piter29bielsko Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Witam serdecznie kupiłem szybowca http://hobby-model.pl/thermal-sailor-ep-zielony-zestaw-z-napedem-twmodels.html i potrzebuje kupic do niego baterie najlepiej paluszki na ładowanie czy beda pasowac 4 sztuki do tego silnika w koszyku czy pakiet ,bo mam tylko ładowarke do akumulatorków ,prosze o pomoc:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komar Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Witam serdecznie kupiłem szybowca http://hobby-model.pl/thermal-sailor-ep-zielony-zestaw-z-napedem-twmodels.html i potrzebuje kupic do niego baterie najlepiej paluszki na ładowanie czy beda pasowac 4 sztuki do tego silnika w koszyku czy pakiet ,bo mam tylko ładowarke do akumulatorków ,prosze o pomoc:) Jestem początkujący także...ale zalecam pakiet Lipo zamiast paluszków. według mnie regulator itp nie będzie miało odpowiedniego napięcia do pracy, jeśli będą użyte "standardowe-paluszki-akumulatorki" z Napięciem 1,2 zamiast 3,7V/celę. Według opisu potrzeba jeszcze kilka innych elementów, których nie ma w zestawie! Cytuję ze strony sklepu: Do uruchomienia wymagane: * aparatura minimum 3 kanałowa, * st. serwomechanizmy x 2, * regulator obrotów 25A, * pakiet napędowy 8Celi / 1800mAh. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mieciu11 Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Witam, Zwykłe baterie paluszki czy też akumulatorki zupełnie nie nadają się do zasilania tego modelu. Problemem jest tutaj wydajność prądowa, nie da się ze zwykłych akumulatorków wyciągnąć tyle prądu ile potrzebuje silnik szczotkowy klasy 500. Do tego modelu producent poleca pakiet nimh 9.6v 1800mah i tego należy się trzymać, lipol też za bardzo nie podpasuje na 2s nie będzie miał odpowiedniej mocy a na 3s silnik szybko się zajedzie. Ja bym jednak polecił zmienić napęd na bezszczotkowy. Uniknie pan przez to sporo problemów, m.in ze zużywającymi się szczotkami. Trochę bez sensu jest inwestować w ten napęd. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter29bielsko Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 dziękuje serdecznie za pomoc koledzy..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aethersis Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Wsomniany wyżej pakiet napędowy 8 celi najpewniej odnosi się do wychodzących już z użycia pakietów NiMH. Zaczął bym od razu od wymiany silnika na bezszczotkowy (koszt rzędu 50zł, ale NAPRAWDĘ warto) Polecam ci do tego modelu np: -Silnik Turnigy Aerodrive D2822/14 1450kV (koszt ok. 35zł na HobbyKing), -regulator Redox 30A (ok. 50zł), lub inny o mocy minimum 25A, ale na tych z HobbyKing się zawiodłem. -Bateria 1800mAh 3S który ma dodatkowo oznacenie 20C lub więcej - na przykład Turnigy 1800mAh 3S 20C Lipo Pack (też jakieś 50 zł). -Serwo klasy medium do steru wysokości (micro może być za słabe i prawdopodobnie nie da rady wyciągnąć tak ciężkiego modelu z lotu nurkowego) (20-30zł) -Serwo klasy micro 9g do steru kierunku (10-20zł) Nie polecam w przypadku tego szybowca iść w jakieś dużo większe pojemności baterii jeśli silnik ma służyć jedynie do wyniesienia tego szybowca w górę a większość czasu chcesz szybować bez silnika. Jeśli bardzo zależy ci na ekstremalnym lataniu, to ewentualnie możesz się pokusić o mocniejszy silnik, a tym samym regulator i pakiet o większej wydajności prądowej ©. Kolega ma bardzo podobny szybowiec, tyle że jeszcze z lat 80 z drewna sosnowego i sklejki balsowej, dźwigary skrzydeł są stalowe a nie kompozytowe, przez co model ten jest sporo cięższy a lata mu bez niczego na nieco słabszym silniku i pakietach 3S 1000mAh oraz ESC 20A i to przez dobre 30 min albo i znacznie dlużej na termice.Polecam też dobrą aparaturę do tego modelu - jeśli chcesz poszybować na termice, to musisz mieć dobry zasięg, żebyś mógł bezpiecznie sterować modelem na dużej wysokości. Osobiście używam Turnigy 9x z modułem FrSky i zasięg wynosi około 1km - to powinno w zupełności wystarczyć. Szybowiec który właśnie kupiłeś to naprawdę bardzo fajny model i z pewnością będziesz miał mnóstwo frajdy z latania. Na koniec zapytam - czy to twój pierwszy model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter29bielsko Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Wsomniany wyżej pakiet napędowy 8 celi najpewniej odnosi się do wychodzących już z użycia pakietów NiMH. Zaczął bym od razu od wymiany silnika na bezszczotkowy (koszt rzędu 50zł, ale NAPRAWDĘ warto) Polecam ci do tego modelu np: -Silnik Turnigy Aerodrive D2822/14 1450kV (koszt ok. 35zł na HobbyKing), -regulator Redox 30A (ok. 50zł), lub inny o mocy minimum 25A, ale na tych z HobbyKing się zawiodłem. -Bateria 1800mAh 3S który ma dodatkowo oznacenie 20C lub więcej - na przykład Turnigy 1800mAh 3S 20C Lipo Pack (też jakieś 50 zł). -Serwo klasy medium do steru wysokości (micro może być za słabe i prawdopodobnie nie da rady wyciągnąć tak ciężkiego modelu z lotu nurkowego) (20-30zł) -Serwo klasy micro 9g do steru kierunku (10-20zł) Nie polecam w przypadku tego szybowca iść w jakieś dużo większe pojemności baterii jeśli silnik ma służyć jedynie do wyniesienia tego szybowca w górę a większość czasu chcesz szybować bez silnika. Jeśli bardzo zależy ci na ekstremalnym lataniu, to ewentualnie możesz się pokusić o mocniejszy silnik, a tym samym regulator i pakiet o większej wydajności prądowej ©. Kolega ma bardzo podobny szybowiec, tyle że jeszcze z lat 80 z drewna sosnowego i sklejki balsowej, dźwigary skrzydeł są stalowe a nie kompozytowe, przez co model ten jest sporo cięższy a lata mu bez niczego na nieco słabszym silniku i pakietach 3S 1000mAh oraz ESC 20A i to przez dobre 30 min albo i znacznie dlużej na termice. Polecam też dobrą aparaturę do tego modelu - jeśli chcesz poszybować na termice, to musisz mieć dobry zasięg, żebyś mógł bezpiecznie sterować modelem na dużej wysokości. Osobiście używam Turnigy 9x z modułem FrSky i zasięg wynosi około 1km - to powinno w zupełności wystarczyć. Szybowiec który właśnie kupiłeś to naprawdę bardzo fajny model i z pewnością będziesz miał mnóstwo frajdy z latania. Na koniec zapytam - czy to twój pierwszy model? tak to pierwszy model kupiłem do niego aparature graupnera ,własnie chodzi tylko o to aby model został wyciągniety na daną wysokośc ,i nie wiem jaki pakiet ma kupic do niego ,dziękuje za rade wszystko juz mam własnie oprócz baterii do silnika ,serwa zakupiłem standardowe jka było w instrukcji tak to pierwszy model kupiłem do niego aparature graupnera ,własnie chodzi tylko o to aby model został wyciągniety na daną wysokośc ,i nie wiem jaki pakiet ma kupic do niego ,dziękuje za rade wszystko juz mam własnie oprócz baterii do silnika ,serwa zakupiłem standardowe jka było w instrukcji Także chciałbym skupic sie już na tym co mam czyli ,model ,aparatura,serwa-brakuje pakietu do całości głownie chodziło mi o dobranie pakietu jakie parametry do silnika 500 ? Wsomniany wyżej pakiet napędowy 8 celi najpewniej odnosi się do wychodzących już z użycia pakietów NiMH. Zaczął bym od razu od wymiany silnika na bezszczotkowy (koszt rzędu 50zł, ale NAPRAWDĘ warto) Polecam ci do tego modelu np: -Silnik Turnigy Aerodrive D2822/14 1450kV (koszt ok. 35zł na HobbyKing), -regulator Redox 30A (ok. 50zł), lub inny o mocy minimum 25A, ale na tych z HobbyKing się zawiodłem. -Bateria 1800mAh 3S który ma dodatkowo oznacenie 20C lub więcej - na przykład Turnigy 1800mAh 3S 20C Lipo Pack (też jakieś 50 zł). -Serwo klasy medium do steru wysokości (micro może być za słabe i prawdopodobnie nie da rady wyciągnąć tak ciężkiego modelu z lotu nurkowego) (20-30zł) -Serwo klasy micro 9g do steru kierunku (10-20zł) Nie polecam w przypadku tego szybowca iść w jakieś dużo większe pojemności baterii jeśli silnik ma służyć jedynie do wyniesienia tego szybowca w górę a większość czasu chcesz szybować bez silnika. Jeśli bardzo zależy ci na ekstremalnym lataniu, to ewentualnie możesz się pokusić o mocniejszy silnik, a tym samym regulator i pakiet o większej wydajności prądowej ©. Kolega ma bardzo podobny szybowiec, tyle że jeszcze z lat 80 z drewna sosnowego i sklejki balsowej, dźwigary skrzydeł są stalowe a nie kompozytowe, przez co model ten jest sporo cięższy a lata mu bez niczego na nieco słabszym silniku i pakietach 3S 1000mAh oraz ESC 20A i to przez dobre 30 min albo i znacznie dlużej na termice. Polecam też dobrą aparaturę do tego modelu - jeśli chcesz poszybować na termice, to musisz mieć dobry zasięg, żebyś mógł bezpiecznie sterować modelem na dużej wysokości. Osobiście używam Turnigy 9x z modułem FrSky i zasięg wynosi około 1km - to powinno w zupełności wystarczyć. Szybowiec który właśnie kupiłeś to naprawdę bardzo fajny model i z pewnością będziesz miał mnóstwo frajdy z latania. Na koniec zapytam - czy to twój pierwszy model? tak to pierwszy model kupiłem do niego aparature graupnera ,własnie chodzi tylko o to aby model został wyciągniety na daną wysokośc ,i nie wiem jaki pakiet ma kupic do niego ,dziękuje za rade wszystko juz mam własnie oprócz baterii do silnika ,serwa zakupiłem standardowe jka było w instrukcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gołek Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Chłopie, nie kieruj się tak tą instrukcją, bo model, silnik i ta instrukcja jest sprzed 10 lat... Sprawdź w internecie, czy załączony w zestawie regulator da się przeprogramować na obsługę lipo. Kup dowolny pakiet Lipo 1800-2200mAh o wydajności min 20C. i jeśli regulator nie rozpoznaje lipo, to powinieneś kupić alarm do akumulatorów Lipo, np ten: http://abc-rc.pl/buzzer-miernik-tester-1-8S-lipol i tak od biedy polatasz, (jeszcze czeka Cię zakup ładowarki procesorowej do takich akumulatorów). Ładowanie się w akku NiMh jest już zupełnie bez sensu. ... Najlepszym wyjściem było przed zakupem poczytać trochę więcej info z forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter29bielsko Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Jestem początkujący także...ale zalecam pakiet Lipo zamiast paluszków. według mnie regulator itp nie będzie miało odpowiedniego napięcia do pracy, jeśli będą użyte "standardowe-paluszki-akumulatorki" z Napięciem 1,2 zamiast 3,7V/celę. Według opisu potrzeba jeszcze kilka innych elementów, których nie ma w zestawie! Cytuję ze strony sklepu: Do uruchomienia wymagane: * aparatura minimum 3 kanałowa, * st. serwomechanizmy x 2, * regulator obrotów 25A, * pakiet napędowy 8Celi / 1800mAh. Pozdrawiam Panie Andrzeju czyli jak dobrze rozumiem potrzebuje pakiet 3,7 v 1800mah? do tego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Skoro napisane juz było wcześniej ze oryginal powinien miec 9.6V , to skąd nagle pakiet 3,7V Ci sie wziął? Silnika nie zasilisz takim napieciem. Andrzej piszać o dowolnym pakiecie raczej miał na myśli pakiet dowolnego producenta, a nie dowolne napiecie. I najpierw sprawdź czy Twój reguloator może obsługiwać lipole. Osobiście nie inwestował bym w taki naped tylko zakupił silnik 3f regulator do niego, lipole, ładowarke do lipoli. A co najważniejsze jak już to wszystko poskładasz do kupy to dałbym model do oblatania komuś choć trochę ogarnietemu w temacie. Pierwsze loty sa tyle stresujące ze nawet nie bedziesz wiedział, dla czego i kiedy rozwaliłes model na który poświeciłeś dużo czasu i pieniedzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Piotrze, z Bielska Masz niedaleko do Andrychowa - sklep www.modelpartnet.ig.pl lub do do Świętoszówki - sklep www.nastik.pl (jeszcze większy wybór akcesoriów). Podjedź z modelem a wyposażenie dobiorą Ci na miejscu i udzielą porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aethersis Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Naprawdę posłuchaj kolegów z forum i nie idź w silnik szczotkowy klasy 500. Zainwestujesz w niego a potem będziesz chciał go przełożyć do innych modeli i będziesz miał tylko problem. Naprawdę warto trochę dołożyć do ESC, silnika i pakietu LiPo, niż iść w przestarzałe regulatory szczotkowe i baterie NiMH... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Piotrze, z Bielska Masz niedaleko do Andrychowa - sklep www.modelpartnet.ig.pl Sklep pana Leszka raczej nie istnieje stacjonarnie w Andrychowie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 10 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2016 A to przepraszam. Nie znalazłem takiej informacji na stronie sklepu. Kiedyś słyszałem coś o zamiarach przenosin sklepu. Póki co na stronie www podany jest adres i nic o tym, że sklep jest tylko internetowy. Być może jednak jest szansa omówienia wyposażenia modelu z właścicielem sklepu telefonicznie i odbiór osobisty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi