Skocz do zawartości

Decathlon 40 PhoenixModel opinie, porady


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zamiar jutro (piątek) kupić nowy model ARF jak powyżej (beż wyposażenia) w rozpiętości 168cm. Będzie to elektryk.

 

1. Czy ktoś kojarzy masę bez wyposażenia lub w wersji elektro?

2. Jak model zachowuje się przy lądowaniu bez klap? Czy jest sens ustawiać klapolotki? Wcześniej miałem Cessnę 182 140cm epo i na klapach lądowanie to była bajka.

3. Wady, zalety? Proszę o wszelkie opinie użytkowników tego modelu:)

Opublikowano

No i po modelu.

Oglądałem go wczoraj i poprosiłem sprzedawcę o wagę. Sprawdziłem każdy element, podsumowałem i... z 1700g zrobiło się 2150!

Miałem nadzieję na masę startową z 4s 3000 w granicach 2400g a tu wychodzi mi 2900g.

Producent podaje taką wagę (2900) dla wersji spalinowej, ściemniają jak mogą.

Model miał być pod nowy silnik, który dostałem ray 3548/06 ale nie wiem czy dałby radę na 4s. Co sądzicie?

Jest też w dobrej cenie Cessna 182 Cmpro 160cm laminatowo konstrukcyjna. Tutaj waga pustego modelu 2300g. Do lotu z wcześniejszym pakietem 3100g.

Nie znam się na modelach klasy "średniej" i nie wiem czy tak przejmować się tymi gramami.

Wiecie ile ten silnik ma ciągu?

Opublikowano

Dane wagowe pewnie ze starszej wersji ze stałymi skrzydłami. Przy 3kg ten model nadal lata jak trenerem. Obciazalem go dodatkowym sprzętem, ciągnął szybowiec tak ze model na prawdę sobie radzi.

Opublikowano

Nie chciałem wcześniej pisać bo i tak byś nie wierzył.Decathlon to do lotu w wersji spalinowej ok.3200g.O Ceśnie zapomnij w tej wadze.(chyba że to pierwsza wersja bez klap)Jak uda Ci się poniżej 3800 to będziesz miał sukces.Miałem ją i dopiero zamontowanie serw 16g dało mi wagę 3650 i musiałem robić specjalnie akumulator o wadze 300g umieszczony pod maską przy silniku.Niemniej latała super makietowo z silnikiem OS ma 46AX.Kolegi waży 4100 z serwami standard.

W tej klasie 40-46 waga oscyluje w okolicach 2700-3200g

Jeżeli szukasz lżej wykonanych modeli to modele z firm Airline,The World Models,Phoenix Models.

Opublikowano

Cessne Cmpro w rozpiętości 160cm z klapami zważyłem dokładnie i wyszło 2300g.

 

Klej, wzmocnienia 100g

Silnik 160g

Regiel 80g

Bec 30g

Odbiornik 15g

Serwa 7 x 20 = 140g

Pakiet 4s 3000 360g

 

SUMA 3185g a na większym pakiecie max 3400g.

 

Jaki proponujecie do tego silnik E i pakiets 4s.

Czy jest opcja aby mój ray 3548/06 to pociągnął i latał na 50-60% mocy?

 

Wiem, że najlepiej byłoby zrobić z tego spalinę, ale mały synek, mieszkanie i brak modelarni to wyklucza.

Opublikowano

Zastanów się nad napędem spalinowym. Ja mieszkam w bloku i używam napędów zarowych od 6 lat i nikt się nie skarży. Paliwo z baków sciagniete, tak ze to nie jest problemem. Bardziej narzeka na zapach klejów;) a modeluje w pokoju w małym mieszkaniu.

Opublikowano

Na pewno daruj sobie model CmPro . 

Kup Decatlona  . Zastosuj serwa  20g metalowe a nie standard  i zadbaj o małą wagę modelu . Mam w modelu Ultimate ważącym 2,4 kg i zasilaniu 4S LiPo silnik Hirobo 3025-10T  (ważący 186 gram) ze śmigłem 15/8 model wykonuje zawis bez problemu . Tobie zawisy nie są potrzebne  . Skoro masz już kupiony silnik i resztę  może uda się zastosować w Dekatlonie , tym bardziej ,że inni latają na tym silniku  podobnymi modelami . , jak nie to kupisz większy silnik np 4250/800 . 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.