Chomik Opublikowano 14 Lipca 2008 Opublikowano 14 Lipca 2008 Witam !! Chce do Extry 300 S o rozpiętości 1600 mm wstawić właśnie O.S. 75 AX Z tego powodu chciałbym się coś o nim dowiedzieć (np jakieś wady albo problemy ), poznać opinie o tym silniczku od ludzi którzy już na nim działali Dziękuje za wszelkie info !! Pozdrawiam
BartekSz Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 a tak z ciekawosci czemu akurat os max 75AX? szczeże to lepiej kup sobie ASP 91 FS 4t, lżejszy i sprawniejszy od tego osa. lepiej na tym wyjdziesz. a jak już bardzo chcesz dwu sówa to lepiej znaleźć jakiegoś os maxa 91.
eze Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Do extry to polecam tylko 4 suw./najlepiej asp 91.Sam mam taki silniczek tylko ze ciut mniejszy i zadnych klopotow.
Chomik Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Szczerze powiedziawszy to teraz będę kupował pierwszą spaline nie wiem do końca co wybrać :? Nie ukrywam że oczekuję/potrzebuję dużej mocy do tego: http://nastik.pl/black-horse-extra-300s-p-1387.html
Jano Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Jak czterotakt to 120 np asp fs 120 jak dwutakt to 91 np osmax 91 fx ja bym tak dał by mieć trochę mocy asp jest cięższy od osa.
BartekSz Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Troche cegłolot 3700 gram i powierzchnia tylko 40dm2 :/ Do tego to naprawde mocny i lekki przy okazji silnik ci jest potrzebny
kogutos Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Choroba 3700g przy 1,6m. Tak jak ja nie zwracam z reguly uwagi na wage to jednak wydaje sie sporo.Moj Lark przy 1,5 m rozp. wyszedl ponizej 3200g wlasnie z silnikiem tej pojemnosci przy wyposazeniu std plus pompa paliwa perry. Tylko znowu nie rozumiem kolegow dlaczego tak sie upieraja przy czterotakcie.Jak ktos chce dwutakta to niech wstawia.Ten silnik da rade takiej ekstrze bo moj Lark przy takiej wadze ma duzy nadmiar mocy.
BartekSz Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Opublikowano 26 Sierpnia 2008 Czterosówy to przyszłość, ba raczej teraźniejszość bo elektryka to przyszłość Nie ma sensu sie pchać w 2t. Sam miałem pare silników 2t i 4t. Teraz pozbywać sie 2t i tylko 4t. Model czystszy silnik pracuje i reguluje się wybornie. Ah i przynajmniej dla mnie ważne w przyszłośći łatwiej sprzedać 4t niż 2t Lepsze wypiera gorsze gorsze trudniej potem sprzedać...
Chomik Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Sadzę że jednak zdecyduję się na 4 takta, ale żeby aż 120 ?? nie za dużo ?? Chce robić zawis, ale nie potrzebuje go robić na 1/3 gazu Dzięki za pomoc !!
Jano Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Mam okazję oglądać Rebelove z osą 91 4t waga modelu 2800 i ten silnik jest w sam raz ale Twoja Ekstra to 3700g więc ta 15 tka chyba nie wydoli.Jak 4t to zostaje 120.
Artur412 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Ja mam U Can Do 60 którego waga wynosi ok. 3500g, silnik w nim to os max 91 II supres ( 4t) + rura rezonansowa daje to wszystko zawis na troche mniej niż ? gazu… Zapas mocy jest na tyle wysoki że pozwala na wyjście z dziwnych / nie przewidzianych sytuacji… Myślę że przy zastosowaniu rury rezonansowej do tego silnika w modelu o masie 3700g do normalnego latania i podstawowych akrobacji starczy na pewno, do zawisu też jakiś zapas mocy zostanie, tylko nie wiem czy nie będzie go za mało żeby wyciągnąć model w górę w krótkim czasie. Pełne 3D może być ciężko.. Co do 2t ja na samym początku miałem doświadczenia z dziwnymi firmami typu ECO, i to był koszmar! Od kad kupiłem pierwszego os maxa minęło 9 lat temu i do dzisiaj ten silnik jest niezawodny, reguluje się super, kompresja nadal wysoka, wkręca się na obroty bez zająknięcia. I tak z każdym innym os maxem 2t którego mam ale już tylko silniki os max. Prawda jest że brudzą model i zużywają więcej paliwa lecz problemów z regulacja czy też nie równą pracą silnika nie ma. Więc tak naprawdę możesz wsadzić 2t do modelu. Widziałem że kolega z forum chce sprzedać np. 120 AX za 650zł ponad 3 konie… Jak już się uprzeć na 4t to gdy chodzi o mniejsze koszty to jest jeszcze ASP, lecz to nie jest os max ani saito lecz jak za ta cenę nie są naprawdę złe, nieraz tylko problem ze szczelnością na łączeniu z tłumikiem.. Pozdrawiam!
marcin133 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Artur412 - rura rezonansowa do czterotakta? Nie jednokrotnie prowadzone tu dyskusje wskazywały że ten wynalazek ma sens użycia w dwutakcie. :roll:
tikicaca Opublikowano 30 Stycznia 2009 Opublikowano 30 Stycznia 2009 ja bym polecil Rossi 60f, przy nim wszystkie osmaxy wymiekaja, nie ma problemu zeby na apc wykrecic na nim powyzej 5kg ciagu statycznego, i lata na 0% nitro. Silnik jest swietnie wykonany i bardzo dobrze sie reguluje
radek872 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 5kg ciągu ?? :shock: :shock: z 60tki ?? pokaz ten silnik gdzie sa takie wynalazki sprzedawane ?
tikicaca Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 tutaj: http://shop.vendio.com/RossiEnginesUSA/item/2002989208/index.html lub tez od tego samego sprzedawcy przez ebay. Sprzedawca solidny, bardzo szybka wysylka, silnik niesamowity
BartekSz Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Czytałem na stronie Rossi manule do tego silnika i innych kurcze naprawde są potężne. Ale chyba Jet do funfly były by lepsze. np ten ich nowy o wysokim momencie jest to 75 o wadze 450gram a kręci 14x4W 10500rpm. A Rossi chyba sie skoncentrowało na silnikach do autek bo jak czytałem na forach to nie maja za duzo nowych modeli lotniczych silników i do tego są ciężkie.
MASK Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Mozna pociągnąc temat: http://www.jettengineering.com/ BSE .76L R/C with muffler AAC, 10,500 14x4W. Silnik ma takie same wymiary jak 46FX i jest od niego 10g lżejszy (waga silnika z tłumikiem)!
tikicaca Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Rossi .60 na smigle apc 14x4W wykreca 9800 obr/min, sprawdzone
MASK Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Rossi .60 na smigle apc 14x4W wykreca 9800 obr/min, sprawdzone i pewnie popracuje ze trzy razy dłużej niż OS. Też mam dziesiątke Rossi, czeka na pomysł. Ostatnio kupiłem pietnastke z tylnym wydechem na rure. Az sie boję myslec o modelu dla tego motorka.
radek872 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Ok paramery parametrami, ale pytanie jest tak samo pewny jak os max w powietrzu mozna smiało zakładac do modelu 3D ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.