Skocz do zawartości

Dlaczego spalił się


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystko dobrze podłączyłem akumulator 12v silnik też na 12v odbiornik i ten regulator na początku dobrze chodził i nie nagrzewał się nie zdążył.i wcale dużych obrotów mu nie dawałem i poszedł siwy dym. daa6a8425a7839bf3d7d6f97a7cdad88.jpg

GoolRC 320A 6-12V Brushed Regler ESC W / 2A BEC

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tak to już jest że te sprzęty niekiedy się palą bez powodu. Mi się spalił niby markowy Turnigy 80A jeszcze przed lotem, i się cieszyłem że na tym się skończyło. Od tej pory owijam regulatory w grubą folię aluminiową. Z tymi 320A to chyba trochę przesadziłeś :)

 

"odbiornik na 12V" - ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Proszę uporządkuj dane - gdyby ktoś zechciał Ci pomagać:

1) jesteś zielony i nie masz pojęcia co z czym łączysz  :)

2) wiesz o co chodzi, omijasz stereotypy, ale w praktyce masz problem

 

To może wyglądać na złośliwość z mojej strony, ale różnie bywa (sam często lubię kombinować wbrew ... itp itd)

Opublikowano

Witam wszystko dobrze podłączyłem akumulator 12v silnik też na 12v odbiornik i ten regulator na początku dobrze chodził i nie nagrzewał się nie zdążył.i wcale dużych obrotów mu nie dawałem i poszedł siwy dym. daa6a8425a7839bf3d7d6f97a7cdad88.jpg

GoolRC 320A 6-12V Brushed Regler ESC W / 2A BEC

Taki silnik ma duuużo większą indukcyjność niż jakikolwiek silnik modelarski. A ten regielek jest (był) przewidziany do współpracy z silnikami modelarskimi raczej. Wycieraczkowy potrafi wygenerować przy rozłączeniu 200V "lekko", a nie stłumiony elementami instalacji pojazdu 50 - 70 V przy pracy. Więc prawdopodobnie mosfety mocy w regielku juz dłużej nie zdzierżyły tych tortur i się poddały.

Np. Bosch standardowo montuje w takich i podobnych (dmuchawa nawiewu, wentylator chłodnicy silnika i klimy) silnikach szeregowe dławiki i pojemności przeciwzakłóceniowe, które ograniczają te przepięcia. Bez takiego przeciwdziałania sfajczysz następny regulator.

Opublikowano

Silnik masz bez chłodzenia wodnego więc musisz je zainstalować.

Silnik jest  2-5S a regulator który podałeś jest samochodowy 2-3S. Jeżeli pakiet będziesz miał 3S to OK ale to chłodzenie wiatraczkiem w szczelnie zamkniętym kadłubie nie bardzo się sprawdzi. Lepszy jest regulator z chłodzeniem wodnym i wodoszczelny.

W łódce musisz mieć chłodzenie wodne silnika i regla bo inaczej wszystko spalisz.

Ja używam takich w wersji 30A i 90A i jak na razie żadnego nie upaliłem. Kontrola poboru prądu oczywiście konieczna. pakiet zasilający musi być oczywiście o odpowiedniej wydajności prądowej.

28224.jpg

Opublikowano

Mnie się wydaje że tam pisze 20- 30 C.

20C to obciążenie stałe  - 44A teoretycznie

30C to chwilowe.

Do podobnego silnika to ja stosuje pakiet 5000mAh  30C czyli mam prąd 150A

Opublikowano

Acha to czyli muszę kupić pakiet lipo 5000mAh o ten regulator chłodzony wodą 120A

 

 

Andrzej (Bodzioch) dobrze podpowiada  :). Nie znam się na łódkach, niech ktoś z Kolegów się wypowie odnośnie tych 1800W silnika do 1,2- metrowej łodzi - czy popłynie, czy pofrunie  ;).

Realnie dobierz pakiet tak, żeby najwyższy pobór prądu nie przekraczał 50 ... 60% deklarowanego przez producenta najwyższego prądu ciągłego, chyba, że godzisz się na jego krótki żywot.    

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.