dariuszj Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 Możesz napisać coś więcej o zastosowanym silniku? Czy to jest ART-2000 czy ART-2400 oraz z jakim śmigłem i pakietem? Pytam, bo te silniki ciekawią mnie od dość dawna. Wg producenta mają niskie kV, są przeznaczone pod pakiety 3S i przy tym napędzają wyjątkowo duże śmigła. Jestem ciekaw jak faktycznie radzą sobie z takimi śmigłami o których pisze producent i czy przy tym sprawność silnika nie jest niska i się dość mocno nie grzeją. Pamiętam, że kiedyś przy jakiejś dyskusji na forum na temat kV silników Jurek Markiton poddawał w wątpliwość dane producenta.
kinemax Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 To Art-2000, śmigło 15x8, regiel Turnigy Plush 40A(lub inny Turnigy 45A) kołpak 40mmLD, baterie 3s 1800-2200mAh Nanotech (u mnie musi być 170-200g żeby się dobrze wyważał). Kołpak jest istotny, bo efektywnie zmniejsza śmigło... Silnik się nie przegrzewa, model wznosi się prawie pionowo, bateria starcza na ok 3' pracy silnika (nie przekraczam czasu pracy ciągłej 30s), co przekłada się na >15' lotu, gdy nie potrafię znaleźć noszeń... Prawie pewne jest, że silnik jest od któregoś z dobrych producentów, ale nie podejmuję się zgadywania... Pawle może wrzucisz zdjęcia twojego modelu w tym wątku? Wszyscy chętnie zobaczymy jak jest wykonany a ty opiszesz co robiłeś po kolei Moje modele nie są dobrym przykładem dla innych - starannością nie grzeszę... Do tego model, jako mój pierwszy tak duży szybowiec, wiele przeszedł.. No ale parę zdjęć postaram się wrzucić. Polecam wątki na RCGroups: ogólny Arthobby - http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2013703 Odyssey - http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2289862
Oko 007 Opublikowano 30 Września 2016 Autor Opublikowano 30 Września 2016 Producent twierdzi że seria tych silników jest produkowana specjalnie pod nich, a ile w tym prawdy to tylko sami sprzedający wiedzą . ps kołpaki mają piękne tylko ta cena...
samolocik Opublikowano 30 Września 2016 Opublikowano 30 Września 2016 Miałem ARt 400 i ART 1200. Grzały się przy zrobieniu wszystkiego jak zalecał producent, wydajność przeciętna, wygląd chińskich silników, tych tańszych. Zdecydowanie nie warte swojej ceny. Co do większych się nie wypowiadam ponieważ nie używałem. [edit] dawniej jak dla nich specjalnie produkował czeski PJS to silnik PJS900, który miałem pięknie kręcił śmigłem bodajże 11x8, zużywał mało prądu a zetaw napędowy szybko wyciągał model na wysoki pułap. Można było stosować pakiety 3s 800mAh 15-20C ze względu na niski pobierany prąd jak i pakiety 1800 wtedy jeszcze 3E model ktor ważyły o ile dobrze pamiętam w okolicach 124g. Na tych 1800 można było latać z silnikiem PJS ok. 45-50min nie bawiąc się w szukanie termiki. Te nowe silniki są gorszej jakości od PJSów i te które opisywałem na początku nie wyrożniają się niczym z tłumu innych przeciętnych silników.
Ravp66 Opublikowano 1 Października 2016 Opublikowano 1 Października 2016 Bardzo dziękuję za odpowiedź. A jak model sprawuje się przy wietrznej pogodzie?
kinemax Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 Bardzo dziękuję za odpowiedź. A jak model sprawuje się przy wietrznej pogodzie? Bardzo dobrze - jego przewaga tu nad piankowcami które miałem i konstrukcyjnym Aether-em z HK jest miażdżąca... Przedewszystkim jest zdolny do szybkiego lotu (latałem ok. 100km/h, Aether ok 50), co daje pojęcie o zdolności pokonywania oporu powietrza, czyli (jeśli dobrze rozumiem) tzw. penetracji.... Tym nie mnie jego szybkość jest oczywiście ograniczona - przy próbie wyjście z ostrej termiki przez nurkowanie (stanowczo nie zalecane!!) statecznik poziomy rozpadł się na strzępy. Najdziwniejsze w tym było, że model wylądował prawie bez szwanku....
Ravp66 Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 Dzięki za odpowiedź. Już wiem na co muszę zbierać kasę.
Oko 007 Opublikowano 3 Października 2016 Autor Opublikowano 3 Października 2016 Mój Avatar dotarł. Wykonanie modelu faktycznie na bardzo wysokim poziomie. Jak będzie tak latał jak wygląda to będzie naprawdę super
TommyTom Opublikowano 3 Października 2016 Opublikowano 3 Października 2016 U mnie jest bardzo pozytywne doświadczenie z silnikami ART. W modelu ORION EV 2,5 - waga do lotu 1 256 g silnik ART 2000 z kołpakiem arthobby i śmigłem 15x8 zbierał się do góry 70 stopni bez problemów. Zasilanie reg Dualsky 45A XC-45-Lite, accu Dualsky 3S 2200 45C. Przy zastosowaniu sugerowanej wentylacji (otwór wejściowy z boku kadłuba i wyjście otworami w owiewce - grzanie prawie żadne. Jeżeli ktoś zainteresowany to mam taki jeden ART 2000 do oddania w rozsądnej cenie.
dariuszj Opublikowano 15 Maja 2017 Opublikowano 15 Maja 2017 Mój Avatar dotarł. Wykonanie modelu faktycznie na bardzo wysokim poziomie. Jak będzie tak latał jak wygląda to będzie naprawdę super Widzę, że Avatar szybko trafił do działu "Giełda". Możesz napisać co Ci w nim się nie spodobało?
Oko 007 Opublikowano 15 Maja 2017 Autor Opublikowano 15 Maja 2017 W modelu i z modelem wszystko jest ok, sprzedaję z powodu wymiany na znany polski zawodniczy model.
Oko 007 Opublikowano 10 Lipca 2017 Autor Opublikowano 10 Lipca 2017 Latając wczoraj Awatarem kolejny raz się przekonałem że ten model potrafi świetnie latać w termice
Rekomendowane odpowiedzi