Skocz do zawartości

SZD 39 Cobra 17 2.6m - www.royal-model.sweb.cz


fullrespect

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hamulec jest twardy czy miękki ?

Czasem to jest tylko chwilowe odcięcie zasilania i zwarcie wyprowadzeń silnika po czym wszystko się wyłącza . Tzn silnik pozostaje już bez hamulca.

  • Odpowiedzi 206
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Hamulec jest twardy czy miękki ?

Regulator ma dwa typy hamulca średni i twardy, ja oczywiście wybrałem twardy i :ass:

A i dodam jeszcze jedno, łopatki są zamocowane lużno, luzniuto więc na pewno nic się nie klinuje.

Opublikowano
Na ziemi podczas prób silnik po ustawieniu gazu na zero wyraźnie hamuje a w locie śmigło nie chce się zatrzymać.

 

- Jak na ziemi próbujesz "zakręcić" szybko śmigłem jest wyczuwalny opór dawany przez silnik? Jest różnica gdy hamulec 'ON' i 'OFF' ?

- Czy manetka gazu jest na "0" ? trymerem dociągnij maksumalnie w "dół" - zdarzało mi się że regulator na ziemi "wykrywał" kiedy załączyć hamulec a w powietrzu bywało różnie. Po pstryknięciu trymerem tak by na wyświetlaczu było - 110% na gazie hamulec włączał się każdorazowo.

Opublikowano
Jak na ziemi próbujesz "zakręcić" szybko śmigłem jest wyczuwalny opór dawany przez silnik? Jest różnica gdy hamulec 'ON' i 'OFF' ?

Na ziemi czuć, że hamulec wpływa na obroty silnika. Po odcięciu gazu na 0 śmigło wyrażanie hamuje i robi jeszcze może 4-5 obrotów i staje. Bez włączonego hamulca kręci się jeszcze jakiś czas.

Czy manetka gazu jest na "0" ? trymerem dociągnij maksumalnie w "dół" - zdarzało mi się że regulator na ziemi "wykrywał" kiedy załączyć hamulec a w powietrzu bywało różnie. Po pstryknięciu trymerem tak by na wyświetlaczu było - 110% na gazie hamulec włączał się każdorazowo.

W czasie lotu manetka była, na 0 ale trymer na środku a gaz w radiu na -104%

Dzięki za podpowiedź dam jeszcze w radiu max procent w dół i trymer też. :D

 

 

 

EDIT

I znowu :ass: Wszystko dałem na minimum a smigło dalej się kręci :evil:

Opublikowano

Darku rozumiem ze już latasz modelem Cobry skoro mówisz ze w powietrzu się kręci ?

 

A co do Twojego problemu - to zapewne wina regulatora bo nic innego chyba już nie da się wymyślić - może za mały prąd jest podawany i dlatego hamulec nie daje rady w powietrzu.

 

A w instrukcji nic nie piszą ?

 

PS. A powiedz jak sprawuje się serwo steru wysokości u Ciebie ? bo ja jednak przerabiam i wstawiam je w ogon. A przy okazji polakieruje i odświeżę mój modelik :)

Opublikowano
Darku rozumiem ze już latasz modelem Cobry skoro mówisz ze w powietrzu się kręci ?

 

A co do Twojego problemu - to zapewne wina regulatora bo nic innego chyba już nie da się wymyślić - może za mały prąd jest podawany i dlatego hamulec nie daje rady w powietrzu.

 

A w instrukcji nic nie piszą ?

 

PS. A powiedz jak sprawuje się serwo steru wysokości u Ciebie ? bo ja jednak przerabiam i wstawiam je w ogon. A przy okazji polakieruje i odświeżę mój modelik :)

 

Regulator ustawiony zgodnie z instrukcją. Może to wina dość dużego śmigła 12,5x6,5 które ma swoją bezwładność? :roll:

Co do steru wysokości to nie mam uwag działa, ale żeby o tym mówić coś więcej to trzeba oblatać model a ja wciąż jeden start i lądowanie a potem kombinacje przy regulatorze. :|

Konkludując model nieoblatany i niewytrymowany, bo w powietrzu wciąż hamuje go kręcące się śmigło. :evil:

Opublikowano

Darek,

zastanawiałeś się kiedyś jak rozwiązać konstrukcję podwozia w Cobrze. A oto chyba dobre rozwiązanie - no oczywiście pod warunkiem, że miejsca w kadłubie wystarczy przy elektryfikacji - bo bez wyposażenia elektrycznego to zmieści się zapewne bez problemu.

(w środkowej części strony)

www.piotrp.de/MODELE/promykbu.htm

Opublikowano
zastanawiałeś się kiedyś jak rozwiązać konstrukcję podwozia w Cobrze. A oto chyba dobre rozwiązanie - no oczywiście pod warunkiem, że miejsca w kadłubie wystarczy przy elektryfikacji - bo bez wyposażenia elektrycznego to zmieści się zapewne bez problemu.

 

Z podwozia zrezygnowałem. Moje lądowania na razie nie są tak aksamitne żeby właśnie podwozie nie znalazło się w środku kadłuba. :lol:

Może jak nabiorę wprawy w lataniu tym szybowcem to wrócę do tematu, bo akurat u mnie elektronika zajęła kokpit a w miejscu na podwozie jest pusto. :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No to można rzec, że już oblatałem model. Z kręcącym się śmigłem walczę w ten sposób, że wkleiłem mocną gumkę miedzy łopatami i schowałem pod kołpakiem.

Teraz śmigło składa się praktycznie zawsze. :jupi:

Co do własności lotnych to bez dwóch zdań, Cobra je posiada. Lata i lata i lata i lądować nie chce. Z tym lądowaniem to mam największy stres, bo jak nie wieje to model nad pasem leci i leci. Pas się kończy a on dalej w powietrzu. :| I tak z pięć sześć razy zanim wycyrkluję jak dobrze podejść i posadzić model żeby pasa starczyło. :P A no i lotki w górę też nie wiele dają. Oj przydałyby się hamulce. :D

Opublikowano

No Dareczku, cieszę się niezmiernie ze ujarzmiłeś Cobrę :)

Na pocieszenie powiem Ci ze ja latam od 4 lat i też mam problem z lądowaniem Cobrą bo ona w sumie to tak za bardzo to nie chce lądować :) i nawet tak jak mowisz lotki w górę wielkiego efektu nie dają i zazwyczaj po wylądowaniu ide po model jeszczcze jakies 200 m :)

Opublikowano

Zbieram opinie, jaki najkorzystniej zastosować odbiornik w Cobrze przy nadajniku SPEKTRUM DX6i.

Zamierzam trochę wzmocnić węglem kadłub od środka w miejscach wrażliwych.

Z reguły korzystam z odbiorników AR6200 DSM2. Ale w tym przypadku myślę, że nie ma potrzeby stosowania odbiornika z satelitą (nawet trochę mało miejsca). Stawiałbym na AR6100E DSM2, ale nie wiem, czy zastosowane wzmocnienia węglowe nie ograniczą zbytnio zasięgu. A może AR6250 DSM2 (przeznaczony do kadłubów z węglem) - tylko gdzie podwiesić te 10 cm anteny na zewnątrz modelu.

 

A może macie jakieś inne propozycje własne?

Darek, Tomek, jakie Wy macie odbiorniki?

Opublikowano

W przypadku szybowca ja bym nie rezygnował z satelity, tu każdy dodatkowy element poprawiający odbiór ma znaczenie, dlatego nie nadaje się do tego AR6100. Jak w takim kadłubie może być mało miejsca na satelitkę?

Jeżeli chodzi o AR6250 i antenę, to ten kawałek przewodu jest po to, aby wypuścić na zewnątrz kadłuba ostatni 3 centymetrowy odcinek anteny, a z tym już problemu nie ma.

Opublikowano

Andy

Po pierwsze - tak jak wyżej kolega napisał - nie wybieraj odbiornika bez satelitki. U mnie napchane jest na maxa ale i tak wszystko się jakoś mieści :) a ja mam odbiornik od satelitki oddalony maksymalnie na długość jaką pozwala kabel.

Opublikowano

Ok.

Dzięki za wskazówki - ustalone. Będzie zastosowany AR6200 DSM2.

 

PS.

Andych - AR6250 ma dwa "wąsiki" antenowe po 10 cm - stąd była moja wątpliwość, gdzie je wypuścić i jak podwiesić.

Opublikowano

Andych,

dzięki za wkazanie ciekawego rozwiązania z zastosowaniem przedłużki do satelitki i niestandardowego miejsca jej umieszczenia. :D

 

Andrzej, przedłużkę kupowałeś (gdzie), czy sam robiłeś?

Opublikowano

Już nie pamiętam, u kogo, ale na ebayu, są o różnej długości, niestety dość drogie. Dlatego swobodnie można dolutować skręcony przewód do serwomechanizmów.

Opublikowano

Z przedłużkami do satelitek nie jest tak źle :) :

 

Spektrum - przedłużki do satelitek

 

Zastanawiam się nad umieszczeniem satelitki nie na krawędzi natarcia statecznika pionowego, lecz na krawędzi przeciwległej statecznika w miejscu zawiasów i połączenia ze sterem kierunku. W Cobrze w tym miejscu jest dość szerokie drewniane wypełnienie zamykające i usztywniające statecznik pionowy.

Opublikowano

To maże ja się dołączę do problemu z nadajnikiem. :)

Właśnie zdecydowałem o przejściu na 2,4mHz i zakupiłem 3 odbiorniki Assana http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6309 Są to odbiorniki z dość długimi antenami (około 30cm). Czy te anteny muszą być na zewnątrz modelu? Czy mam je jakoś specjalnie układać w kadłubie. :roll:

Poradźcie jak to zamontować. :|

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.