Skocz do zawartości

Decathlon 40 PhoenixModel opinie, porady


potemp667

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar jutro (piątek) kupić nowy model ARF jak powyżej (beż wyposażenia) w rozpiętości 168cm. Będzie to elektryk.

 

1. Czy ktoś kojarzy masę bez wyposażenia lub w wersji elektro?

2. Jak model zachowuje się przy lądowaniu bez klap? Czy jest sens ustawiać klapolotki? Wcześniej miałem Cessnę 182 140cm epo i na klapach lądowanie to była bajka.

3. Wady, zalety? Proszę o wszelkie opinie użytkowników tego modelu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady- cena

Zalety- pozostałe

Miałem na asp fs .61 i pięknie latał. Nie pamiętam czy miałem klapy ale jest spokojny do lądowania. Lekkie przeciagniecie i siada na 3pkt. Osobiście jestem gotów jeszcze raz kupić ten model. Jak dla mnie to model idealny na spokojne loty a i pazur też pokaże :)

Tu mój lot

https://m.youtube.com/watch?v=O6Z_hRUmmIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po modelu.

Oglądałem go wczoraj i poprosiłem sprzedawcę o wagę. Sprawdziłem każdy element, podsumowałem i... z 1700g zrobiło się 2150!

Miałem nadzieję na masę startową z 4s 3000 w granicach 2400g a tu wychodzi mi 2900g.

Producent podaje taką wagę (2900) dla wersji spalinowej, ściemniają jak mogą.

Model miał być pod nowy silnik, który dostałem ray 3548/06 ale nie wiem czy dałby radę na 4s. Co sądzicie?

Jest też w dobrej cenie Cessna 182 Cmpro 160cm laminatowo konstrukcyjna. Tutaj waga pustego modelu 2300g. Do lotu z wcześniejszym pakietem 3100g.

Nie znam się na modelach klasy "średniej" i nie wiem czy tak przejmować się tymi gramami.

Wiecie ile ten silnik ma ciągu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem wcześniej pisać bo i tak byś nie wierzył.Decathlon to do lotu w wersji spalinowej ok.3200g.O Ceśnie zapomnij w tej wadze.(chyba że to pierwsza wersja bez klap)Jak uda Ci się poniżej 3800 to będziesz miał sukces.Miałem ją i dopiero zamontowanie serw 16g dało mi wagę 3650 i musiałem robić specjalnie akumulator o wadze 300g umieszczony pod maską przy silniku.Niemniej latała super makietowo z silnikiem OS ma 46AX.Kolegi waży 4100 z serwami standard.

W tej klasie 40-46 waga oscyluje w okolicach 2700-3200g

Jeżeli szukasz lżej wykonanych modeli to modele z firm Airline,The World Models,Phoenix Models.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cessne Cmpro w rozpiętości 160cm z klapami zważyłem dokładnie i wyszło 2300g.

 

Klej, wzmocnienia 100g

Silnik 160g

Regiel 80g

Bec 30g

Odbiornik 15g

Serwa 7 x 20 = 140g

Pakiet 4s 3000 360g

 

SUMA 3185g a na większym pakiecie max 3400g.

 

Jaki proponujecie do tego silnik E i pakiets 4s.

Czy jest opcja aby mój ray 3548/06 to pociągnął i latał na 50-60% mocy?

 

Wiem, że najlepiej byłoby zrobić z tego spalinę, ale mały synek, mieszkanie i brak modelarni to wyklucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno daruj sobie model CmPro . 

Kup Decatlona  . Zastosuj serwa  20g metalowe a nie standard  i zadbaj o małą wagę modelu . Mam w modelu Ultimate ważącym 2,4 kg i zasilaniu 4S LiPo silnik Hirobo 3025-10T  (ważący 186 gram) ze śmigłem 15/8 model wykonuje zawis bez problemu . Tobie zawisy nie są potrzebne  . Skoro masz już kupiony silnik i resztę  może uda się zastosować w Dekatlonie , tym bardziej ,że inni latają na tym silniku  podobnymi modelami . , jak nie to kupisz większy silnik np 4250/800 . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.