Skocz do zawartości

Problem z zapchanm gaźnikiem


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z DLA 32cc.

Problem polega na tym , że silnik dobrze pali na ssaniu, ale po wyłączeniu ssania , odpala na kilka sekund i gaśnie.

Wypala to co ssanie paliwa zaciągnie do gaźnika i koniec.

Na pewno jest to problem paliwa, po spuszczaniu do idealnie wyczyszczonego kubka , widać na dnie biały osad.

Normalnie mam filterek na wężyku paliwowym, ale tym razem zapomniałem założyć.

I na pewno jest to wina gaźnika, bo zażyłem drugi gaźnik z innego silnika i mam teraz dwa gaźniki które nie ciągną paliwa .

A dokładnie jeden na ssaniu coś jeszcze ciągnie a drugi nic nie ssie :(

Drugi gaźnik pochodził ze 3 minuty na różnych obrotach i wyglądało , że jest o.k. ,ale  po zgaszeniu już nie zasysał benzyny.

Wcześniej podmieniałem także zapłon i czujnik Hala, więc na 100% to wina gaźników.

Gaźniki Walbro.

Oba gaźniki rozebrałem, przepłukałem , przedmuchałem wszystkie dziurki jakie są w gaźniku, sprawdziłem tłoczki.

Wszystko jest drożne.

Membrany nie są nowe ,ale też niewiele zużyte.

Sam już nie wiem co może być grane , co jeszcze może być zatkane, no chyba że membrany szlak trafił od rozkręcania i składania ponownie.

A i dmuchnięcie w wężyk odpowietrzenia poza nadmuchaniem zbiornika , nie powoduje, że paliwo popłynie do gaźnika (oczywiście przy kręceniu śmigłem, zresztą bez też nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny rozpylacz biegu wysokiego może być zapchany lub zaklejony bo wyposażony jest w płytkowy zaworek a dostęp do niego jest utrudniony i dmuchanie nic nie da. Znajduje się pod zaślepką od strony głównego zaworu paliwowego (iglicy sterowanej membraną) Tu masz jak go wydobyć http://www.modelgasboats.com/magazine/tech-articles-mainmenu-608/53-carburetor-maintenance . Pomaga też długie moczenie całego gaźnika w specyfiku np. rozpuszczalniku nitro po zdemontowaniu wszystkich elementów gumowych i plastikowych . Tu schemat pracy http://www.helifreak.com/showthread.php?t=326599 .Dosłownie tydzień temu mieliśmy podobnie w silniku DA cały gaźnik pracował tylko na dyszach biegu jałowego bo główna była zalepiona czymś.Oczywiście o ile pompa paliwa (membrana) jest sprawna a siatka nie zatkana. Ogólnie to nie stosuje się żadnych filtrów na linii zasilania z zbiornika (siatka jest w gaźniku)+ czyste paliwo+ sprawdzenie zasilania gaźnika w podciśnienie z skrzyni korbowej silnika wężykiem lub sprawdzenie drożności otworu do kołnierza mocowania + podkładka pod gaźnik która zasłania otwór do podciśnienia pompy lub obrócony gaźnik (też miałem taki przypadek) Dmuchając w zbiornik nic nie zrobisz bo zawory pompy paliwa na to nie pozwolą i paliwo nie popłynie, musi być zassane przez pompę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się przyda, praktycznie wszystkie gaźniki membranowe mają podobną strukturę...

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36899-ga%C5%BAnik-typu-jak-walbro-jak-to-dzia%C5%82a-opis/

Twój DLA ma gaźnik Walbro WT-628-1 (jak silniki do pił, itp) czy Tillotson™, HU-134A, bo jakoś nie mogę znaleźć informacji? (SKS już chyba dopada... :rolleyes: )

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiOlqWR-b3OAhWC3SwKHcRPCxcQFggmMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.goldenskiesrc.com%2FDLA%2520Operating%2520Manual%2520Current.pdf&usg=AFQjCNHIz6UbI3xOR5L4QdVz-oQYTrBL8g&sig2=S-EFgrOaLt5eyqWRDjZZpQ

 

Tillotson HU diagram

http://tillotson.ie/wp-content/uploads/2015/07/HUPartsList.pdf

( http://tillotson.ie/kits-parts/illustrated-parts-lists/ )

 

Edit. Kolega Artur mnie uprzedził, fajny opis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.