Atomizer Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 No witam! Wszystkich co się znają Posiadam silnik turnigy 4400KV. Zapytałem kolegę elektryka czy ten silnik jest ok. No wziął sprawdził i powiedział tak jest ok... chwilę się zastanowił - nie spalony? I teraz nie wiem. Jak sprawdzić taki silnik? Ma trzy kabelki, trzyfazowy prądu zmiennego, bez szczotek a ja mam miernik standardowy. Może sam jakoś sprawdzę czy jest jeszcze OK czy do wyrzucenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Sprawdź opór pomiędzy wszystkimi uzwojeniami. 1-2, 2-3,3-1 itd. Jeżeli jest taki sam to znaczy że uzwojenia się nie stykają, izolacja nie jest spalona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Sprawdziłem ???? Wyszło równo po 00.5 na każdym uzwojeniu. Porównaniem z nowym nie używanym jeszcze silnikiem i też miał równo 00.5 To chyba dobry jest ???? Jest to silnik turnigy H2223-4400KV Zastanawiam się gdzie można znaleźć zastosowanie tego motorka. Może ktoś doradzi ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 W helikopterach klasy 450 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Właśnie doczytałem w Google ???? A mnie akurat helikopter nie kręci ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 typowy pomiar oporności uzwojeń mało daje przy silnikach modelarskich -nie pozwala stwierdzić, że uzwojenia są dobre... - czasem można jedynie stwierdzić ewidentne spalenie. problemem jest dokładność pomiaru. silnik modelarski ma tak małą oporność, że różnice nawet 30% -czyli np zwarte 2 zwoje z 6 czy 5 z 15 nie dają żadnego wyniku na typowych miernikach. . a zwarcie pojedynczego zwoju jest w ogóle niewidoczne... dokładność miernika wynosi około 0,2 oma.. podobnie różnice styku końcówki pomiarowej co najmniej 0,1 oma -zależnie jak się przyłoży... oporność uzwojenia często jest na poziomie poniżej 0,1oma... -a zwarcie miedzy zwojowe to różnica na poziomie 0,01 oma -typowy miernik tego nie zmierzy. jeśli uzwojenie ma przejście do masy -to na pewno uszkodzone. jeśli pomiar wychodzi dobrze -to nadal nic nie wiemy. jeśli oporności uzwojeń są rzędu kilku omów (np w niektórych wolnoobrotowych silnikach) -to równa oporność mówi, że jest dobrze. jeśli oporności normalnie są małe -ułamek oma -to pomiar jest za mało dokładny żeby coś wnioskować... trzeba by mieć specjalne przyrządy -lutowane przewody pomiarowe itp. (ewentualnie pomiar tzw. "metodą techniczną" coś mówi) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagitt Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Powąchać, jeśli jest spalony to czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 20 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 Właśnie nic nie czuć. Oddam za darmo. Jak ktoś chce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi