Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Własnie obliczyłem za pomocą programu - Schwer... coś tam SC modelu. W obec fabrycznego ustawienia - 54mm od natarcia wyszło 51,5 do 66,6mm. Tak więc różnica prawie nie zauważalna. Po korekcie model prawie nie zmienił swego położenia: a tu po korekcie: Teraz chyba wiem co było przyczyną "złego" wyważenia modelu; woda Wprawdzie nie sprawdzałem tego w czasie ślizgów ale po odzyskaniu modelu sporo jej wylałem z wnetrza. Więc prawdopodobne, że przemieszczała sie na tyle by powodawać "pompowanie" modelu. Na razie nie mogę wykonac żadnych prób bo chyba "zamokły" regulatory i nie ma żadnej reakcji - prócz pochylenia steru wysokości - na podłączenie pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Irek może masz za duży skłon osi silników do góry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Do góry to prawie w ogole nie mam. Z doświadczenia z Aqua Star pamiętałem o tym ale postanowiłem najpierw oblatać tak jak instrukcja mówi, a tam nie było nic o kątach. Zresztą widać, że modek na szybkości ładnie wchodzi w ślizg, a z oderwaniem od wody nie ma problemu. Tak myślę czy nie dać steru wodnego tuż przed serwami kierunku i wysokości ale wiazało by się to z odklejeniem co najmniej jednej szybki obserwatora. W tym przepadku ster byłby bardzo skuteczny i nie psułby tak sylwetki tak jak teraz ten na końcu kadłuba, który i tak trzeba powiększyć znaczy przedłużyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Jak miałeś wodę w kadłubie, to wszystko jasne - może bardzo zmienić wyważenie. Ponadto kiedyś, jeszcze w czasie depronowych lekkich modeli na pływakach lubiłem ważyć mokre modele (tzn wilgotne od pływania) i przyrost wagi był całkiem spory :shock: Ster wodny możesz zrobić przezroczysty, doklejony do kierunku, ja tak mam w D4 - wcale nie widać (a i lotki w innym oldskulowym modeliku, żeby nie psuć sylwetki powiększyłem doklejając przeźroczystą pleksę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Może drugiego podejścia do oblotu nie zaczynaj z ,,grubej rury'' czyli startu z wody tylko z reki a lądowanie na trawie?Pływaki na końcach skrzydeł zdemontujesz i jeżeli znajdziesz odpowiednie miejsce do lądowania to chyba nic się nie powinno uszkodzić. Dodatkowo nie będziesz musiał ewentualnie płynąć po model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 A ż sie zdziwiłem ile wody było - a niby mozliwosc nabrania tylko przez pokrywę kabiny pilotów Z drugiej stronu oba gwałtowne wodowania nie mogły nabrać tyle wody. Olo ja nie chciałem od razu startować tylko najpierw wyczuć go w wodzie. Zastanawiam sie czy nierównomierne obroty na obu silnikach mogłyby być przyczyną takiego zachowania modelu w wodzie + to, że nie mogłem skręcić w prawo w czasie pływania. Różnica obrotów to ok 300. Po model już nie będę pływał bo wyszykowałem do tego celu Admirala - katamaran :jupi: A tak przebiegała akcja ratownicza... :devil: http://pl.youtube.com/watch?v=Ebgh4BxCthg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 No tak,żeby polatać Cataliną o trzeba twardym być nie ,,miętkim" Ja musiałem popłynąć kiedyś po żaglówkę gdy zabrakło wiatru. Nie wiem na ile to pomoże ale może poszukaj odpowiedniej pary śmigieł i zrób przeciwbieżny kierunek obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 A co by mi to dało konkretnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 To tzn co? Przeciwbieżny kierunek obrotów zlikwiduje skręcanie modelu w jedną stronę bez potrzeby robienia korekt wychylenia. Am'I right? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 A co by mi to dało konkretnie? Będziesz mógł skręcać w prawo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Znalazłem fajny film z lotu modelu ; http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1412810 Tu autor jako minus wymienia słabe zabezpieczanie przed wdzierająca się wodą; "Could use more suggestions for sealing the plane against excessive water intrusion". Hubert - a Ty w swoim Mosquito miałes przeciwbiezne? W co prawda krótkim ale jednak locie nie czułem by model dziwnie zachowywał sie tak jak na wodzie. Gdy sie okaże czy regle dobre to zastanowie sieco dalej. No i ta odchodząca folia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Po pamiętnych zakrętach Mosquito w lewo (zaraz po starcie) we wszystkich mam już śmigła przeciwbieżne (w B17 nie, bo nie ma takich rozmiarów, ale ona nie latała). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Ta Catalina z filmu startuje z oryginalnym sterem,różnica to może to że tafla wody jest spokojniejsza i tak nie buja modelem w czasie startu. Ster wodny bardzo szybko wychodzi z wody i praktycznie po dodaniu gazu już nie jest do niczego potrzebny,skoro ta poleciała bez przeróbek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 ...i na filmie firmowym GP też startuje ładnie, a kierunku obroto na pewno nie zmieniali.może miałem za duże wychylenie steru kierunku dlatego takie harce. Jednak te harce próbowałem poskromić , a nie je wywołać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Różnica w zachowaniu się modelu z przeciwbieżnymi śmigłami jest kolosalna. Model nie ma tendencji ani do skręcania w prawo przy starcie ,ani do przechylania się w prawo w locie . śmigła GWS-a powinny nadać się idealnie ,są niedrogie i co najważniejsze dostępne jako komplet przeciwbieżnych-polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Tomek - u mnie to chyba przeciwnie - model miał tendencje do zakręcania i przechylania sie w lewo :twisted: Własnie szukam tych śmigieł i nie mogę trafić na nie. W którym sklepie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 7 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Irek, dostaniesz je w UH. Jak byś wcześniej potrzebował, to jak już proponowałem mogę pożyczyć, moje czekają na razie bezczynnie na zakup jakiegoś dwusilnikowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2008 Dzięki Andrzej ale moze lepiej trzymaj je dla siebie :oops: W nastiku widzę , że są 3łopatowe 8x4 jedno z literą "L" drugie bez. To chyba własnie to? Sprawdziłem własnie elektronikę... HURRRAAAA!!!! regle żyją :rotfl:, to odbiornik szwankuje - ale on już pływał z Aqua Star więc straty ograniczyły sie tylko do jednego pływaka. Mam nadzieję, że folię naciągnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 8 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2008 Dostępne są w airhobby ,ale strona chwilowo coś nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Dziś zauważyłem coś dziwnego w łodzi; przedłużając ster wodny zostawiłem łódż w wannie na 3-4 godziny. Po powrocie patrzę, a w kadłubie jest pełno wody :evil: Skrupulatnie odlałem ją do szklanki i wyszło równo 216ml co dało 225g !!! Jedynym miejscem przez który woda mogła sie dostać jest otwór zatykany korkiem -na redanie służący do wylania tego co się dostanie do środka podczas startu. 225g zmieniające położenie to nic dziwnego, że model pompował w locie. http://img206.imageshack.us/img206/2825/catalinanieszczelno003ptf2.jpg' alt='catalinanieszczelno003ptf2.jpg'> Pozostaje mi albo uszczelnienie albo całkowite zamknięcie otworu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.