pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Po kilku latach latania modelem Fascination postanowiłem wprowadzić do niego parę swoich pomysłów, a raczej usunąć niektóre moje błędy wynikające z braku doświadczenia w trakcie składania go po wyjęciu z pudełka. Zastanawiam się nad zainstalowaniem hamulców w centropłacie, którego klapy chciałbym wykorzystywać raczej w locie niż do lądowania. Czy jest sens instalować je w tym szybowcu; kiedyś spotkałem się z teorią,nie wiem czy słuszną, że nie we wszystkich szybowcach ( nie we wszystkich profilach) montuje się hamulce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Co chcesz osiągnąć? Czy twierdzisz, że przy składaniu modelu usunąłeś klapy na centropłacie i nie możesz używać Butterfly w sposób taki jak opisano w instrukcji do modelu? Z tego co widziałem to wspomniane przeze mnie rozwiązanie hamuje go rewelacyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Hamulce chce zamontować w ramach moich nowych pomysłów. Klapy zostawiłem tylko chce aby służyłyby raczej w locie a nie podczas ładowania przy użyciu butterly'a. Słowem chce aby ładowanie miało charakter bardziej makietowy. Nie twierdze, ze butterly jest zły , chce mieć hamulce i pytam czy profil mh 32 na to pozwala a moze to nie istotne jaki profil? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Nie jestem pewny czy nie przekombinujesz. Wstaw zdjęcia i rysunki. Stanu obecnego i pomysłów. Nikt nie każe mieć cały czas załączonego Butterfly. Możesz przełączać między klapami i hamowaniem jednym przełącznikiem. Chcesz opuszczać do lądowania (ładowania?) klapy i do tego dodawać hamulec na górze płata? Jakie ustawienia? Ile waży Twój model? Jesteś pewny, że będzie chciał lądować? ;-) Co robisz w powietrzu? Nie wiem czy płat, po przeróbce, będzie jeszcze dopuszczalnie wytrzymały? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Ok wkrótce opisze ze zdjęciami Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pisze na telefonie i mi podpowiada wyrazy nie zawsze dobrze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Chce zamontować takie hamulce http://www.nastik.pl/hamulce-elektryczne-250mm-p-3577.html Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Co robisz w powietrzu? Nie wiem czy płat, po przeróbce, będzie jeszcze dopuszczalnie wytrzymały? Raczej spokojnie latam szukając termiki lub innych noszen na wietrze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Raczej spokojnie latam szukając termiki lub innych noszen na wietrze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Warto być twardzielem i zamiast poprawnie zrobić klapy, latac cięższym modelem z dodanymi (niepotrzebnie) hamulcami w poszukiwaniu termiki. Tak trzymaj! Uwielbiam modelarzy bo potrafią z prostego zagadnienia zrobic cos irracjonalnego. Nikt inny tak nie umi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Jak napisałem w moim pytaniu to pytam o sens takiego rozwiązania, chcąc skorzystać z doświadczenia innych. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Nie wiem na jakiej podstawie Pan twierdzi, ze klapy mam ustawione niepoprawnie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Paweł znam Fascination, bo nim latałem i jeżeli chodzi o sens montowania w nim hamulców aerodynamicznych w centropłacie zamiast używać do tego klap, to sens jest taki sam jak tańczenie po pijaku w trakcie wesela na środku stołu "Tańca z szablami" Chaczaturiana. Sensu w tym nie ma żadnego za to ubaw po pachy mają wszyscy. Zablokujesz klapę i zastąpisz ją dokładnie takim samym elementem tylko wychylanym w górę skrzydła a nie w dół, zwiększając przy tym masę modelu i prawdopodobnie osłabiając konstrukcję skrzydła, ale... to Twój model, Twoje małpy i Twój cyrk. Jeżeli natomiast chcesz zrobić klapę pracującą symetrycznie z lotką tak aby cała krawędź spływu skrzydła była aktywna, to najpierw trzeba będzie skosować "krawędź natarcia" klapy, bo w oryginale do góry się ona nie wychyla, to spowoduje zmianę jej mocowania. Powiedzmy, że sobie z tym poradzisz ale w dalszym ciągu nie zmienia to sensu montowania hamulców. Mając lotkę i klapę wychylającą się w obie strony proponuję zrobić ustawienia skrzydła tak ja zrobiłem to w Jantarze Poza tym jak chcesz lądować "bardziej makietowo" to zacząłbym od zakupu bardziej makietowego modelu, ale jak chcesz to rób, bo kto bogatemu zabroni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Klapy zostawiłem tylko chce aby służyłyby raczej w locie a nie podczas ładowania przy użyciu butterly'a. Nie wiem na jakiej podstawie Pan twierdzi, ze klapy mam ustawione niepoprawnie. Jurek nic nie twierdzi, Jurek ma rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Ok, przekonaliscie mnie zostawię tak jak jest czyli bez hamulców. Dzięki .. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Zaprogramuj sobie jednak klapy tak, aby służyły i do latania i do hamowania/lądowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Mam tak, ale przy obecnym ustawieniu muszę bardzo ostro podchodzić do ładowania . Klapy mam na 90 stopniu w dół . Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Chciałbym podchodzić płynnie stopniowo tracąc wysokość. Na razie tak mi sie udaje przy silniejszym wietrze Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Bo jak wieje to się mniej klap daje. I wychylenie BF ma być ustawione na drążku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 I przydałaby się kontra wysokością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Bo jak wieje to się mniej klap daje. I wychylenie BF ma być ustawione na drążku.Jaki kat wychylenia klap ustawić przy wietrze , zeby działały jako hamulce a nie powodowały zwiększenia powierzchni nośnej skrzydeł. Tak orientacyjnie, wiem ze trzeba to ustawić eksperymentalnie Inaczej : w jakim zakresie kątowym klapy sa hamulcami Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Nie masz Butterfly, prawda? Masz jeszcze instrukcję od modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Mam butterfly jednak bardzo "ostry" i korzystam z niego przy całkowicie bezwietrznej pogodzie, zeby nie doprowadzić do zatrzymania modelu pod wpływem silnego hamującego wpływu klap Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d2f Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Wyżej, kolega Czyno dał co do tego konieczną informację. I jak teraz to widzisz? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 No właśnie: Bo jak wieje to się mniej klap daje. I wychylenie BF ma być ustawione na drążku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelmolin Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Rownocześnie rozmawiam z doświadczonym modelarzem , który doradził mi żebym miał tzw. Regulowany butterfly na drążku gazu a nie na przełączniku i to jest klucz do rozwiązania problemu. Wiem teraz nad czym pracować, zeby nie montować hamulców Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi