Jump to content

Fascination, Top Model


pawelmolin
 Share

Recommended Posts

Po kilku latach latania modelem Fascination postanowiłem wprowadzić do niego parę swoich pomysłów, a raczej usunąć niektóre moje błędy wynikające z braku doświadczenia w trakcie składania go po wyjęciu z pudełka. Zastanawiam się nad zainstalowaniem hamulców w centropłacie, którego klapy chciałbym wykorzystywać raczej w locie niż do lądowania. Czy jest sens instalować je w tym szybowcu; kiedyś spotkałem się z teorią,nie wiem czy słuszną, że nie we wszystkich szybowcach ( nie we wszystkich profilach) montuje się hamulce?

Link to comment
Share on other sites

Co chcesz osiągnąć?

Czy twierdzisz, że przy składaniu modelu usunąłeś klapy na centropłacie i nie możesz używać Butterfly w sposób taki jak opisano w instrukcji do modelu? Z tego co widziałem to wspomniane przeze mnie rozwiązanie hamuje go rewelacyjnie.

Link to comment
Share on other sites

Hamulce chce zamontować w ramach moich nowych pomysłów. Klapy zostawiłem tylko chce aby służyłyby raczej w locie a nie podczas ładowania przy użyciu butterly'a. Słowem chce aby ładowanie miało charakter bardziej makietowy. Nie twierdze, ze butterly jest zły , chce mieć hamulce i pytam czy profil mh 32 na to pozwala a moze to nie istotne jaki profil?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem pewny czy nie przekombinujesz. Wstaw zdjęcia i rysunki. Stanu obecnego i pomysłów.

 

Nikt nie każe mieć cały czas załączonego Butterfly. Możesz przełączać między klapami i hamowaniem jednym przełącznikiem.

 

Chcesz opuszczać do lądowania (ładowania?) klapy i do tego dodawać hamulec na górze płata? Jakie ustawienia? Ile waży Twój model? Jesteś pewny, że będzie chciał lądować? ;-)

 

Co robisz w powietrzu? Nie wiem czy płat, po przeróbce, będzie jeszcze dopuszczalnie wytrzymały?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ok wkrótce opisze ze zdjęciami

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pisze na telefonie ;) i mi podpowiada wyrazy nie zawsze dobrze :)

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Chce zamontować takie hamulce http://www.nastik.pl/hamulce-elektryczne-250mm-p-3577.html

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Co robisz w powietrzu? Nie wiem czy płat, po przeróbce, będzie jeszcze dopuszczalnie wytrzymały?

Raczej spokojnie latam szukając termiki lub innych noszen na wietrze

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Raczej spokojnie latam szukając termiki lub innych noszen na wietrze

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Warto być twardzielem i zamiast poprawnie zrobić klapy, latac cięższym modelem z dodanymi (niepotrzebnie) hamulcami w poszukiwaniu termiki. Tak trzymaj!

Uwielbiam modelarzy bo potrafią z prostego zagadnienia zrobic cos irracjonalnego. Nikt inny tak nie umi.

Link to comment
Share on other sites

Jak napisałem w moim pytaniu to pytam o sens takiego rozwiązania, chcąc skorzystać z doświadczenia innych.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie wiem na jakiej podstawie Pan twierdzi, ze klapy mam ustawione niepoprawnie.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Paweł znam Fascination, bo nim latałem i jeżeli chodzi o sens montowania w nim hamulców aerodynamicznych w centropłacie zamiast używać do tego klap, to sens jest taki sam jak tańczenie po pijaku w trakcie wesela na środku stołu "Tańca z szablami" Chaczaturiana. Sensu w tym nie ma żadnego za to ubaw po pachy mają wszyscy.

Zablokujesz klapę i zastąpisz ją dokładnie takim samym elementem tylko wychylanym w górę skrzydła a nie w dół, zwiększając przy tym masę modelu i prawdopodobnie osłabiając konstrukcję skrzydła, ale... to Twój model, Twoje małpy i Twój cyrk.

Jeżeli natomiast chcesz zrobić klapę pracującą symetrycznie z lotką tak aby cała krawędź spływu skrzydła była aktywna, to najpierw trzeba będzie skosować "krawędź natarcia" klapy, bo w oryginale do góry się ona nie wychyla, to spowoduje zmianę jej mocowania.

Powiedzmy, że sobie z tym poradzisz ale w dalszym ciągu nie zmienia to sensu montowania hamulców.

Mając lotkę i klapę wychylającą się w obie strony proponuję zrobić ustawienia skrzydła tak ja zrobiłem to w Jantarze

 

 

Poza tym jak chcesz lądować "bardziej makietowo" to zacząłbym od zakupu bardziej makietowego modelu, ale jak chcesz to rób, bo kto bogatemu zabroni ;)

Link to comment
Share on other sites

 Klapy zostawiłem tylko chce aby służyłyby raczej w locie a nie podczas ładowania przy użyciu butterly'a.

Nie wiem na jakiej podstawie Pan twierdzi, ze klapy mam ustawione niepoprawnie.

 

Jurek nic nie twierdzi, Jurek ma rację.

Link to comment
Share on other sites

Mam tak, ale przy obecnym ustawieniu muszę bardzo ostro podchodzić do ładowania . Klapy mam na 90 stopniu w dół .

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Chciałbym podchodzić płynnie stopniowo tracąc wysokość. Na razie tak mi sie udaje przy silniejszym wietrze

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Bo jak wieje to się mniej klap daje. I wychylenie BF ma być ustawione na drążku.

Jaki kat wychylenia klap ustawić przy wietrze , zeby działały jako hamulce a nie powodowały zwiększenia powierzchni nośnej skrzydeł. Tak orientacyjnie, wiem ze trzeba to ustawić eksperymentalnie

Inaczej : w jakim zakresie kątowym klapy sa hamulcami

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Rownocześnie rozmawiam z doświadczonym modelarzem , który doradził mi żebym miał tzw. Regulowany butterfly na drążku gazu a nie na przełączniku i to jest klucz do rozwiązania problemu. Wiem teraz nad czym pracować, zeby nie montować hamulców

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.