Skocz do zawartości

PBY Catalina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Własnie obliczyłem za pomocą programu - Schwer... coś tam SC modelu. W obec fabrycznego ustawienia - 54mm od natarcia wyszło 51,5 do 66,6mm. Tak więc różnica prawie nie zauważalna. Po korekcie model prawie nie zmienił swego położenia:

 

catalinanowesc001poprawig2.jpg

catalinanowesc001poprawig2.c1feca1e10.jpg

 

a tu po korekcie:

catalinanowesc004poprawzy1.jpg

catalinanowesc004poprawzy1.5bcee3611d.jpg

Teraz chyba wiem co było przyczyną "złego" wyważenia modelu; woda Wprawdzie nie sprawdzałem tego w czasie ślizgów ale po odzyskaniu modelu sporo jej wylałem z wnetrza. Więc prawdopodobne, że przemieszczała sie na tyle by powodawać "pompowanie" modelu. Na razie nie mogę wykonac żadnych prób bo chyba "zamokły" regulatory i nie ma żadnej reakcji - prócz pochylenia steru wysokości - na podłączenie pakietu.

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Do góry to prawie w ogole nie mam. Z doświadczenia z Aqua Star pamiętałem o tym ale postanowiłem najpierw oblatać tak jak instrukcja mówi, a tam nie było nic o kątach. Zresztą widać, że modek na szybkości ładnie wchodzi w ślizg, a z oderwaniem od wody nie ma problemu. Tak myślę czy nie dać steru wodnego tuż przed serwami kierunku i wysokości ale wiazało by się to z odklejeniem co najmniej jednej szybki obserwatora. W tym przepadku ster byłby bardzo skuteczny i nie psułby tak sylwetki tak jak teraz ten na końcu kadłuba, który i tak trzeba powiększyć znaczy przedłużyć.

Opublikowano

Jak miałeś wodę w kadłubie, to wszystko jasne - może bardzo zmienić wyważenie.

Ponadto kiedyś, jeszcze w czasie depronowych lekkich modeli na pływakach lubiłem ważyć mokre modele (tzn wilgotne od pływania) i przyrost wagi był całkiem spory :shock:

 

Ster wodny możesz zrobić przezroczysty, doklejony do kierunku, ja tak mam w D4 - wcale nie widać (a i lotki w innym oldskulowym modeliku, żeby nie psuć sylwetki powiększyłem doklejając przeźroczystą pleksę).

Opublikowano

Może drugiego podejścia do oblotu nie zaczynaj z ,,grubej rury'' czyli startu z wody tylko z reki

a lądowanie na trawie?Pływaki na końcach skrzydeł zdemontujesz i jeżeli znajdziesz odpowiednie miejsce do lądowania to chyba nic się nie powinno uszkodzić.

Dodatkowo nie będziesz musiał ewentualnie płynąć po model :D

Opublikowano

A ż sie zdziwiłem ile wody było - a niby mozliwosc nabrania tylko przez pokrywę kabiny pilotów :( Z drugiej stronu oba gwałtowne wodowania nie mogły nabrać tyle wody.

Olo ja nie chciałem od razu startować tylko najpierw wyczuć go w wodzie. Zastanawiam sie czy nierównomierne obroty na obu silnikach mogłyby być przyczyną takiego zachowania modelu w wodzie + to, że nie mogłem skręcić w prawo w czasie pływania. Różnica obrotów to ok 300. Po model już nie będę pływał bo wyszykowałem do tego celu Admirala - katamaran :jupi: A tak przebiegała akcja ratownicza... :devil:

 

http://pl.youtube.com/watch?v=Ebgh4BxCthg

Opublikowano

No tak,żeby polatać Cataliną o trzeba twardym być nie ,,miętkim" :D

Ja musiałem popłynąć kiedyś po żaglówkę gdy zabrakło wiatru.

Nie wiem na ile to pomoże ale może poszukaj odpowiedniej pary śmigieł i zrób przeciwbieżny kierunek obrotów?

Opublikowano

Znalazłem fajny film z lotu modelu ;

 

http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1412810

 

Tu autor jako minus wymienia słabe zabezpieczanie przed wdzierająca się wodą;

 

"Could use more suggestions for sealing the plane against excessive water intrusion".

 

Hubert - a Ty w swoim Mosquito miałes przeciwbiezne? W co prawda krótkim ale jednak locie nie czułem by model dziwnie zachowywał sie tak jak na wodzie. Gdy sie okaże czy regle dobre to zastanowie sieco dalej. No i ta odchodząca folia...

Opublikowano

Ta Catalina z filmu startuje z oryginalnym sterem,różnica to może to że tafla wody jest spokojniejsza i tak nie buja modelem w czasie startu.

Ster wodny bardzo szybko wychodzi z wody i praktycznie po dodaniu gazu już nie jest do niczego potrzebny,skoro ta poleciała bez przeróbek?

Opublikowano

...i na filmie firmowym GP też startuje ładnie, a kierunku obroto na pewno nie zmieniali.może miałem za duże wychylenie steru kierunku dlatego takie harce. Jednak te harce próbowałem poskromić , a nie je wywołać.

Opublikowano

Różnica w zachowaniu się modelu z przeciwbieżnymi śmigłami jest kolosalna.

Model nie ma tendencji ani do skręcania w prawo przy starcie ,ani do przechylania się w prawo w locie .

śmigła GWS-a powinny nadać się idealnie ,są niedrogie i co najważniejsze dostępne jako komplet przeciwbieżnych-polecam.

Opublikowano

Tomek - u mnie to chyba przeciwnie - model miał tendencje do zakręcania i przechylania sie w lewo :twisted: Własnie szukam tych śmigieł i nie mogę trafić na nie. W którym sklepie?

Opublikowano

Irek, dostaniesz je w UH.

Jak byś wcześniej potrzebował, to jak już proponowałem mogę pożyczyć, moje czekają na razie bezczynnie na zakup jakiegoś dwusilnikowca.

Opublikowano

Dzięki Andrzej ale moze lepiej trzymaj je dla siebie :oops: W nastiku widzę , że są 3łopatowe 8x4 jedno z literą "L" drugie bez. To chyba własnie to?

Sprawdziłem własnie elektronikę... HURRRAAAA!!!! regle żyją :rotfl:, to odbiornik szwankuje - ale on już pływał z Aqua Star więc straty ograniczyły sie tylko do jednego pływaka. Mam nadzieję, że folię naciągnę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś zauważyłem coś dziwnego w łodzi; przedłużając ster wodny zostawiłem łódż w wannie na 3-4 godziny. Po powrocie patrzę, a w kadłubie jest pełno wody :evil: Skrupulatnie odlałem ją do szklanki i wyszło równo 216ml co dało 225g !!! Jedynym miejscem przez który woda mogła sie dostać jest otwór zatykany korkiem -na redanie służący do wylania tego co się dostanie do środka podczas startu. 225g zmieniające położenie to nic dziwnego, że model pompował w locie.

<a href=http://img206.imageshack.us/img206/2825/catalinanieszczelno003ptf2.jpg' alt='catalinanieszczelno003ptf2.jpg'>

w640.png

Pozostaje mi albo uszczelnienie albo całkowite zamknięcie otworu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.