TommyTom Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Witajcie, ma prośbę o potwierdzenie prawidłowości planu wyeliminowania przełącznika w regulatorze JETI. Chcę odciąć ten kabel z przełącznikiem (w środku zdjęcia), połączyć na stałe oba kable (zlutować) i zabezpieczyć koszulką termokurczliwą. Mój niepokój to wyłącznie konsekwencja stałego złącza na takim kablu. Intuicyjnie powinno być OK - status włączony na stałe. Proszę o potwierdzenie elektryków. Pozdrawiam Tomek
Tomasz D. Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 A jaką funkcję pełni ten wyłącznik? Jeśli załącza regulator, to możesz go śmiało zmostkować.
Tomasz Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Według mojej wiedzy to wyłącznik można odciąć ale nie zwierać końców przewodów. Podyktowane jest to zabezpieczeniem regulatora przed uszkodzeniem przełącznika w czasie lotu. Regulator działa wtedy gdy przełącznik ma rozwarte styki. Gdyby regulator działał przy zwartych stykach, to w razie uszkodzenia przełącznika w locie byłby problem. Dla pewności radzę jeszcze sprawdzić to w działaniu.
AndyCopter Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Polecam zerknąć, a może nawet przeczytać instrukcję Advance Pro-8 EN.pdf
TommyTom Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Opublikowano 4 Lutego 2017 Andrzej, prośba o podpowiedź ws instrukcji. Posiadam ją razem z regulatorem, ale nie znalazłem na ten temat nic. Oczywista pozostaje kwestia gwarancji.
Tomasz Opublikowano 4 Lutego 2017 Opublikowano 4 Lutego 2017 Ja też nic nie znalazłem w instrukcji na temat przełącznika. Załączam fragment instrukcji regulatora DSYS też Czeski. Jeśli nie będziecie używać przełącznika to można go bez problemu odciąć przy koszulce termo - kurczliwej osłaniającej płytkę regulatora. Pamiętajcie, aby dobrze zaizolować końcówki przewodów. Regulator i BEC włączamy przełącznikiem WYŁĄCZONYM (wersja z przełącznikiem) lub podłączeniem akumulatora zasilającego (wersja bez przełącznika). Zresztą jak pisałem poprzednio, jaki to problem sprawdzić to w działaniu.
TommyTom Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Opublikowano 5 Lutego 2017 Dzięki Andrzej, ale w temacie niewiele mi pomogłeś Instrukcja mówi jak obsługiwać regulator z użyciem przełącznika switch on/off.
Konrad_P Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Tomek przełącznik trzeba i ta i tak obciąć więc go odetnij. Z gwarancją to pewnie będzie problem więc decyzja będzie należała do Ciebie, nie mniej to są dobre regulatory więc nic się nie powinno stać. Po odcięciu przełącznika sprawdź czy jest tak jak pisze Tomasz że działa przy rozwarci a nie działa przy zwarciu przełącznika. Moim zdaniem tak właśnie jest. A i odetnij tak żeby zostało z 1,5cm w razie gdyby trzeba było zrobić zwarcie na stałe. Tylko dobrze zaizoluj żeby nie było jakiegoś problemu.
Tomasz Opublikowano 5 Lutego 2017 Opublikowano 5 Lutego 2017 Kolego Tomku a jaki to problem, uruchomić regulator z silnikiem. Zobaczyć w jakim położeniu przełącznika działa regulator i zmierzyć omomiarką przełącznik. I dopiero wtedy podjąć decyzję, odciąć nie odciąć. Na zdjęciu widać że jest dostęp do styków przełącznika.
Rekomendowane odpowiedzi