potemp667 Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 Mam zamiar jutro (piątek) kupić nowy model ARF jak powyżej (beż wyposażenia) w rozpiętości 168cm. Będzie to elektryk. 1. Czy ktoś kojarzy masę bez wyposażenia lub w wersji elektro? 2. Jak model zachowuje się przy lądowaniu bez klap? Czy jest sens ustawiać klapolotki? Wcześniej miałem Cessnę 182 140cm epo i na klapach lądowanie to była bajka. 3. Wady, zalety? Proszę o wszelkie opinie użytkowników tego modelu:)
Marcin K. Opublikowano 29 Września 2016 Opublikowano 29 Września 2016 Wady- cena Zalety- pozostałe Miałem na asp fs .61 i pięknie latał. Nie pamiętam czy miałem klapy ale jest spokojny do lądowania. Lekkie przeciagniecie i siada na 3pkt. Osobiście jestem gotów jeszcze raz kupić ten model. Jak dla mnie to model idealny na spokojne loty a i pazur też pokaże Tu mój lot https://m.youtube.com/watch?v=O6Z_hRUmmIE
potemp667 Opublikowano 1 Października 2016 Autor Opublikowano 1 Października 2016 No i po modelu. Oglądałem go wczoraj i poprosiłem sprzedawcę o wagę. Sprawdziłem każdy element, podsumowałem i... z 1700g zrobiło się 2150! Miałem nadzieję na masę startową z 4s 3000 w granicach 2400g a tu wychodzi mi 2900g. Producent podaje taką wagę (2900) dla wersji spalinowej, ściemniają jak mogą. Model miał być pod nowy silnik, który dostałem ray 3548/06 ale nie wiem czy dałby radę na 4s. Co sądzicie? Jest też w dobrej cenie Cessna 182 Cmpro 160cm laminatowo konstrukcyjna. Tutaj waga pustego modelu 2300g. Do lotu z wcześniejszym pakietem 3100g. Nie znam się na modelach klasy "średniej" i nie wiem czy tak przejmować się tymi gramami. Wiecie ile ten silnik ma ciągu?
Marcin K. Opublikowano 1 Października 2016 Opublikowano 1 Października 2016 Dane wagowe pewnie ze starszej wersji ze stałymi skrzydłami. Przy 3kg ten model nadal lata jak trenerem. Obciazalem go dodatkowym sprzętem, ciągnął szybowiec tak ze model na prawdę sobie radzi.
f-150 Opublikowano 1 Października 2016 Opublikowano 1 Października 2016 Nie chciałem wcześniej pisać bo i tak byś nie wierzył.Decathlon to do lotu w wersji spalinowej ok.3200g.O Ceśnie zapomnij w tej wadze.(chyba że to pierwsza wersja bez klap)Jak uda Ci się poniżej 3800 to będziesz miał sukces.Miałem ją i dopiero zamontowanie serw 16g dało mi wagę 3650 i musiałem robić specjalnie akumulator o wadze 300g umieszczony pod maską przy silniku.Niemniej latała super makietowo z silnikiem OS ma 46AX.Kolegi waży 4100 z serwami standard. W tej klasie 40-46 waga oscyluje w okolicach 2700-3200g Jeżeli szukasz lżej wykonanych modeli to modele z firm Airline,The World Models,Phoenix Models.
potemp667 Opublikowano 1 Października 2016 Autor Opublikowano 1 Października 2016 Cessne Cmpro w rozpiętości 160cm z klapami zważyłem dokładnie i wyszło 2300g. Klej, wzmocnienia 100g Silnik 160g Regiel 80g Bec 30g Odbiornik 15g Serwa 7 x 20 = 140g Pakiet 4s 3000 360g SUMA 3185g a na większym pakiecie max 3400g. Jaki proponujecie do tego silnik E i pakiets 4s. Czy jest opcja aby mój ray 3548/06 to pociągnął i latał na 50-60% mocy? Wiem, że najlepiej byłoby zrobić z tego spalinę, ale mały synek, mieszkanie i brak modelarni to wyklucza.
Marcin K. Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 Zastanów się nad napędem spalinowym. Ja mieszkam w bloku i używam napędów zarowych od 6 lat i nikt się nie skarży. Paliwo z baków sciagniete, tak ze to nie jest problemem. Bardziej narzeka na zapach klejów;) a modeluje w pokoju w małym mieszkaniu.
leszek-bart Opublikowano 2 Października 2016 Opublikowano 2 Października 2016 Na pewno daruj sobie model CmPro . Kup Decatlona . Zastosuj serwa 20g metalowe a nie standard i zadbaj o małą wagę modelu . Mam w modelu Ultimate ważącym 2,4 kg i zasilaniu 4S LiPo silnik Hirobo 3025-10T (ważący 186 gram) ze śmigłem 15/8 model wykonuje zawis bez problemu . Tobie zawisy nie są potrzebne . Skoro masz już kupiony silnik i resztę może uda się zastosować w Dekatlonie , tym bardziej ,że inni latają na tym silniku podobnymi modelami . , jak nie to kupisz większy silnik np 4250/800 .
Rekomendowane odpowiedzi