Skocz do zawartości

Relacja z budowy: PA Katana Mini - gotowy do oblotu :)


Gość tom_tom

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Witam

 

No tak zgadzam sie, ale z drugiej strony chce zastosować

pakiet około 200mAh, więc nie wiem czy 2808 nie będzie za

słaby pod ten ciężar...

 

Pozdr.

  • 4 lata później...
Opublikowano

Temat stary jak świat :) ale i ja dzięki nieocenionym poradom i relacjom z budowy zamieszczonym przez Tomka i Bena stałem się posiadaczem modelu Mini Katana z "drugiej ręki", który co nieco odrestaurowałem wg ich zaleceń - praktycznych zaleceń.

Zdjęcia i opis wyposażenia wkrótce.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Taa, to mocowanie na kołki jest super i też mi uratowało skórę. Kiedyś moją katanką przyziemiłem niezbyt delikatnie i jedyne straty to oddzielone podwozie, wystarczyło wymienić kołki, wkręcić na nowo wkręty i w górę :)

Jak już polatasz i nacieszysz się katanką proponuję zainteresować się addictionem.

Odkąd mam addictiona 3d katanka wisi na ścianie, mimo że przedtem uważałem ją za najlepiej latający swój model.

Opublikowano

Wyposażenie

 

Silnik: Dualsky XM3530CA-12

Serwo steru kierunku i wysokości: Hitec HS-65 HB

Serwa lotek: Hitec HS-55

Aku: Turnigy 2200mAh 30-40C

Regulator: 30A

 

post-10327-0-87908000-1363030549.jpg

 

Jak oceniacie (jak Wasze doświadczenia) zastosowanie Hitec HS-55 na lotkach?

Opublikowano

Ja mam na wszystkim Futaby S114, na stronie PA sugerują Voltec`i, z danych wynika że na 4,8 V hitec 55 jest bardzo podobny jeśli chodzi o siłę, a jedynie cieższy, a dalej idąc można wysnuć wniosek że hitec 65 to za dużo/ciężko.

Polecam moje futaby, odrobinę lżejsze od hiteców 55, a o prawie 1/4 silniejsze i mi sprawdzają się super.

Opublikowano

witam!HS-55 nie są zbyt pewnymi serwami,miałem ja miał kolega i niestety po pewnym czasie dostawały drgań.proponowałbym Ci zamontować HS-65HB są

trochę cięższe ale też i mocniejsze od HS-55 ale za to pewniejsze.

 

Twoja KATANKA wygląda naprawdę cudnie i wierzę że świetnie lata.jedyną rzeczą jaką bym zmienił to pakiet na mniejszy.zmniejszy się waga modelu do lotu i dzięki temu poprawią się właściwości lotne.myślę że 3S 1100-1300 mAh będzie idealnym wyborem.czas lotu na takim pakiecie spokojnie wyniesie ok 10 minut.

 

mam EXTRę 260 PA z dedykowanym combo napędowym (THRUST 30+QUANTUM 45A ,mam też do niej pakiet 3S 2200mAh (czas lotu ok 15 minut) ale i tak latam na 3S 1600mAh.mniejsza waga i lepsze właściwości a czas lotu ok 10 min.

 

moja EXTRA z pakietem 3S 1600mAh waży ok 1000g gotowa do lotu.

 

ile waży Twój model gotowy do lotu?

Opublikowano

Andrzej - dziękuję za cenne uwagi i porady.

Dzisiaj po kilkunastu próbach zauważyłem, że jedno z serw HS-55 dziwnie się zachowuje - gdy drążek steru wysokości mam w położeniu neutralnym to serwo raz dociąga lotkę na "0" innym razem lotka o 3mm pozostaje opuszczona i dopiero po ponownym ruchu drążka dociąga lotkę na "0". Luzów na serwomechaniźmie nie ma...ale stąd wniosek, że należy wymienić te serwa na HS-65 HB.

Co do pakietu - mam jeszcze 1500mAh 20-30C

Wydajność prądową pakietu zasilającego Ip = Cp * xp = 1,5Ah × 20 = 30A

Silnik ma I = 15A a Imax=26A (15 s) tak więc ten pakiet da radę.

 

Pytanie: dlaczego producent zaleca pakiety 30C?

 

Czas lotu dla pakietu 1500 mAh.

tmin = (C*x)/Imax=(1,5Ah*0,9)/26A=0,05h=0,05*60 min=3,12 minut

tmax = (C*x)/Imin=(1,5Ah*0,9)/15A=0,09h=0,09*60 min=5,4 minut

 

Czas lotu dla pakietu 2200 mAh.

tmin = (C*x)/Imax=(2,2Ah*0,9)/26A=0,08h=0,08*60 min=4,57 minut

tmax = (C*x)/Imin=(2,2Ah*0,9)/15A=0,13h=0,13*60 min=7,92 minut

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32312-ogniwa-li-pol-wzory-i-obliczenia/page__fromsearch__1

Opublikowano

 

Co do pakietu - mam jeszcze 1500mAh 20-30C

Wydajność prądową pakietu zasilającego Ip = Cp * xp = 1,5Ah × 20 = 30A

Silnik ma I = 15A a Imax=26A (15 s) tak więc ten pakiet da radę.

 

Pytanie: dlaczego producent zaleca pakiety 30C?

 

Czas lotu dla pakietu 1500 mAh.

tmin = (C*x)/Imax=(1,5Ah*0,9)/26A=0,05h=0,05*60 min=3,12 minut

tmax = (C*x)/Imin=(1,5Ah*0,9)/15A=0,09h=0,09*60 min=5,4 minut

 

Czas lotu dla pakietu 2200 mAh.

tmin = (C*x)/Imax=(2,2Ah*0,9)/26A=0,08h=0,08*60 min=4,57 minut

tmax = (C*x)/Imin=(2,2Ah*0,9)/15A=0,13h=0,13*60 min=7,92 minut

 

http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1

 

nie wiem co to z kalkulator ale jakieś dziwne te wyniki i mało realne.musiałbyś chyba non stop latać na pełnym gazie żeby to się potwierdziło tylko czy silnik>regulator>pakiet y to wytrzymały... :(

w kwestii doboru zasilania,napędu,śmigła,itp.. kieruję się radami innych i własnym doświadczeniem.

 

czasy lotu które ci podałem uzyskiwałem osobiście latając swoim modelem,a mam go już dwa sezony (teraz będzie trzeci).często jest tak że teoria mija się z praktyką,oczywiście nie w każdej dziedzinie życia... ;)

większy pakiet nie zawsze jest gwarancją dłuższego lotu.

 

PA zaleca stosować dedykowane wyposażenie aby wykorzystać jak najlepiej możliwości modelu,poza tym są to też względy marketingowe.jeśli chodzi o pakiet 30C to będzie miał większą wydajność prądową niż np:20C,co za tym idzie większa moc napędu,dłuższy czas lotu,do extremalnego latania 3D idealny.

ja sam kupuję pakiety minimum 30C,naprawdę się opłaci.

 

poniżej jest coś na temat problemów z modelem:

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/20716-precisionaerobatics-extra-260/page__st__100

Opublikowano

W moim modelu silnik odleciał z domkiem podczas prób na ziemi. Teraz zalaminowałem żywicą i tkaniną szklaną miejsce łączenia oraz wręgę do której bezpośrednio przykręca się silnik i jest OK. Masz rację Andrzej - te obliczenia są poglądowe - nie ma to jak praktyka, szczególnie jeśli chodzi o tym zastosowanego śmigła. Z moich doświadczeń z innymi modelami wiem, że w stosunku do obliczeń teoretycznych zawsze mam zapas czasu lotu w realu średnio do +3,5 minuty.

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zważyłem model:

Waga modelu bez akumulatora: 715g. (po wszystkich przeróbkach)

Waga modelu do lotu z akumulatorem: 1300mAh - 815g, 1500mAh - 860g, 2200mAh - 910g

 

Pozostałe dane:

Długość 990 mm

Rozpiętość skrzydeł 1020 mm

Powierzchnia skrzydeł 2420 cm2

Silnik: Dualsky XM3530CA-12

Śmigło APC 11x5,5E

Serwo steru kierunku i wysokości: Hitec HS-65 HB

Serwa lotek: Hitec HS-55

Akumulator Turnigy 2200mAh 30-40C

Regulator: 30A

​Komplet oświetlenia

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Kataną jeszcze nie polatałem z racji projektu z park flayerem Jas39 Gripen., ale mając do dyspozycji miernik postanowiłem pomierzyć prądy w celu sprawdzenia właściwego doboru śmigła i regulatora.

 

post-10327-0-30051900-1376082180.jpg

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.