Skocz do zawartości

Altis -sposoby podłączenia w modelu klasy F5J


wojcio69

Rekomendowane odpowiedzi

No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a?

Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em  i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3).

Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw?

post-880-0-19786000-1480712335.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a?

Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em  i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3).

Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw?

attachicon.gifJak podłączyć.JPG

http://www.aefanet.com/52-administration/99-nefr-2018

 

Czesc Wojtek

Altis musi byc podlaczony pomiedzy kanalem twoim 3 "kanal silnika" a ESC. Byc moze musisz uzyc krotkiego kabla, ktory

bedzie podlaczony do odbiornika kanal 3 a drugi koniec do kabla ESC

 

Pozdrawiam

 

Stan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna ważna wskazówka. W skrzydłach są 4 serwa i z wspólnej wiązki jaka wychodzi z centropłata mam 5 wtyczek - cztery z kablem tylko sygnałowym (żółtym) i piątą z zasilaniem (brązowy i czerwony). Sygnałowe podłączam pod kanały lotek i klap a zasilanie podłączam pod wolny kanał 5 odbiornika.

Może ten rysunek coś więcej wyjaśni

Ilość i kolor przewodów nie jest przypadkowy. Faktycznie tak to wygląda.

 

post-880-0-45076800-1480753965.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serw nie musisz zasilać z odbiornika. Możesz je zasilać bezpośrednio z ESC (jeśli z niego korzystasz), a zasilanie odbiornika podłączyć do dowolnego kanału, np. przez kabel Y (podłączasz tylko + i - , asygnał idzie do danego serwa (dowolnego, tego, do którego kanału jest podłączony z zasilaniem.). Będziesz miał wolny ten piąty kanał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.aerobtec.com/download/AltisV4manual_en.pdf strona 6

 

For competition use (like F5J FAI, ALES, etc.) the JR input cable has to be connected to the R/C receiver, and the JR ESC cable has to be connected to the output connector on the main measuring unit board. See Fig 3. 

 

post-880-0-91888900-1480756529_thumb.jpg

 

I wszystko stało się proste.

Namieszał mi trochę odręczny rysunek Tomka  ;)

Regulator z BEC podłączam trzema żyłami (brązowa, czerwona, zółta) pod Altis'a a Altis'a pod kanał 3 (tam gdzie był regulator) i zasilanie serw zostaje na kanale 5.

Dzięki za cierpliwość i wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, jak podasz zasilanie do odbiornika (czerwony przewód) przez Altisa kanał 3 oraz przez "zasilanie" serw kanał 5 to łącznie bedzie z dwóch stron i masz szansę zjarać odbiornik. Rzuć okiem w instrukcji Altisa na wersje podłączenia z opcją zasilania zew. Odbiornika i serw oraz łącznie podłączenie Altisa.

Mój schemat trochę miesza, ale jest kompilacja jednego źródła zasilana i niezależnego zasilana odbiornika i serw, tak aby całe zasilanie nie szło przez Altisa jak na powyższym schemacie.

Prżemyśl na spokojnie całość jeszcze raz zanim będziesz kupował nowy odbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie.

Moje serwa w skszydlach podlanczam w ten sposob i nie mam zadnych klopotow, odbiornik starcza 7 kanalowy

post-19491-0-51959300-1480764107.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Wojcio - przemyśl co doradza Ci Tomek. Rozwiązanie, które chcesz zastosować spowoduje, że całość zasilania pójdzie przez Altis-a. To bym Ci szczerze odradzał. Te ścieżki są w nim dość filigranowe.

Sprzed altisa puść zasilanie do serw (to, które obecnie bierzesz z 5 kanału) a odbiornik i 2 serwa ogona pójdą przez Altis-a.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój schemat polutowałem i podłączyłem - działa na sucho ;) jeszcze do sprawdzenia w locie na spokojnym modelu i po weryfikacji logów wkładam do Jantara. Kable razem z Altisem - dokładam do modelu 19g.

Kabel a sygnałem '?' zgodnie ze schematem - zbędny. Dzieki temu obejściu zasilanie odbiornika i serw mam na kablach o przekroju 0,34 mm a nie szerokości ścieżki na płytce Altisa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam zatem pytanie gdzie podłączyć lub jak ESC do odbiornika (patrząc na poniższy rysunek)?

Na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnałowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie. 

Poniższy rysunek zrobiony na podstawie ręcznego rysunku Tomka.

Czy nie będzie zbytnim ryzykiem wypięcie z kanału 5 zasilania serw i podłączenie ich do jednej odnogi kabla Y a drugą odnogę wepnę pod kanał 5 a wtyczkę przed rozwidleniem kabla Y do ESC?

 

post-880-0-45076800-1480753965.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek przecież już masz wszystko podłączone. Ten kabelek z napisem GDZIE odetnij bo jest zbędny albo wsadź go do Altisa a ten drugi odetnij. Przecież na fotce którą wstawiłeś wszystko widać.

Kolejność:

Odbiornik-Altis-Regulator-Silnik na 3 kanale. Tu nie ma nic skomplikowanego. Chyba że zdecydujesz się na rozwiązanie Tomka to wówczas za pomocą "Y" rozwiążesz sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtku, w Twoim schemacie masz podłączony Alits przez  BECa do kanału silnika - 3 (domyśłam się, że w Futabie w poz 3 masz kanał połączony z drążkiem silnika).  U mnie w Graupnerze mam to na kanale 1. Prąd z BECa podajesz do zasialania odbiornika i serw przez Alrisa.

W związku z tym kabel GDZIE? już nie jest potrzebny :) a właściwie co to jest za kabel ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek, jeżeli masz JETI SPIN PRO 55, to czerwony kabel z czerwoną końcówką służy tylko do programowania regulatora za pośrednictwem modułu lub jetibox. Normalnie jest nie używany. U siebie drugi kabel zasilający mam odcięty i zabezpieczony (bo jest zbędny).

Do zasilania używasz tylko jednego kabla (z BEC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.