Jump to content

Szerszeń


jędrek
 Share

Recommended Posts

Witam

Z racji małego zdarzenia drogowego, mam w domu więcej czasu. Postanowiłem trochę podłubać przy robalu, którego fotkę pokazałem w wątku Citabrii. Konstrukcja styrodur, depron, troszkę prętów węglowych. Rozpiętość 34cm.

 

post-270-0-42724300-1498295161_thumb.jpg

 

post-270-0-04833100-1498295167_thumb.jpg

 

post-270-0-38870500-1498295173_thumb.jpg

 

post-270-0-25863500-1498295179_thumb.jpg

 

post-270-0-79249100-1498295186_thumb.jpg

 

post-270-0-74560000-1498295193_thumb.jpg

 

post-270-0-63126800-1498295200_thumb.jpg

 

post-270-0-98070800-1498295206_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Planujesz jakieś usterzenie czy może zastosowałeś profil samostateczny?

Profil samostateczny.

 

Coś mi się zdaje że na temat sterowania czeka nas ciekawa niespodzianka.

Żadna niespodzianka, klasyczny układ sterowani latającego skrzydła :)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, co to masz za serwa (wewnątrz tułowia), ale tak zakładam "pi razy oko", że silnik, serwa i nóżki-druty to ok 13 g, więc sam tułów i skrzydełka ok 10 g ważą. Ich waga wzrośnie po pomalowaniu (bo myślę, że fajne ala' szerszeniowe bazgranie przewidujesz?) o ok. 25%, czyli: optymistycznie  ;)  : 13g + odbiornik/regulator/kabelki 5g i dodając odjętą wcześniej resztę (czyli 13g) dostajemy wagę w granicach 31g i dodatkowy wystrój nóg (włoski - dla większej realności) i KONIECZNIE czułki na głowie (bo szerszeń bez nich to jak nietoperz bez uszu! :P ) to jakiś dodatkowy 1g daje nam ok. 32g i doliczając aku 1S przykładowo 200mAh: 6,5g (co będzie starczało na 6-7min lotu przy pobieranym 1,5A z 1S) i dedykowane dla takiego zasilania śmigło 3 calowe (3020: 0,5g) dostajemy ostatecznie: ok. 39g masy startowej. Z fotek i przy założeniu rozpiętości (jak podałeś: 34cm) wygląda na to, że powierzchnia skrzydła wynosi ok. 1,4dm2 (co daje obciążenie powierzchni jednostkowej skrzydła ok. 28g/dm2 - co chyba nie jest jeszcze najgorzej). Silnik BR1103 (chodzi pewnie o 8000KV) z dedykowanym śmigłem dla zasilania 1S: 3020 osiąga ok. 22g ciągu - pewnie troszkę przy mało (?) dla takiego zestawu, chyba, że zastosujesz lżejszy aku 1S (i o mniejszej pojemności, czyli dla krótszych lotów). No ciekaw jestem, czy może/ewentualnie zasilanie 2S zastosujesz - ciąg dwa razy większy, ale wzrośnie waga modelu i pewnie ten malutki silniczek będzie się mocno grzał (5 a 22W wydzielanej na tym maździabstwie mocy to spora różnica). Oczywiście to tylko moje gdybania  :rolleyes:  i z niecierpliwością będę śledził dalsze losy skrzydełka-robala. :)

 

PS Robiłeś już próbne obloty skrzydełka, jako rzutka?

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem, co to masz za serwa (wewnątrz tułowia), ale tak zakładam "pi razy oko", że silnik, serwa i nóżki-druty to ok 13 g, więc sam tułów i skrzydełka ok 10 g ważą. Ich waga wzrośnie po pomalowaniu (bo myślę, że fajne ala' szerszeniowe bazgranie przewidujesz?) o ok. 25%, czyli: optymistycznie  ;)  : 13g + odbiornik/regulator/kabelki 5g i dodając odjętą wcześniej resztę (czyli 13g) dostajemy wagę w granicach 31g i dodatkowy wystrój nóg (włoski - dla większej realności) i KONIECZNIE czułki na głowie (bo szerszeń bez nich to jak nietoperz bez uszu! :P ) to jakiś dodatkowy 1g daje nam ok. 32g i doliczając aku 1S przykładowo 200mAh: 6,5g (co będzie starczało na 6-7min lotu przy pobieranym 1,5A z 1S) i dedykowane dla takiego zasilania śmigło 3 calowe (3020: 0,5g) dostajemy ostatecznie: ok. 39g masy startowej. Z fotek i przy założeniu rozpiętości (jak podałeś: 34cm) wygląda na to, że powierzchnia skrzydła wynosi ok. 1,4dm2 (co daje obciążenie powierzchni jednostkowej skrzydła ok. 28g/dm2 - co chyba nie jest jeszcze najgorzej). Silnik BR1103 (chodzi pewnie o 8000KV) z dedykowanym śmigłem dla zasilania 1S: 3020 osiąga ok. 22g ciągu - pewnie troszkę przy mało (?) dla takiego zestawu, chyba, że zastosujesz lżejszy aku 1S (i o mniejszej pojemności, czyli dla krótszych lotów). No ciekaw jestem, czy może/ewentualnie zasilanie 2S zastosujesz - ciąg dwa razy większy, ale wzrośnie waga modelu i pewnie ten malutki silniczek będzie się mocno grzał (5 a 22W wydzielanej na tym maździabstwie mocy to spora różnica). Oczywiście to tylko moje gdybania  :rolleyes:  i z niecierpliwością będę śledził dalsze losy skrzydełka-robala. :)

 

PS Robiłeś już próbne obloty skrzydełka, jako rzutka?

Qruca bomba, jakie wyliczenia :) .Damy radę. Co sterowania, mój imiennik (rajaner), dał mi do myślenia odnośnie niespodzianki. mam pomysł, tylko muszę go sprawdzić. Próbne loty bez wyposażenia robiłem, nawet chce latać :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Andrzej wiem że zainteresowanie takimi modelami dla dużej większości jest praktycznie żadne. Ale nie w moim przypadku

bo od pewnego czasu takie modele są u mnie na pierwszym miejscu.

 

I dla tego muszę zapytać co dalej z Twoim modelem.

Mam nadzieję że budowę tego robala doprowadzisz do końca. 
Link to comment
Share on other sites

Powoli dłubię, sprawdzam różne rozwiązania. Jeśli coś pokazuję, to widzicie efekt finalny. A próby rozwiązań różnie się sprawdzają. Cierpliwości, nie porzuciłem projektu, robię w zasadzie jednocześnie kilka rzeczy :) .

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Andrzej umieścił już w swoim hangarze fotę Szerszenia jako model do ulotnienia. Zapodam linka do fotki:

 

post-270-0-70267000-1514398917_thumb.jpg

 

... prezentuje się interesująco. Na pierwszy rzut oka profil nie wygląda na samostateczny do skrzydełek, więc pewnie spory offset dodatni na sterolotkach będzie potrzebny do lotu. :rolleyes: Czy ten model nie jest ciut większy od pierwotnego?

Link to comment
Share on other sites

Andrzej umieścił już w swoim hangarze fotę Szerszenia jako model do ulotnienia. Zapodam linka do fotki:

 

post-270-0-70267000-1514398917_thumb.jpg

 

... prezentuje się interesująco. Na pierwszy rzut oka profil nie wygląda na samostateczny do skrzydełek, więc pewnie spory offset dodatni na sterolotkach będzie potrzebny do lotu. :rolleyes: Czy ten model nie jest ciut większy od pierwotnego?

Ten jest 3 razy większy, powstał już kilka lat temu. Próbowałem latać, ale był na silniku jeszcze szczotkowym z przekładnią. Słabo to trochę wyglądało. A profilek w skrzydełku jak najbardziej samostateczny, ale z racji technologii wykonania nie za bardzo wygląda. Będzie na niego jeszcze czas :).

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.