wojcio69 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a? Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3). Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw?
Kangur Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a? Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3). Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw? Jak podłączyć.JPG http://www.aefanet.com/52-administration/99-nefr-2018 Czesc Wojtek Altis musi byc podlaczony pomiedzy kanalem twoim 3 "kanal silnika" a ESC. Byc moze musisz uzyc krotkiego kabla, ktory bedzie podlaczony do odbiornika kanal 3 a drugi koniec do kabla ESC Pozdrawiam Stan
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 No tyle to wiem nawet kilka postów wcześniej Tomek zamieścił schemat podłączania Altis'a. Problem mam w tym, że u mnie brakuje wolnego kanału.
Kangur Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Jezeli masz normalny ESC to zasilanie Odbiornika jest przez kanal 3 i Altis
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 Jeszcze jedna ważna wskazówka. W skrzydłach są 4 serwa i z wspólnej wiązki jaka wychodzi z centropłata mam 5 wtyczek - cztery z kablem tylko sygnałowym (żółtym) i piątą z zasilaniem (brązowy i czerwony). Sygnałowe podłączam pod kanały lotek i klap a zasilanie podłączam pod wolny kanał 5 odbiornika. Może ten rysunek coś więcej wyjaśni Ilość i kolor przewodów nie jest przypadkowy. Faktycznie tak to wygląda.
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek, weź instrukcję Altisa i zobacz jakie są możliwości podpięcia jeżeli nie masz zew. zasilania odbiornika to tak jak pisał kolega z antypodów wspinasz go między kanał silnika i BEC.
bubu2 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Serw nie musisz zasilać z odbiornika. Możesz je zasilać bezpośrednio z ESC (jeśli z niego korzystasz), a zasilanie odbiornika podłączyć do dowolnego kanału, np. przez kabel Y (podłączasz tylko + i - , asygnał idzie do danego serwa (dowolnego, tego, do którego kanału jest podłączony z zasilaniem.). Będziesz miał wolny ten piąty kanał
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 http://www.aerobtec.com/download/AltisV4manual_en.pdf strona 6 For competition use (like F5J FAI, ALES, etc.) the JR input cable has to be connected to the R/C receiver, and the JR ESC cable has to be connected to the output connector on the main measuring unit board. See Fig 3. I wszystko stało się proste. Namieszał mi trochę odręczny rysunek Tomka Regulator z BEC podłączam trzema żyłami (brązowa, czerwona, zółta) pod Altis'a a Altis'a pod kanał 3 (tam gdzie był regulator) i zasilanie serw zostaje na kanale 5. Dzięki za cierpliwość i wyjaśnienia.
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek, jak podasz zasilanie do odbiornika (czerwony przewód) przez Altisa kanał 3 oraz przez "zasilanie" serw kanał 5 to łącznie bedzie z dwóch stron i masz szansę zjarać odbiornik. Rzuć okiem w instrukcji Altisa na wersje podłączenia z opcją zasilania zew. Odbiornika i serw oraz łącznie podłączenie Altisa. Mój schemat trochę miesza, ale jest kompilacja jednego źródła zasilana i niezależnego zasilana odbiornika i serw, tak aby całe zasilanie nie szło przez Altisa jak na powyższym schemacie. Prżemyśl na spokojnie całość jeszcze raz zanim będziesz kupował nowy odbiornik.
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie.
Kangur Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie.Moje serwa w skszydlach podlanczam w ten sposob i nie mam zadnych klopotow, odbiornik starcza 7 kanalowy
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojcio - przemyśl co doradza Ci Tomek. Rozwiązanie, które chcesz zastosować spowoduje, że całość zasilania pójdzie przez Altis-a. To bym Ci szczerze odradzał. Te ścieżki są w nim dość filigranowe. Sprzed altisa puść zasilanie do serw (to, które obecnie bierzesz z 5 kanału) a odbiornik i 2 serwa ogona pójdą przez Altis-a. - Jurek
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Mój schemat polutowałem i podłączyłem - działa na sucho jeszcze do sprawdzenia w locie na spokojnym modelu i po weryfikacji logów wkładam do Jantara. Kable razem z Altisem - dokładam do modelu 19g. Kabel a sygnałem '?' zgodnie ze schematem - zbędny. Dzieki temu obejściu zasilanie odbiornika i serw mam na kablach o przekroju 0,34 mm a nie szerokości ścieżki na płytce Altisa.
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 Ponawiam zatem pytanie gdzie podłączyć lub jak ESC do odbiornika (patrząc na poniższy rysunek)? Na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnałowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie. Poniższy rysunek zrobiony na podstawie ręcznego rysunku Tomka. Czy nie będzie zbytnim ryzykiem wypięcie z kanału 5 zasilania serw i podłączenie ich do jednej odnogi kabla Y a drugą odnogę wepnę pod kanał 5 a wtyczkę przed rozwidleniem kabla Y do ESC?
Konrad_P Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek przecież już masz wszystko podłączone. Ten kabelek z napisem GDZIE odetnij bo jest zbędny albo wsadź go do Altisa a ten drugi odetnij. Przecież na fotce którą wstawiłeś wszystko widać. Kolejność: Odbiornik-Altis-Regulator-Silnik na 3 kanale. Tu nie ma nic skomplikowanego. Chyba że zdecydujesz się na rozwiązanie Tomka to wówczas za pomocą "Y" rozwiążesz sprawę.
wojcio69 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 3 Grudnia 2016 Konrad jak podłączyć Altis/a to wiem ale przeczytaj co napisał Jurek Markiton parę postów wcześniej.
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtku, w Twoim schemacie masz podłączony Alits przez BECa do kanału silnika - 3 (domyśłam się, że w Futabie w poz 3 masz kanał połączony z drążkiem silnika). U mnie w Graupnerze mam to na kanale 1. Prąd z BECa podajesz do zasialania odbiornika i serw przez Alrisa. W związku z tym kabel GDZIE? już nie jest potrzebny a właściwie co to jest za kabel ?
Konrad_P Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Bo Wojtek ma dwa chyba równoległe kable wystające z regulatora. Ja by odciął jeden to zaczął by myśleć normalnie a tak kombinuje jak przysłowiowy pod górkę.
TommyTom Opublikowano 3 Grudnia 2016 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Wojtek, jeżeli masz JETI SPIN PRO 55, to czerwony kabel z czerwoną końcówką służy tylko do programowania regulatora za pośrednictwem modułu lub jetibox. Normalnie jest nie używany. U siebie drugi kabel zasilający mam odcięty i zabezpieczony (bo jest zbędny). Do zasilania używasz tylko jednego kabla (z BEC).
Rekomendowane odpowiedzi