Skocz do zawartości

O.S. 75AX


Chomik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

 

Chce do Extry 300 S o rozpiętości 1600 mm wstawić właśnie O.S. 75 AX :)

Z tego powodu chciałbym się coś o nim dowiedzieć (np jakieś wady albo problemy :) ), poznać opinie o tym silniczku od ludzi którzy już na nim działali :)

 

Dziękuje za wszelkie info !! Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Choroba 3700g przy 1,6m. Tak jak ja nie zwracam z reguly uwagi na wage to jednak wydaje sie sporo.Moj Lark przy 1,5 m rozp. wyszedl ponizej 3200g wlasnie z silnikiem tej pojemnosci przy wyposazeniu std plus pompa paliwa perry. Tylko znowu nie rozumiem kolegow dlaczego tak sie upieraja przy czterotakcie.Jak ktos chce dwutakta to niech wstawia.Ten silnik da rade takiej ekstrze bo moj Lark przy takiej wadze ma duzy nadmiar mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czterosówy to przyszłość, ba raczej teraźniejszość bo elektryka to przyszłość :) Nie ma sensu sie pchać w 2t. Sam miałem pare silników 2t i 4t. Teraz pozbywać sie 2t i tylko 4t. Model czystszy silnik pracuje i reguluje się wybornie. Ah i przynajmniej dla mnie ważne :) w przyszłośći łatwiej sprzedać 4t niż 2t :) Lepsze wypiera gorsze :) gorsze trudniej potem sprzedać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja mam U Can Do 60 którego waga wynosi ok. 3500g, silnik w nim to os max 91 II supres ( 4t) + rura rezonansowa daje to wszystko zawis na troche mniej niż ? gazu… Zapas mocy jest na tyle wysoki że pozwala na wyjście z dziwnych / nie przewidzianych sytuacji… Myślę że przy zastosowaniu rury rezonansowej do tego silnika w modelu o masie 3700g do normalnego latania i podstawowych akrobacji starczy na pewno, do zawisu też jakiś zapas mocy zostanie, tylko nie wiem czy nie będzie go za mało żeby wyciągnąć model w górę w krótkim czasie. Pełne 3D może być ciężko..

 

Co do 2t ja na samym początku miałem doświadczenia z dziwnymi firmami typu ECO, i to był koszmar! Od kad kupiłem pierwszego os maxa minęło 9 lat temu i do dzisiaj ten silnik jest niezawodny, reguluje się super, kompresja nadal wysoka, wkręca się na obroty bez zająknięcia. I tak z każdym innym os maxem 2t którego mam ale już tylko silniki os max.

Prawda jest że brudzą model i zużywają więcej paliwa lecz problemów z regulacja czy też nie równą pracą silnika nie ma. Więc tak naprawdę możesz wsadzić 2t do modelu.

 

Widziałem że kolega z forum chce sprzedać np. 120 AX za 650zł ponad 3 konie… Jak już się uprzeć na 4t to gdy chodzi o mniejsze koszty to jest jeszcze ASP, lecz to nie jest os max ani saito lecz jak za ta cenę nie są naprawdę złe, nieraz tylko problem ze szczelnością na łączeniu z tłumikiem..

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na stronie Rossi manule do tego silnika i innych kurcze naprawde są potężne. Ale chyba Jet do funfly były by lepsze. np ten ich nowy o wysokim momencie jest to 75 o wadze 450gram a kręci 14x4W 10500rpm.

A Rossi chyba sie skoncentrowało na silnikach do autek bo jak czytałem na forach to nie maja za duzo nowych modeli lotniczych silników i do tego są ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rossi .60 na smigle apc 14x4W wykreca 9800 obr/min, sprawdzone :)
i pewnie popracuje ze trzy razy dłużej niż OS. Też mam dziesiątke Rossi, czeka na pomysł. Ostatnio kupiłem pietnastke z tylnym wydechem na rure. Az sie boję myslec o modelu dla tego motorka. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.