Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie - robi się ciekawie. Wyzwania rosną. Ostatnio w Darłowie widziałem Hydrografa pływającego w morze z wędkarzami. Muszę powiedzieć, że ciekawa jednostka. Holowniki mam już dwa. Moja córka podpowiada, żeby zbudować coś co będzie holowane - barka? Może ktoś ma plany takiej barki lub wskaże źródło (chodzi o proporcje, bo i tak musi być dostosowana do skali 1:20). Jest również propozycja zbudowania modelu naszego starego poczciwego Sołdka - może być ciekawie.

Pozdrawiam z upalnego wybrzeża.

Ryszard

Opublikowano

Dziękuję Andrzeju za dobrą opinię, ale przede wszystkim za te barki - coś z tego chyba będzie i znajdzie się jako priorytet w budowie. Może być fajny taki zestaw pływający.

Klimek po próbach morskich jest poprawnie (chyba) dobalastowany. Jak tylko huragan nad morzem ucichnie - kolejne pływanie i ćwiczenie manewrów portowych.

Pozdrawiam

Ryszard 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Od formułki "...i pływaj po jeziorach i bajorach - sław imię konstruktora ..." minęło trochę czasu. Dzisiaj kolejny dzień Klimek spędził na wodzie - pływanie trwało ponad godzinę - non stop. Dobalastowany na prawej burcie i w części rufowej (łącznie 210 g. ołowiu) pływa bardzo ładnie. Prezentuje się na wodzie dostojnie i nawet miałem dzisiaj na niego kupca "od ręki". Podczas pływania modelem dojrzała myśl zbudowania barki holowanej, aby Klimek nie pływał samotnie. Nie do tego został zbudowany. Barka będzie w skali tak jak Klimek (1:20) wzorowana na konstrukcji opracowanej przez wrocławskie biuro projektowe. Bardzo dziękuję Andrzejowi (Kaszalu) za materiały i  wykład dotyczący barek holowanych oraz ich konstrukcji. Po "łykendzie" ruszają prace w modelarni.

Czy ma być relacja z budowy?

Pozdrawiam

Ryszard

  • Lubię to 1
Opublikowano

Od formułki "...i pływaj po jeziorach i bajorach - sław imię konstruktora ..." minęło trochę czasu. dzisiaj kolejny dzień Klimek spędził na wodzie - pływanie trwało ponad godzinę - non stop. Dobalastowany na prawej burcie i w części rufowej (łącznie 210 g. ołowiu) pływa bardzo ładnie. Prezentuje się na wodzie dostojnie i miałem dzisiaj na niego kupca "od ręki". 

Model piękny tylko szkoda, że zdjęć z pływania nie ma :)

Opublikowano

i nawet miałem dzisiaj na niego kupca "od ręki" 

Może trzeba było skorzystać z okazji i zbudować 2 x większego.  ;) 

Opublikowano

Mirosław - MASZ SZANSĘ NA budowę i relację na forum !  :)

A co do "wykładu barkowego" Ryszard - cała przyjemność po mojej stronie, a relacja O B O W I Ą Z K O W O  !!  :D

  • Lubię to 1
Opublikowano
Zgodnie z zapowiedzią, rusza budowa barki dla Klimka (…co tak „na pusto” będzie sobie pływał po akwenie...). Holownik stworzony był do ciężkiej pracy w Przedsiębiorstwie Robót Czerpalnych (PRC).

 

Model barki holowanej będzie gabarytowo dostosowany do możliwości transportowych łącznie z holownikiem. Po konsultacjach z biegłymi w temacie barek (Andrzej „kaszalu”  jeszcze raz wielkie podziękowania) i przeglądzie zasobów internetu, wybór padł na projekty firmy PPU NAVICENTRUM z Wrocławia. Będzie to modelarska kompilacja kilku wersji. Przyjmując skalę w jakiej zbudowany jest Klimek (1:20), standardowy model barki holowanej powinien mieć długość ok. 2 m i szerokości ok. 40 cm! (zdjęcie z Internetu). Po zmianach co do przeznaczenia i skali barki, powinna powstać holowana jednostka pływająca o wymiarach: długość 81 cm, szerokość 16 cm, a więc w skali 1:50. W założeniu konstrukcja ma być bardzo prosta: sklejka, listwy sosnowe, pokryta  laminatem z tkaniny szklanej, całość lakierowana. W części rufowej będą dwa steru uruchamiane jednym serwem. W miarę możliwości pokład będzie zabudowany typowymi urządzeniami takimi jak: kabina szypra, kotwice z żurawikami, oświetlenie sygnalizacyjna, elementy holownicze i cumownicze. Przestrzeń ładunkowa ma być wypełniona imitacją piasku wydobywanego z dna morza przez pogłębiarkę. Jak to wyjdzie – to wielka niewiadoma. 

 

Niezbędne materiału zostały pozyskane – budowa rusza.

CDN...

 

post-3899-0-42063100-1497307447_thumb.jpg

 

post-3899-0-98429300-1497307456_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
Tak jak pisałem  w poprzednich relacjach, rozpoczął się proces budowy barki do Klimka (aby mu nie było zbyt lekko w pływającym życiu). W chwilach wolnych od pobytu na lotnisku (modele latające mają teraz priorytet) powstały pierwsze elementy konstrukcji. Na tym etapie docięte i sklejone  zostały elementy kadłuba: dno, burty oraz części dziobowa i rufowa. Jak na razie wszystko przebiega sprawnie. 

 

W przygotowaniu są elementy, które będą wyznaczać przestrzeń ładunkową do przewozu piasku. Wagą całości jak na razie specjalnie się nie przejmuję. Konstrukcja wychodzi dość lekko. Zagadką jest waga po nałożeniu laminatu na  kadłub ze sklejki i listew sosnowych. Będzie to płótno szklane o gramaturze 25g/dm,  przesączone żywicą  syntetyczną.

 

Póki co, czwartek w grafiku to dzień lotny. Przygotowane do lotów są: FW 190 D (rozpiętość 185 cm) oraz TUCANO.

CDN …

 

post-3899-0-66643300-1497478632.jpg

 

post-3899-0-83685800-1497478634.jpg

 

post-3899-0-93903200-1497478636.jpg

 

post-3899-0-82355400-1497478638.jpg

 

post-3899-0-01893700-1497478641.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wagę samego laminatu możesz oszacować licząc powierzchnię poszycia i przyjmując udział zbrojenia w samym laminacie na 35-40% (dla tkanin). Daje to około 60g/m2 dla tej tkaniny o której pisałeś. Dla mat można przyjąć 30-33%.

Opublikowano

Andrzeju - bardzo dziękuję za przeliczniki wagi laminatu. Teraz waga kadłuba wychodzi ok. 500 g. Docelowo chyba będzie dobrze.

Pozdrawiam

Ryszard

Opublikowano
Sprzyjająca pogoda oznacza, że czas na loty modelami RC. Ostatnie dni to wyjątkowa okazja do dłuższego pobytu na naszym aeroklubowym lotnisku w Zegrzu Pomorskim. Oczywistym jest więc spowolnienie prac przy budowie barki. 

 

W wolnych chwilach udało się: zakończyć montaż kadłuba (szczególnie część dziobową i rufową), przygotować i skleić ładownię barki oraz pokryć sklejką pokład wokół burt.

 

Teraz nadszedł czas na zaprojektowanie i wykonanie dwóch sterów wraz z ich napędem. Będzie to jedno mikroserwo. Problem do rozwiązania: przedłużenie sygnału sterującego serwem od odbiornika (w Klimku) do rufy barki. Mam nadzieję, że podobna długość przedłużacza zastosowana w moim szybowcu o rozpiętości 4 metrów (przedłużacz ma ok. 180 cm z pierścieniem ferrytowym), w przypadku barki również się będzie dobrze spisywało. 

 

Tak przy okazji – zdjęcia z pobytu na lotnisku. W akacji FW 190D (rozpiętość 185 cm).

CDN …

 

post-3899-0-55913100-1497826176.jpg

 

post-3899-0-68816900-1497826512_thumb.jpg

 

post-3899-0-40741400-1497826181.jpg

 

post-3899-0-29644600-1497826183.jpg

 

post-3899-0-39356300-1497826185.jpg

 

post-3899-0-53268800-1497826187.jpg

 

post-3899-0-78008400-1497826189.jpg

 

post-3899-0-37563700-1497826192.jpg

 

post-3899-0-50670900-1497826194.jpg

 

post-3899-0-58103600-1497826195.jpg

 

post-3899-0-61213500-1497826196_thumb.jpg

 

post-3899-0-09215500-1497826198_thumb.jpg

 

post-3899-0-77452900-1497826203.jpg

 

post-3899-0-11342500-1497826205.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Barka będzie elegancka ! :)

Foczka też ekstra !! :D

Jaki silnik w FW - elektryk czy spalina ? Raczej elektryk bo spalin nie widzę ...... ;)

Kibicuję !!

Opublikowano

FW 190D z silnikiem spalinowym Saito Fa 125A (20 ccm). Podwozie chowane pneumatyczne Robart . Całość bardzo wdzięczna w pilotażu, pomimo wagi do lotu 6,20 kg.

Nad barką dalej pracuję.

Pozdrawiam

Opublikowano

Saito..... :rolleyes: mnniam, mniam - bajka ! 

Mam zaufanie do tej marki parowej i spalinowej ( w moim użytkowaniu 4 takty pojemności  7,5 i 10 cm3) !!! :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.