Skocz do zawartości

Fascination, Top Model


pawelmolin

Rekomendowane odpowiedzi

Po kilku latach latania modelem Fascination postanowiłem wprowadzić do niego parę swoich pomysłów, a raczej usunąć niektóre moje błędy wynikające z braku doświadczenia w trakcie składania go po wyjęciu z pudełka. Zastanawiam się nad zainstalowaniem hamulców w centropłacie, którego klapy chciałbym wykorzystywać raczej w locie niż do lądowania. Czy jest sens instalować je w tym szybowcu; kiedyś spotkałem się z teorią,nie wiem czy słuszną, że nie we wszystkich szybowcach ( nie we wszystkich profilach) montuje się hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz osiągnąć?

Czy twierdzisz, że przy składaniu modelu usunąłeś klapy na centropłacie i nie możesz używać Butterfly w sposób taki jak opisano w instrukcji do modelu? Z tego co widziałem to wspomniane przeze mnie rozwiązanie hamuje go rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce chce zamontować w ramach moich nowych pomysłów. Klapy zostawiłem tylko chce aby służyłyby raczej w locie a nie podczas ładowania przy użyciu butterly'a. Słowem chce aby ładowanie miało charakter bardziej makietowy. Nie twierdze, ze butterly jest zły , chce mieć hamulce i pytam czy profil mh 32 na to pozwala a moze to nie istotne jaki profil?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy nie przekombinujesz. Wstaw zdjęcia i rysunki. Stanu obecnego i pomysłów.

 

Nikt nie każe mieć cały czas załączonego Butterfly. Możesz przełączać między klapami i hamowaniem jednym przełącznikiem.

 

Chcesz opuszczać do lądowania (ładowania?) klapy i do tego dodawać hamulec na górze płata? Jakie ustawienia? Ile waży Twój model? Jesteś pewny, że będzie chciał lądować? ;-)

 

Co robisz w powietrzu? Nie wiem czy płat, po przeróbce, będzie jeszcze dopuszczalnie wytrzymały?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wkrótce opisze ze zdjęciami

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pisze na telefonie ;) i mi podpowiada wyrazy nie zawsze dobrze :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Chce zamontować takie hamulce http://www.nastik.pl/hamulce-elektryczne-250mm-p-3577.html

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Co robisz w powietrzu? Nie wiem czy płat, po przeróbce, będzie jeszcze dopuszczalnie wytrzymały?

Raczej spokojnie latam szukając termiki lub innych noszen na wietrze

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej spokojnie latam szukając termiki lub innych noszen na wietrze

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Warto być twardzielem i zamiast poprawnie zrobić klapy, latac cięższym modelem z dodanymi (niepotrzebnie) hamulcami w poszukiwaniu termiki. Tak trzymaj!

Uwielbiam modelarzy bo potrafią z prostego zagadnienia zrobic cos irracjonalnego. Nikt inny tak nie umi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak napisałem w moim pytaniu to pytam o sens takiego rozwiązania, chcąc skorzystać z doświadczenia innych.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie wiem na jakiej podstawie Pan twierdzi, ze klapy mam ustawione niepoprawnie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł znam Fascination, bo nim latałem i jeżeli chodzi o sens montowania w nim hamulców aerodynamicznych w centropłacie zamiast używać do tego klap, to sens jest taki sam jak tańczenie po pijaku w trakcie wesela na środku stołu "Tańca z szablami" Chaczaturiana. Sensu w tym nie ma żadnego za to ubaw po pachy mają wszyscy.

Zablokujesz klapę i zastąpisz ją dokładnie takim samym elementem tylko wychylanym w górę skrzydła a nie w dół, zwiększając przy tym masę modelu i prawdopodobnie osłabiając konstrukcję skrzydła, ale... to Twój model, Twoje małpy i Twój cyrk.

Jeżeli natomiast chcesz zrobić klapę pracującą symetrycznie z lotką tak aby cała krawędź spływu skrzydła była aktywna, to najpierw trzeba będzie skosować "krawędź natarcia" klapy, bo w oryginale do góry się ona nie wychyla, to spowoduje zmianę jej mocowania.

Powiedzmy, że sobie z tym poradzisz ale w dalszym ciągu nie zmienia to sensu montowania hamulców.

Mając lotkę i klapę wychylającą się w obie strony proponuję zrobić ustawienia skrzydła tak ja zrobiłem to w Jantarze

 

 

Poza tym jak chcesz lądować "bardziej makietowo" to zacząłbym od zakupu bardziej makietowego modelu, ale jak chcesz to rób, bo kto bogatemu zabroni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak, ale przy obecnym ustawieniu muszę bardzo ostro podchodzić do ładowania . Klapy mam na 90 stopniu w dół .

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Chciałbym podchodzić płynnie stopniowo tracąc wysokość. Na razie tak mi sie udaje przy silniejszym wietrze

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak wieje to się mniej klap daje. I wychylenie BF ma być ustawione na drążku.

Jaki kat wychylenia klap ustawić przy wietrze , zeby działały jako hamulce a nie powodowały zwiększenia powierzchni nośnej skrzydeł. Tak orientacyjnie, wiem ze trzeba to ustawić eksperymentalnie

Inaczej : w jakim zakresie kątowym klapy sa hamulcami

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rownocześnie rozmawiam z doświadczonym modelarzem , który doradził mi żebym miał tzw. Regulowany butterfly na drążku gazu a nie na przełączniku i to jest klucz do rozwiązania problemu. Wiem teraz nad czym pracować, zeby nie montować hamulców

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.