Skocz do zawartości

OS max FS72 alfa - przegrzewanie się ?


hellios81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mały problem z silnikiem OS max FS72 alfa. silnik zabudowany w samolocie Great Plane Eagle 580. Silnik od razu po odapaleniu kręci do 10200 rpm śmigłem 13x6 APC ma prawidłową reakcję na gaz itd. Natomiast po rozgrzaniu. Obroty maksymalne spadają nawet do 9000 rpm SIlnik nie ma mocy. W powietrzu dodatkowo słychać "falowanie obrotami" , reakcja na gaz staję się bardzo kiepska. Wygląda na to, że silnik się przegrzewa. Po zdjęciu maski silnik zachowuję się lepiej i ma niższą temperaturę. Z maską rozgrzewa się w najgorętszych miejscach do około 130stopni. Bez maski do około 110stopni. silnik zabudowany tak jak radzi producent, dodatkowo wyciąłem od dołu maski otwór około 30mm średnicy żeby powietrze miało którędy wylatywać ... nic nie dało Można latać bez maski, ale wiadomo jak wtedy wygląda samolot :)

 

 

 

 

eagle mały.pdf

eagle 2.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodzenie to jedno, ale problem jest chyba szerszy. Poczytałem, że za nierówną prace silnika 4T może odpowiadać nagar na gniazdach zaworów. No i się potwierdziło. Zdjąłem głowicę. Zawór wylotowy i to co było na przylgni na pewno nie pomagało - czarny twardy spiek i mnóstwo tłustej czarnej mazi. Oczyściłem dotarłem, pytanie co dalej .Silnik wypalił 10 litrów paliwa więc skąd tyle syfu. Używam paliwa Model Technic Contest 10. Może to paliwo jest niedobre do 4T ??? Mam jeszcze Mecamo 10% excel fuel - na rycynie Może takie byłoby lepsze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzą nawet bez nitro, nie ma znaczenia. Więcej nitro, to łatwiejsza regulacja.

Ale jeśli silnik się przegrzewa to może to być przyczyną powstawania nagaru, a to z kolei nie ułatwia prawidłowego odprowadzenia ciepła we wnętrzu silnika... i koło się zamyka. Może być też nieprawidłowa regulacja silnika, co z niedostatecznym chłodzeniem powoduje takie problemy. Myślę, że te problemy nie wynikają z pojedynczej przyczyny. Contest 10, to dobre paliwo, nie zmieniaj go, bo nie ono jest problemem. Po wyczyszczeniu nagaru zacznij od zapewnienia prawidłowego chłodzenia i odpowiedniej regulacji :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok paliwo zostawię w takim razie bez zmian, powycinam większe otwory w masce i wyreguluję 200 rpm niżej niż obroty maksymalne. Słyszałem też o rozwiązaniu takim by powietrze do gaźnika wprowadzić wężykiem z zewnątrz maski - ma to spowodować, że do silnika będzie dostawać się chłodniejsze powietrze, a nie to które jest nagrzane od korpusu. Ktoś próbował takiego rozwiązania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czterotakty reguluję 500rpm poniżej maksymalnych i problemów z przegrzaniem w zasadzie nie mam. Zabudowa podobna jak u Ciebie ale mam spore otwory wylotowe powietrza zlokalizowane od dołu z tyłu maski. Po prostu pod maską musi być bardzo dobry przepływ powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.