wojcio69 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a? Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3). Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kangur Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a? Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3). Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw? Jak podłączyć.JPG http://www.aefanet.com/52-administration/99-nefr-2018 Czesc Wojtek Altis musi byc podlaczony pomiedzy kanalem twoim 3 "kanal silnika" a ESC. Byc moze musisz uzyc krotkiego kabla, ktory bedzie podlaczony do odbiornika kanal 3 a drugi koniec do kabla ESC Pozdrawiam Stan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 No tyle to wiem nawet kilka postów wcześniej Tomek zamieścił schemat podłączania Altis'a. Problem mam w tym, że u mnie brakuje wolnego kanału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 No sam napisałeś ze 5 jest wolny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kangur Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Jezeli masz normalny ESC to zasilanie Odbiornika jest przez kanal 3 i Altis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Jeszcze jedna ważna wskazówka. W skrzydłach są 4 serwa i z wspólnej wiązki jaka wychodzi z centropłata mam 5 wtyczek - cztery z kablem tylko sygnałowym (żółtym) i piątą z zasilaniem (brązowy i czerwony). Sygnałowe podłączam pod kanały lotek i klap a zasilanie podłączam pod wolny kanał 5 odbiornika. Może ten rysunek coś więcej wyjaśni Ilość i kolor przewodów nie jest przypadkowy. Faktycznie tak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek, weź instrukcję Altisa i zobacz jakie są możliwości podpięcia jeżeli nie masz zew. zasilania odbiornika to tak jak pisał kolega z antypodów wspinasz go między kanał silnika i BEC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Serw nie musisz zasilać z odbiornika. Możesz je zasilać bezpośrednio z ESC (jeśli z niego korzystasz), a zasilanie odbiornika podłączyć do dowolnego kanału, np. przez kabel Y (podłączasz tylko + i - , asygnał idzie do danego serwa (dowolnego, tego, do którego kanału jest podłączony z zasilaniem.). Będziesz miał wolny ten piąty kanał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 http://www.aerobtec.com/download/AltisV4manual_en.pdf strona 6 For competition use (like F5J FAI, ALES, etc.) the JR input cable has to be connected to the R/C receiver, and the JR ESC cable has to be connected to the output connector on the main measuring unit board. See Fig 3. I wszystko stało się proste. Namieszał mi trochę odręczny rysunek Tomka Regulator z BEC podłączam trzema żyłami (brązowa, czerwona, zółta) pod Altis'a a Altis'a pod kanał 3 (tam gdzie był regulator) i zasilanie serw zostaje na kanale 5. Dzięki za cierpliwość i wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek, jak podasz zasilanie do odbiornika (czerwony przewód) przez Altisa kanał 3 oraz przez "zasilanie" serw kanał 5 to łącznie bedzie z dwóch stron i masz szansę zjarać odbiornik. Rzuć okiem w instrukcji Altisa na wersje podłączenia z opcją zasilania zew. Odbiornika i serw oraz łącznie podłączenie Altisa. Mój schemat trochę miesza, ale jest kompilacja jednego źródła zasilana i niezależnego zasilana odbiornika i serw, tak aby całe zasilanie nie szło przez Altisa jak na powyższym schemacie. Prżemyśl na spokojnie całość jeszcze raz zanim będziesz kupował nowy odbiornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kangur Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie.Moje serwa w skszydlach podlanczam w ten sposob i nie mam zadnych klopotow, odbiornik starcza 7 kanalowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojcio - przemyśl co doradza Ci Tomek. Rozwiązanie, które chcesz zastosować spowoduje, że całość zasilania pójdzie przez Altis-a. To bym Ci szczerze odradzał. Te ścieżki są w nim dość filigranowe. Sprzed altisa puść zasilanie do serw (to, które obecnie bierzesz z 5 kanału) a odbiornik i 2 serwa ogona pójdą przez Altis-a. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Mój schemat polutowałem i podłączyłem - działa na sucho jeszcze do sprawdzenia w locie na spokojnym modelu i po weryfikacji logów wkładam do Jantara. Kable razem z Altisem - dokładam do modelu 19g. Kabel a sygnałem '?' zgodnie ze schematem - zbędny. Dzieki temu obejściu zasilanie odbiornika i serw mam na kablach o przekroju 0,34 mm a nie szerokości ścieżki na płytce Altisa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Ponawiam zatem pytanie gdzie podłączyć lub jak ESC do odbiornika (patrząc na poniższy rysunek)? Na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnałowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie. Poniższy rysunek zrobiony na podstawie ręcznego rysunku Tomka. Czy nie będzie zbytnim ryzykiem wypięcie z kanału 5 zasilania serw i podłączenie ich do jednej odnogi kabla Y a drugą odnogę wepnę pod kanał 5 a wtyczkę przed rozwidleniem kabla Y do ESC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek przecież już masz wszystko podłączone. Ten kabelek z napisem GDZIE odetnij bo jest zbędny albo wsadź go do Altisa a ten drugi odetnij. Przecież na fotce którą wstawiłeś wszystko widać. Kolejność: Odbiornik-Altis-Regulator-Silnik na 3 kanale. Tu nie ma nic skomplikowanego. Chyba że zdecydujesz się na rozwiązanie Tomka to wówczas za pomocą "Y" rozwiążesz sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Konrad jak podłączyć Altis/a to wiem ale przeczytaj co napisał Jurek Markiton parę postów wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtku, w Twoim schemacie masz podłączony Alits przez BECa do kanału silnika - 3 (domyśłam się, że w Futabie w poz 3 masz kanał połączony z drążkiem silnika). U mnie w Graupnerze mam to na kanale 1. Prąd z BECa podajesz do zasialania odbiornika i serw przez Alrisa. W związku z tym kabel GDZIE? już nie jest potrzebny a właściwie co to jest za kabel ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Bo Wojtek ma dwa chyba równoległe kable wystające z regulatora. Ja by odciął jeden to zaczął by myśleć normalnie a tak kombinuje jak przysłowiowy pod górkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek, jeżeli masz JETI SPIN PRO 55, to czerwony kabel z czerwoną końcówką służy tylko do programowania regulatora za pośrednictwem modułu lub jetibox. Normalnie jest nie używany. U siebie drugi kabel zasilający mam odcięty i zabezpieczony (bo jest zbędny). Do zasilania używasz tylko jednego kabla (z BEC). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi