano 19 Marca 2017 Witam Od miesiąca zabierałem się za pokrycie kadłuba tkaniną , podchodziłem do tego jak "pies do jeża" ,ale wymówki się skończyły i się zawziąłem i oto efekt: utrudniłem sobie zadanie bo chciałem mieć płozę w kolorze drewna więc ją pokryłem lakierobejcą i na to tkanina 80g od końca płozy ukośnie do góry , a na wszystko tkanina 48g ale dla odwagi potrenowałem na tym teraz trzeba poczekać i wykończyć kadłub na gotowo
Rekomendowane odpowiedzi