ANDY.57 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Witam kolegów. Buduję dwu silnikowy(2 EDF-y) z pianki. Głównie z XPS = 120 mm(srebrzysto szary). Obejrzałem kilka filmów na Yu... i mam pytanie. Bo nie wszystko zrozumiałem. Dysze w pionie poruszają się niezależnie,lub razem. To oznacza,że każda w tej płaszczyżnie ma swoje serwo. Jak jest z płaszczyzną poziomą? Chodzą w tą samą stronę? Jakieś linki,gdzie mogę znależć coś więcej na ten temat. Podpowiedzi też mile widziane. Z góry już dziękuję. Miłego weekendu.
robertus Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Dopiero czwartek, gdzie tu weekend? Każda dysza ma dwa serwa: pion i poziom. Reszta to miksy: w poziomie ze sterem kierunku. W pionie, to zależy, czy chcesz mieś tylko vector z wysokością, czy vector z elevon. Tu ciekawy film i w poziomie udało się zrobić na jednym serwie.
MLITEK Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 może nie za ładnie ale prosty sposób na sterowanie w dwuch osiachhttps://youtu.be/zGI-6mvZ4fk?t=371 tu jest pokazane w locie jak to się porusza W płaszczyźnie poziomej chodzą w tą samą stronę jako ster kierunku.
ANDY.57 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2017 Witam kolegę robertus-a. To z weekendem,bo nie spodziewałem się tak szybkiej reakcji. To znaczy,że w poziomie też mogą się rozjeżdżać lub skupiać? (o miksowaniu,dużo póżniej). Witam kolegę. To jednak zaprzecza wypowiedzi kolegi roberus-a Muszę to spokojnie obejrzeć.
robertus Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 To by bylo raczej bez sensu bo wektory ciągu by się zwalczały. W poziomie ruszają się w tę sama stronę. Jak na filmie.
MLITEK Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 mogą się zwężać dysze albo powiększać ale rozjeżdżać albo skupiać to bez sensu, a co do średnicy wylotowej to zwężenie= więcej mocy kosztem mało stabilnego lotu tak to kiedyś tłumaczył david windestål.
ANDY.57 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2017 Reasumując. W poziomie chodzą razem w tę samą stronę, co znaczy,że mogą być na jednym serwie. Dobrze zrozumiałem Dokładnie o tym myślałem. Dziękuję za pomoc.
robertus Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Tak, jak masz blisko jak w MiG29 to tak. Bo np w F-14 to byś raczej tego nie zrobił.
ANDY.57 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2017 Podobno człowiek potrafi. Są linki,prowadnice. Z mechaniką sobie poradzę,gorzej z teorią. Bardzo dziękuję kolegom za pomoc,mogę już budować dalej. robertus Przecież to chyba ty proponowałeś koledze ułożenie bowdena po dużym łuku (chyba chodziło o sterowanie kierunkiem na dwóch statecznikach. Pozdrawiam. Widzę,że kolega stema jest. Zakupiłem skyloft iezekote. Możesz coś napisać jak do tego podejść. W ten weekend mam zamiar troszkę po oklejać.
robertus Opublikowano 12 Stycznia 2017 Opublikowano 12 Stycznia 2017 robertus Przecież to chyba ty proponowałeś koledze ułożenie bowdena po dużym łuku (chyba chodziło o sterowanie kierunkiem na dwóch statecznikach. Pozdrawiam. Tak, ale czy takie rozwiązaniem z delikatnym bowdenem da radę przy dyszach to nie wiem.
ANDY.57 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2017 Można dać 2mm stalową linkę. Widziałem filmik jak, tak był przenoszony napęd do, co prawda modelarskiej,ale piłki tarczowej. Są bowdeny wzmocnione,nie miałem, ale chyba to coś znaczy. O tym porozmawiamy jak zacznę relację.
ANDY.57 Opublikowano 13 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2017 Chyba popełniłem błąd w tytule. Poczytałem i jak zrozumiałem "jet" to odrzutowa spalina. Można zamienić "jet" na "EDF" ? Jak to zrobić?
ANDY.57 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Czy ktoś,na podstawie filmu,który podrzucił Robert na początku tego wątku może w przybliżeniu określić kąty wychyleń dysz? Można napisać też na moim głównym wątku "2xEDF,XPS-m...."
TeBe Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Po mojemu +/- 15 stopni wystarczy w zupełności.
ANDY.57 Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 To już druga taka odpowiedz. Bartek,teraz TeBe. Jeszcze jedna i uznam za pewnik
ANDY.57 Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Opublikowano 31 Marca 2017 Bartek napisał,że prowadzenie dwóch wątków to "robienie pod publikę". Szukałem potwierdzenia "mojej" teorii o "gotowaniu " balsy,gdyby nie kolega marcelizor,pewnie i tak bym spróbował,a tak był pewnik. Opis techniczny tego co robię umieszczać będę na "warsztacie",zdjęcia końcowe na głównym wątku. Myślę,że to ułatwi początkującym zdobywanie wiedzy,a bardziej doświadczonym nie powinno to przeszkadzać. Dziś wyklejam drugi pierścień fi 90. Mam już rurę fi 110 (znajomi stanęli na wysokości zadania), jutro od nowa "gotowanie". Szablony gotowe,tylko ciąć(XPS),ale to jutro. Dziś już zmęczonym jestem.
ANDY.57 Opublikowano 31 Marca 2017 Autor Opublikowano 31 Marca 2017 Poprzedni pierścień poklejony na Patexa był "uginający się". Oszlifowałem 320-dziestką delikatnie i posmarowałem Eze-Kote. Wyschło,szok!,twarde jak diabli. Takie jest mi potrzebne,jutro jeszcze raz przeszlifuję i nasączę Eze-Kote. Może będzie sztywniejsze.
ANDY.57 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Kol.Jerzy_R zapytał na pr. o EZE-KOTE,Kupiłem w RC-TEAM i SKYLOFT też. Przyjąłem wartości podane przez kolegów Bartka i TeBe,ale technicznie mam możliwość wychylenia do około 20 stopni(tak na wszelki wypadek) Wykleiłem potrzebne mi pierścienie i zamierzam wyciąć z XPS-u wyloty. Mam pytanie: -Whitehead zaleca 90-100% FSA. -Kolega mirekppg w wątku kolegi jetfana "F100 edf" napisał 0,85-0,9 EDF. Zmniejszanie wylotu powoduje powiększanie prędkości modelu? Jakie jest najmniejsze zło? ( Jestem jako pilot żółtodziobem).
Bartek Piękoś Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 -Whitehead zaleca 90-100% FSA. -Kolega mirekppg w wątku kolegi jetfana "F100 edf" napisał 0,85-0,9 EDF. Jakie jest najmniejsze zło? To zależy co nazywasz złem: mały ciąg, małą prędkość, czy coś jeszcze. Arytmetycznie ("na oko") między 90-100 a 0,85-0,9 jest 0,9-0,95. To jest Twoje najmniejsze zło.
Rekomendowane odpowiedzi