Skocz do zawartości

Problem z zapchanm gaźnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam problem z DLA 32cc.

Problem polega na tym , że silnik dobrze pali na ssaniu, ale po wyłączeniu ssania , odpala na kilka sekund i gaśnie.

Wypala to co ssanie paliwa zaciągnie do gaźnika i koniec.

Na pewno jest to problem paliwa, po spuszczaniu do idealnie wyczyszczonego kubka , widać na dnie biały osad.

Normalnie mam filterek na wężyku paliwowym, ale tym razem zapomniałem założyć.

I na pewno jest to wina gaźnika, bo zażyłem drugi gaźnik z innego silnika i mam teraz dwa gaźniki które nie ciągną paliwa .

A dokładnie jeden na ssaniu coś jeszcze ciągnie a drugi nic nie ssie :(

Drugi gaźnik pochodził ze 3 minuty na różnych obrotach i wyglądało , że jest o.k. ,ale  po zgaszeniu już nie zasysał benzyny.

Wcześniej podmieniałem także zapłon i czujnik Hala, więc na 100% to wina gaźników.

Gaźniki Walbro.

Oba gaźniki rozebrałem, przepłukałem , przedmuchałem wszystkie dziurki jakie są w gaźniku, sprawdziłem tłoczki.

Wszystko jest drożne.

Membrany nie są nowe ,ale też niewiele zużyte.

Sam już nie wiem co może być grane , co jeszcze może być zatkane, no chyba że membrany szlak trafił od rozkręcania i składania ponownie.

A i dmuchnięcie w wężyk odpowietrzenia poza nadmuchaniem zbiornika , nie powoduje, że paliwo popłynie do gaźnika (oczywiście przy kręceniu śmigłem, zresztą bez też nie)

Opublikowano

Główny rozpylacz biegu wysokiego może być zapchany lub zaklejony bo wyposażony jest w płytkowy zaworek a dostęp do niego jest utrudniony i dmuchanie nic nie da. Znajduje się pod zaślepką od strony głównego zaworu paliwowego (iglicy sterowanej membraną) Tu masz jak go wydobyć http://www.modelgasboats.com/magazine/tech-articles-mainmenu-608/53-carburetor-maintenance . Pomaga też długie moczenie całego gaźnika w specyfiku np. rozpuszczalniku nitro po zdemontowaniu wszystkich elementów gumowych i plastikowych . Tu schemat pracy http://www.helifreak.com/showthread.php?t=326599 .Dosłownie tydzień temu mieliśmy podobnie w silniku DA cały gaźnik pracował tylko na dyszach biegu jałowego bo główna była zalepiona czymś.Oczywiście o ile pompa paliwa (membrana) jest sprawna a siatka nie zatkana. Ogólnie to nie stosuje się żadnych filtrów na linii zasilania z zbiornika (siatka jest w gaźniku)+ czyste paliwo+ sprawdzenie zasilania gaźnika w podciśnienie z skrzyni korbowej silnika wężykiem lub sprawdzenie drożności otworu do kołnierza mocowania + podkładka pod gaźnik która zasłania otwór do podciśnienia pompy lub obrócony gaźnik (też miałem taki przypadek) Dmuchając w zbiornik nic nie zrobisz bo zawory pompy paliwa na to nie pozwolą i paliwo nie popłynie, musi być zassane przez pompę. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Może się przyda, praktycznie wszystkie gaźniki membranowe mają podobną strukturę...

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36899-ga%C5%BAnik-typu-jak-walbro-jak-to-dzia%C5%82a-opis/

Twój DLA ma gaźnik Walbro WT-628-1 (jak silniki do pił, itp) czy Tillotson™, HU-134A, bo jakoś nie mogę znaleźć informacji? (SKS już chyba dopada... :rolleyes: )

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiOlqWR-b3OAhWC3SwKHcRPCxcQFggmMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.goldenskiesrc.com%2FDLA%2520Operating%2520Manual%2520Current.pdf&usg=AFQjCNHIz6UbI3xOR5L4QdVz-oQYTrBL8g&sig2=S-EFgrOaLt5eyqWRDjZZpQ

 

Tillotson HU diagram

http://tillotson.ie/wp-content/uploads/2015/07/HUPartsList.pdf

( http://tillotson.ie/kits-parts/illustrated-parts-lists/ )

 

Edit. Kolega Artur mnie uprzedził, fajny opis...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.