Skocz do zawartości

Altis -sposoby podłączenia w modelu klasy F5J


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a?

Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em  i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3).

Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw?

post-880-0-19786000-1480712335.jpg

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

No to skoro mam wystartować w zawodach to podpowiedzcie jak w moim przypadku podłączyć Altis'a?

Obecnie odbiornik jest tak podłączony jak na poniższym zdjęciu i wychodzi mi na to, że ESC kablem Y z Altis'em  i odbiornikiem na wolny kanał a Altis pod kanał silnika (u mnie 3).

Problem w tym, że nie mam wolnego kanału i zastanawiam się czy w kanał 5 mogę wpiąć kabel Y a do jego dwóch końców podłączyć ESC i zasilanie serw?

attachicon.gifJak podłączyć.JPG

http://www.aefanet.com/52-administration/99-nefr-2018

 

Czesc Wojtek

Altis musi byc podlaczony pomiedzy kanalem twoim 3 "kanal silnika" a ESC. Byc moze musisz uzyc krotkiego kabla, ktory

bedzie podlaczony do odbiornika kanal 3 a drugi koniec do kabla ESC

 

Pozdrawiam

 

Stan

Opublikowano

No tyle to wiem nawet kilka postów wcześniej Tomek zamieścił schemat podłączania Altis'a.

 

post-880-0-24771700-1480750753.jpg

 

Problem mam w tym, że u mnie brakuje wolnego kanału.

Opublikowano

Jeszcze jedna ważna wskazówka. W skrzydłach są 4 serwa i z wspólnej wiązki jaka wychodzi z centropłata mam 5 wtyczek - cztery z kablem tylko sygnałowym (żółtym) i piątą z zasilaniem (brązowy i czerwony). Sygnałowe podłączam pod kanały lotek i klap a zasilanie podłączam pod wolny kanał 5 odbiornika.

Może ten rysunek coś więcej wyjaśni

Ilość i kolor przewodów nie jest przypadkowy. Faktycznie tak to wygląda.

 

post-880-0-45076800-1480753965.jpg

Opublikowano

Wojtek, weź instrukcję Altisa i zobacz jakie są możliwości podpięcia :) jeżeli nie masz zew. zasilania odbiornika to tak jak pisał kolega z antypodów wspinasz go między kanał silnika i BEC.

Opublikowano

Serw nie musisz zasilać z odbiornika. Możesz je zasilać bezpośrednio z ESC (jeśli z niego korzystasz), a zasilanie odbiornika podłączyć do dowolnego kanału, np. przez kabel Y (podłączasz tylko + i - , asygnał idzie do danego serwa (dowolnego, tego, do którego kanału jest podłączony z zasilaniem.). Będziesz miał wolny ten piąty kanał

Opublikowano

http://www.aerobtec.com/download/AltisV4manual_en.pdf strona 6

 

For competition use (like F5J FAI, ALES, etc.) the JR input cable has to be connected to the R/C receiver, and the JR ESC cable has to be connected to the output connector on the main measuring unit board. See Fig 3. 

 

post-880-0-91888900-1480756529_thumb.jpg

 

I wszystko stało się proste.

Namieszał mi trochę odręczny rysunek Tomka  ;)

Regulator z BEC podłączam trzema żyłami (brązowa, czerwona, zółta) pod Altis'a a Altis'a pod kanał 3 (tam gdzie był regulator) i zasilanie serw zostaje na kanale 5.

Dzięki za cierpliwość i wyjaśnienia.

Opublikowano

Wojtek, jak podasz zasilanie do odbiornika (czerwony przewód) przez Altisa kanał 3 oraz przez "zasilanie" serw kanał 5 to łącznie bedzie z dwóch stron i masz szansę zjarać odbiornik. Rzuć okiem w instrukcji Altisa na wersje podłączenia z opcją zasilania zew. Odbiornika i serw oraz łącznie podłączenie Altisa.

Mój schemat trochę miesza, ale jest kompilacja jednego źródła zasilana i niezależnego zasilana odbiornika i serw, tak aby całe zasilanie nie szło przez Altisa jak na powyższym schemacie.

Prżemyśl na spokojnie całość jeszcze raz zanim będziesz kupował nowy odbiornik.

Opublikowano

Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie.

Opublikowano

Tomku na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnalowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie.

Moje serwa w skszydlach podlanczam w ten sposob i nie mam zadnych klopotow, odbiornik starcza 7 kanalowy

post-19491-0-51959300-1480764107.jpeg

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Wojcio - przemyśl co doradza Ci Tomek. Rozwiązanie, które chcesz zastosować spowoduje, że całość zasilania pójdzie przez Altis-a. To bym Ci szczerze odradzał. Te ścieżki są w nim dość filigranowe.

Sprzed altisa puść zasilanie do serw (to, które obecnie bierzesz z 5 kanału) a odbiornik i 2 serwa ogona pójdą przez Altis-a.

- Jurek

Opublikowano

Mój schemat polutowałem i podłączyłem - działa na sucho ;) jeszcze do sprawdzenia w locie na spokojnym modelu i po weryfikacji logów wkładam do Jantara. Kable razem z Altisem - dokładam do modelu 19g.

Kabel a sygnałem '?' zgodnie ze schematem - zbędny. Dzieki temu obejściu zasilanie odbiornika i serw mam na kablach o przekroju 0,34 mm a nie szerokości ścieżki na płytce Altisa.

Opublikowano

Ponawiam zatem pytanie gdzie podłączyć lub jak ESC do odbiornika (patrząc na poniższy rysunek)?

Na kanale 5 mam zasilanie serw ale to one z tego kanału biorą prąd a nie ja go tam podaję. Zasilanie odbiornika podawane jest z ESC na kanale 3. Wszystkie serwa w skrzydłach mam podłączone do odpowiednich kanałów w odbiorniku tylko przewodem sygnałowym a na kanale 5 mają te serwa wspólne zasilanie. 

Poniższy rysunek zrobiony na podstawie ręcznego rysunku Tomka.

Czy nie będzie zbytnim ryzykiem wypięcie z kanału 5 zasilania serw i podłączenie ich do jednej odnogi kabla Y a drugą odnogę wepnę pod kanał 5 a wtyczkę przed rozwidleniem kabla Y do ESC?

 

post-880-0-45076800-1480753965.jpg

Opublikowano

Wojtek przecież już masz wszystko podłączone. Ten kabelek z napisem GDZIE odetnij bo jest zbędny albo wsadź go do Altisa a ten drugi odetnij. Przecież na fotce którą wstawiłeś wszystko widać.

Kolejność:

Odbiornik-Altis-Regulator-Silnik na 3 kanale. Tu nie ma nic skomplikowanego. Chyba że zdecydujesz się na rozwiązanie Tomka to wówczas za pomocą "Y" rozwiążesz sprawę.

Opublikowano

Wojtku, w Twoim schemacie masz podłączony Alits przez  BECa do kanału silnika - 3 (domyśłam się, że w Futabie w poz 3 masz kanał połączony z drążkiem silnika).  U mnie w Graupnerze mam to na kanale 1. Prąd z BECa podajesz do zasialania odbiornika i serw przez Alrisa.

W związku z tym kabel GDZIE? już nie jest potrzebny :) a właściwie co to jest za kabel ?

Opublikowano

Bo Wojtek ma dwa chyba równoległe kable wystające z regulatora. Ja by odciął jeden to zaczął by myśleć normalnie a tak kombinuje jak przysłowiowy pod górkę.

Opublikowano

Wojtek, jeżeli masz JETI SPIN PRO 55, to czerwony kabel z czerwoną końcówką służy tylko do programowania regulatora za pośrednictwem modułu lub jetibox. Normalnie jest nie używany. U siebie drugi kabel zasilający mam odcięty i zabezpieczony (bo jest zbędny).

Do zasilania używasz tylko jednego kabla (z BEC).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.