Skocz do zawartości

Dlaczego spalił się


Przemek1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystko dobrze podłączyłem akumulator 12v silnik też na 12v odbiornik i ten regulator na początku dobrze chodził i nie nagrzewał się nie zdążył.i wcale dużych obrotów mu nie dawałem i poszedł siwy dym. daa6a8425a7839bf3d7d6f97a7cdad88.jpg

GoolRC 320A 6-12V Brushed Regler ESC W / 2A BEC

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to już jest że te sprzęty niekiedy się palą bez powodu. Mi się spalił niby markowy Turnigy 80A jeszcze przed lotem, i się cieszyłem że na tym się skończyło. Od tej pory owijam regulatory w grubą folię aluminiową. Z tymi 320A to chyba trochę przesadziłeś :)

 

"odbiornik na 12V" - ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę uporządkuj dane - gdyby ktoś zechciał Ci pomagać:

1) jesteś zielony i nie masz pojęcia co z czym łączysz  :)

2) wiesz o co chodzi, omijasz stereotypy, ale w praktyce masz problem

 

To może wyglądać na złośliwość z mojej strony, ale różnie bywa (sam często lubię kombinować wbrew ... itp itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystko dobrze podłączyłem akumulator 12v silnik też na 12v odbiornik i ten regulator na początku dobrze chodził i nie nagrzewał się nie zdążył.i wcale dużych obrotów mu nie dawałem i poszedł siwy dym. daa6a8425a7839bf3d7d6f97a7cdad88.jpg

GoolRC 320A 6-12V Brushed Regler ESC W / 2A BEC

Taki silnik ma duuużo większą indukcyjność niż jakikolwiek silnik modelarski. A ten regielek jest (był) przewidziany do współpracy z silnikami modelarskimi raczej. Wycieraczkowy potrafi wygenerować przy rozłączeniu 200V "lekko", a nie stłumiony elementami instalacji pojazdu 50 - 70 V przy pracy. Więc prawdopodobnie mosfety mocy w regielku juz dłużej nie zdzierżyły tych tortur i się poddały.

Np. Bosch standardowo montuje w takich i podobnych (dmuchawa nawiewu, wentylator chłodnicy silnika i klimy) silnikach szeregowe dławiki i pojemności przeciwzakłóceniowe, które ograniczają te przepięcia. Bez takiego przeciwdziałania sfajczysz następny regulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik masz bez chłodzenia wodnego więc musisz je zainstalować.

Silnik jest  2-5S a regulator który podałeś jest samochodowy 2-3S. Jeżeli pakiet będziesz miał 3S to OK ale to chłodzenie wiatraczkiem w szczelnie zamkniętym kadłubie nie bardzo się sprawdzi. Lepszy jest regulator z chłodzeniem wodnym i wodoszczelny.

W łódce musisz mieć chłodzenie wodne silnika i regla bo inaczej wszystko spalisz.

Ja używam takich w wersji 30A i 90A i jak na razie żadnego nie upaliłem. Kontrola poboru prądu oczywiście konieczna. pakiet zasilający musi być oczywiście o odpowiedniej wydajności prądowej.

28224.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha to czyli muszę kupić pakiet lipo 5000mAh o ten regulator chłodzony wodą 120A

 

 

Mnie się wydaje że tam pisze 20- 30 C.

20C to obciążenie stałe - 44A teoretycznie

30C to chwilowe.

Do podobnego silnika to ja stosuje pakiet 5000mAh 30C czyli mam prąd 150A

A ten dobry?http://www.ebay.de/itm/141836657139

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha to czyli muszę kupić pakiet lipo 5000mAh o ten regulator chłodzony wodą 120A

 

 

Andrzej (Bodzioch) dobrze podpowiada  :). Nie znam się na łódkach, niech ktoś z Kolegów się wypowie odnośnie tych 1800W silnika do 1,2- metrowej łodzi - czy popłynie, czy pofrunie  ;).

Realnie dobierz pakiet tak, żeby najwyższy pobór prądu nie przekraczał 50 ... 60% deklarowanego przez producenta najwyższego prądu ciągłego, chyba, że godzisz się na jego krótki żywot.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.