Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Reanimuje stary model RC, miał on zabudowany radziecki silnik elektryczny zblokowany z wałem napędowym. Niestety silnik został spalony i muszę go wymienić. Obudowe wału zostawiam, zmieniam silnik i wał (ze szprychy rowerowej, gwint M2 prawy). Jednak gubie sie jaka śrubę kupić, CW czy CCW, lewą czy prawą? CW/CCW odnosi się chyba do obrotów śruby, ale lewa czy prawa to co to jest? Obroty śruby czy rodzaj gwintu? Jak się patrzy na obroty, od dziobu czy od rufy? Daje zdjęcie silnika z wałem, strzałka oznacza obroty silnika.

 

3f4a377bf970922cmed.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli się nie mylę, to lewa/prawa pokazuje stronę kierunku obrotów (naprzód), patrząc od rufy do dziobu. A gwint jest w obu przypadkach - prawy.   :)

Opublikowano

Jeśli się nie mylę, to lewa/prawa pokazuje stronę kierunku obrotów (naprzód), patrząc od rufy do dziobu. A gwint jest w obu przypadkach - prawy.   :)

Dzięki

 

Czyli w moim przypadku muszę kupić śrubę prawą/CW z prawym gwintem, ale wydaje mi się, że żeby śruba nie miała tendencji do odkręcania gwint śruby i wału powienien być lewy. Dobrze myślę?

 

Pozdrawiam

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Model pływa do przodu jak i do tyłu ( nie wiem czy twój to ślizg czy redukcja) więc jaki byś nie zastosował gwint zawsze w jednym kierunku będą tendencje do odkręcania się. Dlatego na wale powinieneś zastosować nakrętkę kontrującą a i klej do śrub nie zaszkodzi. To mały silniczek więc jak dobrze skontrujesz to nie powinno być problemu.

Opublikowano

Hejka

 

Moj plywa tylko do przodu z powodu jednokierunkowego regulatora napiecia, (o czym w latach kiedy mój ojciec go budował nawet nie było co marzyć, wkładało sie 2 baterie 4,5v i tyle). A co do nakretki kontry to jak mam ją zastosować jak śruba ma wejście na gwint tylko z 1 strony?

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Najpierw nakręcasz na wał nakrętkę a potem śrubę napędową i kontrujesz.

Jak masz śrubę PRAWĄ  i nie masz biegu wstecznego to sama będzie się dokręcać.

Opublikowano

Prawy kierunek obrotów to patrząc od strony silnika w kierunku śruby  zgodny z kierunkiem obrotu wskazówek zegara.

Twój silnik kręci się w lewo i potrzebowałby śróby lewej z lewym gwintem ( gwint ma się sam dokręcać w czasie pracy). O taką będzie trudno, więc proponuję odwrócić kierunek obrotów silnika poprzez zamianę przewodów i po sprawie, Wszystko stanie się proste i łatwe. Żadne " kontry " nie będą potrzebne.

Opublikowano

Niestety kierunku obrotów nie moge zmienić. Z powodu ksztaltu szczotek, może on kręcić sie tylko w jedną strone, co jest oznaczone na silniku.

 

7af14a2327053682med.jpg

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Oto przykład z firmy Volvo Penta i dwie śruby:

 

  • Śruba 3 płatowa BS-A3F lewoskętna przednia
  • Śruba 4 płatowa BS-A3R prawoskrętna tylna

Schemat przykładowego montażu śrub A3

 

schemat%20duo%20proppeler%20A%20type_1.j

 

czyli patrzymy od rufy do dziobu, co jest logiczne konstrukcyjnie (tak rysuje się kadłub) i montażowo (tak się nakłada śrubę).

Opublikowano

Silnik będzie się kręcił w prawo jak i w lewo. Oznaczenie plusa jako czerwona kropka ma znaczenie jak mały chińczyk składa modele różnej maści. Wie że ma przylutować czerwony kabelek do kropki i model płynie lub jedzie w odpowiednią stronę. Jakby lutował na chybił trafił to w czasie sprawdzania  jeden model poruszałby się do przodu a drugi do tyłu. Przy tak masowej produkcji mieli by dużo dodatkowej roboty a czas to dolary.

Opublikowano

Wiem

 

Tylko jak długo? Nie głaszcze się kota pod włos :-) , a z układu szczotek  (a raczej ich prowadzenia wynika że dużo lepiej ma pracować tak jak jest oznaczony).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kto rozmawia o rarytasie? Podałem wszystkie dane i po prostu chcę kupić odpowiednią śrube. Nie jestem w temacie więc pytam.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ten mankamrnt z szczotkami to się nazywa kąt wyprzedzenia i masz rację ,silnik bedzie się kręcił szybciej w jedną strone jak podłączysz carewony do czerwonego.

Lecz nie rozumiem dlaczego chcesz pływać na pełnych obrotach?

Bo jeśli nie chcesz pływać na pełnym gazie jakie to ma znaczenie( niewiele mniej obrotów)

Opublikowano

Jak chcesz zmienić kierunek obrotu śruby nie zmieniając kierunku obrotu silnika wprowadż przekładnię (dwie zębatki, jedną na wał silnika, drugą na wał śruby). Możesz przy okazji dopasować prędkość obrotową wału do śruby, jej skoku, średnicy itd. i zakładanej prędkości jednostki.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.