uve Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Oki, oczywiście chodziło mi mówiąc, czy wystarczy, czy da rade wykonać większość figur 3D
alchemique Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Do 3D nie potrzeba wbrew pozorom wielkiej mocy, duzo bardziej liczy sie niska waga.
uve Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Witam No tak zgadzam sie, ale z drugiej strony chce zastosować pakiet około 200mAh, więc nie wiem czy 2808 nie będzie za słaby pod ten ciężar... Pozdr.
leszek-bart Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Witam . Silnik Axi 2814 stosowałem do Katany SebArtu , która ważyła do lotu 1350 gram . Moja MiniKatana latała poprawnie przy wadze 680 gram . Przy wadze 900 gram to była już cegła .
uve Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Witam I wtedy mocniejszy silnik nie pomaga ? Np: AXI 2814 ? Pozdr. EDIT: leszek-bart dziękuje za rady.
leszek-bart Opublikowano 20 Października 2008 Opublikowano 20 Października 2008 Mocy wystarcza już przy Axi 2808 . 2814 to tylko dodatkowy ciężar i dodatkowe Ampery .
RAFALR30 Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Temat stary jak świat ale i ja dzięki nieocenionym poradom i relacjom z budowy zamieszczonym przez Tomka i Bena stałem się posiadaczem modelu Mini Katana z "drugiej ręki", który co nieco odrestaurowałem wg ich zaleceń - praktycznych zaleceń. Zdjęcia i opis wyposażenia wkrótce.
RAFALR30 Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Moja Mini Katana Podwozie zamontowane wg zaleceń kolegów z doświadczeniem Więcej fotek - https://picasaweb.go...feat=directlink
Viper Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Taa, to mocowanie na kołki jest super i też mi uratowało skórę. Kiedyś moją katanką przyziemiłem niezbyt delikatnie i jedyne straty to oddzielone podwozie, wystarczyło wymienić kołki, wkręcić na nowo wkręty i w górę Jak już polatasz i nacieszysz się katanką proponuję zainteresować się addictionem. Odkąd mam addictiona 3d katanka wisi na ścianie, mimo że przedtem uważałem ją za najlepiej latający swój model.
RAFALR30 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Wyposażenie Silnik: Dualsky XM3530CA-12 Serwo steru kierunku i wysokości: Hitec HS-65 HB Serwa lotek: Hitec HS-55 Aku: Turnigy 2200mAh 30-40C Regulator: 30A Jak oceniacie (jak Wasze doświadczenia) zastosowanie Hitec HS-55 na lotkach?
Viper Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Ja mam na wszystkim Futaby S114, na stronie PA sugerują Voltec`i, z danych wynika że na 4,8 V hitec 55 jest bardzo podobny jeśli chodzi o siłę, a jedynie cieższy, a dalej idąc można wysnuć wniosek że hitec 65 to za dużo/ciężko. Polecam moje futaby, odrobinę lżejsze od hiteców 55, a o prawie 1/4 silniejsze i mi sprawdzają się super.
andrzej351 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 witam!HS-55 nie są zbyt pewnymi serwami,miałem ja miał kolega i niestety po pewnym czasie dostawały drgań.proponowałbym Ci zamontować HS-65HB są trochę cięższe ale też i mocniejsze od HS-55 ale za to pewniejsze. Twoja KATANKA wygląda naprawdę cudnie i wierzę że świetnie lata.jedyną rzeczą jaką bym zmienił to pakiet na mniejszy.zmniejszy się waga modelu do lotu i dzięki temu poprawią się właściwości lotne.myślę że 3S 1100-1300 mAh będzie idealnym wyborem.czas lotu na takim pakiecie spokojnie wyniesie ok 10 minut. mam EXTRę 260 PA z dedykowanym combo napędowym (THRUST 30+QUANTUM 45A ,mam też do niej pakiet 3S 2200mAh (czas lotu ok 15 minut) ale i tak latam na 3S 1600mAh.mniejsza waga i lepsze właściwości a czas lotu ok 10 min. moja EXTRA z pakietem 3S 1600mAh waży ok 1000g gotowa do lotu. ile waży Twój model gotowy do lotu?
RAFALR30 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Andrzej - dziękuję za cenne uwagi i porady. Dzisiaj po kilkunastu próbach zauważyłem, że jedno z serw HS-55 dziwnie się zachowuje - gdy drążek steru wysokości mam w położeniu neutralnym to serwo raz dociąga lotkę na "0" innym razem lotka o 3mm pozostaje opuszczona i dopiero po ponownym ruchu drążka dociąga lotkę na "0". Luzów na serwomechaniźmie nie ma...ale stąd wniosek, że należy wymienić te serwa na HS-65 HB. Co do pakietu - mam jeszcze 1500mAh 20-30C Wydajność prądową pakietu zasilającego Ip = Cp * xp = 1,5Ah × 20 = 30A Silnik ma I = 15A a Imax=26A (15 s) tak więc ten pakiet da radę. Pytanie: dlaczego producent zaleca pakiety 30C? Czas lotu dla pakietu 1500 mAh. tmin = (C*x)/Imax=(1,5Ah*0,9)/26A=0,05h=0,05*60 min=3,12 minut tmax = (C*x)/Imin=(1,5Ah*0,9)/15A=0,09h=0,09*60 min=5,4 minut Czas lotu dla pakietu 2200 mAh. tmin = (C*x)/Imax=(2,2Ah*0,9)/26A=0,08h=0,08*60 min=4,57 minut tmax = (C*x)/Imin=(2,2Ah*0,9)/15A=0,13h=0,13*60 min=7,92 minut http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32312-ogniwa-li-pol-wzory-i-obliczenia/page__fromsearch__1
andrzej351 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 Co do pakietu - mam jeszcze 1500mAh 20-30C Wydajność prądową pakietu zasilającego Ip = Cp * xp = 1,5Ah × 20 = 30A Silnik ma I = 15A a Imax=26A (15 s) tak więc ten pakiet da radę. Pytanie: dlaczego producent zaleca pakiety 30C? Czas lotu dla pakietu 1500 mAh. tmin = (C*x)/Imax=(1,5Ah*0,9)/26A=0,05h=0,05*60 min=3,12 minut tmax = (C*x)/Imin=(1,5Ah*0,9)/15A=0,09h=0,09*60 min=5,4 minut Czas lotu dla pakietu 2200 mAh. tmin = (C*x)/Imax=(2,2Ah*0,9)/26A=0,08h=0,08*60 min=4,57 minut tmax = (C*x)/Imin=(2,2Ah*0,9)/15A=0,13h=0,13*60 min=7,92 minut http://pfmrc.eu/inde...__fromsearch__1 nie wiem co to z kalkulator ale jakieś dziwne te wyniki i mało realne.musiałbyś chyba non stop latać na pełnym gazie żeby to się potwierdziło tylko czy silnik>regulator>pakiet y to wytrzymały... w kwestii doboru zasilania,napędu,śmigła,itp.. kieruję się radami innych i własnym doświadczeniem. czasy lotu które ci podałem uzyskiwałem osobiście latając swoim modelem,a mam go już dwa sezony (teraz będzie trzeci).często jest tak że teoria mija się z praktyką,oczywiście nie w każdej dziedzinie życia... większy pakiet nie zawsze jest gwarancją dłuższego lotu. PA zaleca stosować dedykowane wyposażenie aby wykorzystać jak najlepiej możliwości modelu,poza tym są to też względy marketingowe.jeśli chodzi o pakiet 30C to będzie miał większą wydajność prądową niż np:20C,co za tym idzie większa moc napędu,dłuższy czas lotu,do extremalnego latania 3D idealny. ja sam kupuję pakiety minimum 30C,naprawdę się opłaci. poniżej jest coś na temat problemów z modelem: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/20716-precisionaerobatics-extra-260/page__st__100
RAFALR30 Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 W moim modelu silnik odleciał z domkiem podczas prób na ziemi. Teraz zalaminowałem żywicą i tkaniną szklaną miejsce łączenia oraz wręgę do której bezpośrednio przykręca się silnik i jest OK. Masz rację Andrzej - te obliczenia są poglądowe - nie ma to jak praktyka, szczególnie jeśli chodzi o tym zastosowanego śmigła. Z moich doświadczeń z innymi modelami wiem, że w stosunku do obliczeń teoretycznych zawsze mam zapas czasu lotu w realu średnio do +3,5 minuty.
RAFALR30 Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 W Mini Katanie przybyło oświetlenie. Dioda czerwona na lewym skrzydle, zielona na prawym skrzydle, na spodzie biała migająca.
RAFALR30 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Zważyłem model: Waga modelu bez akumulatora: 715g. (po wszystkich przeróbkach) Waga modelu do lotu z akumulatorem: 1300mAh - 815g, 1500mAh - 860g, 2200mAh - 910g Pozostałe dane: Długość 990 mm Rozpiętość skrzydeł 1020 mm Powierzchnia skrzydeł 2420 cm2 Silnik: Dualsky XM3530CA-12 Śmigło APC 11x5,5E Serwo steru kierunku i wysokości: Hitec HS-65 HB Serwa lotek: Hitec HS-55 Akumulator Turnigy 2200mAh 30-40C Regulator: 30A Komplet oświetlenia
RAFALR30 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Kataną jeszcze nie polatałem z racji projektu z park flayerem Jas39 Gripen., ale mając do dyspozycji miernik postanowiłem pomierzyć prądy w celu sprawdzenia właściwego doboru śmigła i regulatora.
RAFALR30 Opublikowano 2 Października 2013 Opublikowano 2 Października 2013 Wykonałem dzisiaj pomiar ciągu. Model trzymałem "na uwięzi" w dwóch pozycjach - pionowo w dół i w poziomie na podwoziu jak do startu z pasa.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.