pjk11 Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Witam Reanimuje stary model RC, miał on zabudowany radziecki silnik elektryczny zblokowany z wałem napędowym. Niestety silnik został spalony i muszę go wymienić. Obudowe wału zostawiam, zmieniam silnik i wał (ze szprychy rowerowej, gwint M2 prawy). Jednak gubie sie jaka śrubę kupić, CW czy CCW, lewą czy prawą? CW/CCW odnosi się chyba do obrotów śruby, ale lewa czy prawa to co to jest? Obroty śruby czy rodzaj gwintu? Jak się patrzy na obroty, od dziobu czy od rufy? Daje zdjęcie silnika z wałem, strzałka oznacza obroty silnika. Pozdrawiam
mjs Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Jeśli się nie mylę, to lewa/prawa pokazuje stronę kierunku obrotów (naprzód), patrząc od rufy do dziobu. A gwint jest w obu przypadkach - prawy.
pjk11 Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Jeśli się nie mylę, to lewa/prawa pokazuje stronę kierunku obrotów (naprzód), patrząc od rufy do dziobu. A gwint jest w obu przypadkach - prawy. Dzięki Czyli w moim przypadku muszę kupić śrubę prawą/CW z prawym gwintem, ale wydaje mi się, że żeby śruba nie miała tendencji do odkręcania gwint śruby i wału powienien być lewy. Dobrze myślę? Pozdrawiam Pozdrawiam
Bodzioch Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Model pływa do przodu jak i do tyłu ( nie wiem czy twój to ślizg czy redukcja) więc jaki byś nie zastosował gwint zawsze w jednym kierunku będą tendencje do odkręcania się. Dlatego na wale powinieneś zastosować nakrętkę kontrującą a i klej do śrub nie zaszkodzi. To mały silniczek więc jak dobrze skontrujesz to nie powinno być problemu.
pjk11 Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Hejka Moj plywa tylko do przodu z powodu jednokierunkowego regulatora napiecia, (o czym w latach kiedy mój ojciec go budował nawet nie było co marzyć, wkładało sie 2 baterie 4,5v i tyle). A co do nakretki kontry to jak mam ją zastosować jak śruba ma wejście na gwint tylko z 1 strony? Pozdrawiam
f-150 Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 . A gwint jest w obu przypadkach - prawy. 3 stopień góralskiej prawdy .Występują też z lewym gwintem.
Bodzioch Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Najpierw nakręcasz na wał nakrętkę a potem śrubę napędową i kontrujesz. Jak masz śrubę PRAWĄ i nie masz biegu wstecznego to sama będzie się dokręcać.
wapniak Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 Prawy kierunek obrotów to patrząc od strony silnika w kierunku śruby zgodny z kierunkiem obrotu wskazówek zegara. Twój silnik kręci się w lewo i potrzebowałby śróby lewej z lewym gwintem ( gwint ma się sam dokręcać w czasie pracy). O taką będzie trudno, więc proponuję odwrócić kierunek obrotów silnika poprzez zamianę przewodów i po sprawie, Wszystko stanie się proste i łatwe. Żadne " kontry " nie będą potrzebne.
pjk11 Opublikowano 24 Września 2017 Autor Opublikowano 24 Września 2017 Niestety kierunku obrotów nie moge zmienić. Z powodu ksztaltu szczotek, może on kręcić sie tylko w jedną strone, co jest oznaczone na silniku. Pozdrawiam
mjs Opublikowano 24 Września 2017 Opublikowano 24 Września 2017 Oto przykład z firmy Volvo Penta i dwie śruby: Śruba 3 płatowa BS-A3F lewoskętna przednia Śruba 4 płatowa BS-A3R prawoskrętna tylna Schemat przykładowego montażu śrub A3 czyli patrzymy od rufy do dziobu, co jest logiczne konstrukcyjnie (tak rysuje się kadłub) i montażowo (tak się nakłada śrubę).
Bodzioch Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 Silnik będzie się kręcił w prawo jak i w lewo. Oznaczenie plusa jako czerwona kropka ma znaczenie jak mały chińczyk składa modele różnej maści. Wie że ma przylutować czerwony kabelek do kropki i model płynie lub jedzie w odpowiednią stronę. Jakby lutował na chybił trafił to w czasie sprawdzania jeden model poruszałby się do przodu a drugi do tyłu. Przy tak masowej produkcji mieli by dużo dodatkowej roboty a czas to dolary.
pjk11 Opublikowano 26 Września 2017 Autor Opublikowano 26 Września 2017 Wiem Tylko jak długo? Nie głaszcze się kota pod włos :-) , a z układu szczotek (a raczej ich prowadzenia wynika że dużo lepiej ma pracować tak jak jest oznaczony). Pozdrawiam
Bodzioch Opublikowano 26 Września 2017 Opublikowano 26 Września 2017 Taki silnik kosztuje 10 zł a rozmawiamy jakby to był rarytas za kilkaset zł.
pjk11 Opublikowano 26 Września 2017 Autor Opublikowano 26 Września 2017 Kto rozmawia o rarytasie? Podałem wszystkie dane i po prostu chcę kupić odpowiednią śrube. Nie jestem w temacie więc pytam. Pozdrawiam
sebka34 Opublikowano 27 Września 2017 Opublikowano 27 Września 2017 Ten mankamrnt z szczotkami to się nazywa kąt wyprzedzenia i masz rację ,silnik bedzie się kręcił szybciej w jedną strone jak podłączysz carewony do czerwonego. Lecz nie rozumiem dlaczego chcesz pływać na pełnych obrotach? Bo jeśli nie chcesz pływać na pełnym gazie jakie to ma znaczenie( niewiele mniej obrotów)
skipper Opublikowano 2 Października 2017 Opublikowano 2 Października 2017 Jak chcesz zmienić kierunek obrotu śruby nie zmieniając kierunku obrotu silnika wprowadż przekładnię (dwie zębatki, jedną na wał silnika, drugą na wał śruby). Możesz przy okazji dopasować prędkość obrotową wału do śruby, jej skoku, średnicy itd. i zakładanej prędkości jednostki.
Rekomendowane odpowiedzi