Skocz do zawartości

Extra 300 Extreme Flight /loty 8.11/


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Yakiem wykonałem już ponad 80 lotów i mogę powiedzieć ,że ten model jest już ustawiony. Teraz postanowiłem sprwdzić jak lata Extra 300 z tej samej firmy.

Jak zwykle opakowanie bardzo dokładne- podwójne kartony.

Wykonanie modelu po pierwszych oględzinach bardzo dobre.Wszystkie elementy proste,folia idelana. Miłą niespodzinką jest dodany pilot i pulpit.

Zmienione jest tylne podwozie na duralowe z węglowego - to dobrze bo tamto się szybko łamało. Podwozie przednie duralowe i dużo niższe niż w Yaku.

Za chwilę fotki.....

Skrzydła jeszcze w drodze ...

ee1.jpg

 

ee4.jpg

 

ee2.jpg

 

ee3.jpg

 

ee6.jpg

 

ee7.jpg

 

ee8.jpg

 

ee5.jpg

edit 29.10 - info o filmiku

edit 2.11 - info oblot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam,

w całości wygląda to tak

ee9.jpg

Waga wszystkich elementów modelu wyjętych z pudełka wynosi 4600 g więc trochę niej niż Yaka. Zastosuję silnik DA50 z rezonansem Escomposite. Węglowa rura jest lżejsza o 150 g w stosunku do wydechu KS, a oszczędności na wadze są tu bardzo wskazane.Pozostałe wyposażenie przekładam z Yaka 4xJR8711 1XJR8911 na kierunek i szybka Futaba na gaz.

Zasilanie LiIon 2x2600 z Power Box Sensor 1xLipo 1020 zPower Box Digi Switch na zapłon.

Wszystkie dżwignie SWB. Śmigło tak jak w Yaku Vess 23B.

 

Edit PB Digi Switch do zasilania zapłonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj no to co widzę to naprawdę piękny model moje gratulacje wyboru. A odnośnie tego właśnie modelu to czytałem początkiem tego roku na włoskim forum modelarskim spostrzeżenia ludzi , którzy latali tym właśnie modelem że świetnie lata , dobrze sprawdza się w 3D i w ogóle same superlatywy. Jak go będziesz ulatniał to zarzuć jakiś filmik chętnie obejżymy ;D Ciekawe czy te opinie nie były przesadzone :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jest link do filmu z tą samą extrą jak sie nie mylę. Można zobaczyć ją w typowej akrobacji 3D

FILM

Witam,

to dokładnie ten model i w podobnym wyposażeniu.Oczywiście trzeba brać poprawkę na zabiegi marketingowe producenta.Pokazuje się to co się chce pokazać ....i muzyczka miła.

Zobaczymy jak jest naprawdę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

dziękuję Kolegom za miłe słowa.Zagraniczne fora oczywiście przeglądałem i zbierałem opinie jeszcze przed zakupem, stąd decyzja.

Extra już na podwoziu. Tylne zostało zmienione w stosunku do instrukcji i to jest dobry pomysł. Nowa konstrukcja jest bardzo porządna i wygląda na wytrzymałą. Wprowadzono też kilka zmian w stosunku do oryginalnej instrukcji, o czym niestety producent nie informuje, również na swoich stronach.Nie znalazłem też w zestawie kółka ogonowego.

Powklejane mam też wszystkie zawiasy i dżwignie.

ee11.jpg

ee12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

po przerwie wracam do składania modelu. Nadzeszły właśnie potrzebne podzespoły - Extra dostaje wszystko nowe! Silnik również.

W tym modelu EF instrukcja zaleca skrzyżowanie linek kierunku (w Yaku były prosto).

W związku z tym zabezpieczyłem linki koszulkami, aby uniknąć możliwości zakłóceń

metal-metal. Dżwignia 4' SWB tak jak w Yaku.Śruby oryginalne od serw JR zastępuję innymi o równym profilu (niestożkowym). Wkręcam na CA.

ee13.jpg

ee14.jpg

ee15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w oczekiwaniu na dostawę nowego silnika, złożyłem zbiornik paliwa.

Na rurce zasilania robię lutowane zgrubienia po każdej stronie korka by uniemożliwić zmianę długości przewodu w zbiorniku.Rurka mosiężna wysunięta jest na długość ok 1/3 zbiornika. Nie pozostawiam zbyt długiego przewodu, ponieważ taki może zwinąć się przy raptownym manewrze. Filtr paliwa ceramiczny, tak jak w Yaku.

cdn...

ee20.jpg

ee21.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Na zdjęciach mocowanie wydechu.Sprowadziłem rurę rezonansową z ES composites

i przyznaję ,że było warto. Waga o 150 g mniejsza niż KS, a jaki piekny dżwięk ! Przy tym tłumiku niemiecka rura aluminiowa brzmiała jak traktor. Wykonałem elastyczne zawieszenie rury na wsporniku z rurkami silikonowymi.

ee27.jpg

ee28.jpg

ee29.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cd..

jesień to dobry moment na docieranie silnika.Trzy ruchy śmigłem i ruszył.

Docieram na mieszance z olejem mineralnym Castrol TT 1:32. Przepaliłem jeden zbiornik w trzech uruchomieniach.Przy trzecim uruchomieniu bardzo stabilne wolne obroty i idelane przejscie gazu.Piękny dżwięk z rury - bardzo lotniczy.

Waga całości do lotu , bez paliwa 8,08kg więc dużo lżejszy od Yaka, za to 0,5 cala większy :D

Już tylko czekam na dobrą pogodę...

ee30.jpg

ee33.jpg

ee32.jpg

ee31.jpg

ee34.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.