Irek M Opublikowano 28 Października 2017 Opublikowano 28 Października 2017 Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z tym silnikiem? Parametry ma zadowalające jak na tę pojemność i cenę(!). Jednak na HK opinie nie były najlepsze, chodziło chyba o zapłon(?) Warto inwestować w niego? Co prawda mam DLE -30 ale wiecie jak to jest z przekładaniem silnika z modelu do modelu.
Shock Opublikowano 28 Października 2017 Opublikowano 28 Października 2017 Osobiście posiadałem ten silnik w modelu Funtana S-90 i Yaku 55 (spory nadmiar mocy ). Mogę wypowiadać się tylko w samych superlatywach. Kupa mocy ,łatwość zapalania ,regulacji . Kłopotem jest mocno odstający gaźnik do tyłu więc to trzeba uwzględnić w modelu. Na dobrym śmigle -Vess- silnik dawał ciąg równy 10 kg !! ale to było max.obciążenie silnika. Silnik nigdy nie zgasł,nie sprawiał problemów ,optymalnie (o ile pamięć nie zawodzi) chodził ze śmigłem 20x8 Po prawie 2 sezonach został sprzedany wraz z modelem . Tu filmik z tym silnikiem (syn w akcji )
Irek M Opublikowano 28 Października 2017 Autor Opublikowano 28 Października 2017 Dzięki za słowa otuchy . Tak, ten "odstający" do tyłu gażnik,,,ale piszą, że to plus. Oczywiście trzeba uwzględnić ten szczegół w konstrukcji. Myslałem by wstawić go Do Fokker E. w 1/4 skali czyli jakieś 2,5m rozpiętości.
Shock Opublikowano 28 Października 2017 Opublikowano 28 Października 2017 Tak, ten "odstający" do tyłu gażnik,,,ale piszą, że to plus. Ten dość mocno odstający gaźnik ma tą zaletę iż jest schowany głębiej w kadłub przez co jest niewrażliwy na zmiany ciśnienia,zawirowania pod maską co gwarantuje pewniejszą stabilną pracę silnika. Minus taki,że zależnie od zamocowania ,na tulejkach lub bez, jest problem z dostępem do śrub L/H od regulacji gaźnika. Czasem wychodzą na równi z wręgą lub zwykle w kadłubie/domku .Ale znowuż regulacji nie przeprowadza się co chwilę tylko raz na jakiś czas . Myślę że do takiego Fokkera 2,5 m,makiety powinien nadać się bezproblemowo.
Irek M Opublikowano 29 Października 2017 Autor Opublikowano 29 Października 2017 A zapytam jeszcze o silnik Turnigy 58cc, jest tylko odrobinkę mocniejszy od MLD ale za to trochę cięższy. Fokker ma tak krótki przód, że cięższy silnik może wyeliminować dostawkę balastu ołowianego. Wiem, że jest nowsza wersja TR 55 tylko 60$ droższa ale w ten sposób można dojść do nieskończonej sumy zawsze tylko trochę wyższej od poprzedniej
Loczek1392 Opublikowano 29 Października 2017 Opublikowano 29 Października 2017 Osobiście miałem go zamontowanego w spacewalkerze 2.3m.Silnik pracuje bardzo ładnie na świecy CM6,Na śmigle Bambula 20x10 holowałem szybowce do 4m rozpiętości.Małym minusem jest to że gaźnik wchodził w kadłub i wszystko przy gaźniku było mokre od paliwa.Gdybym osobiście go budował to zrobił bym komorę od gaźnika aż za kadłub.Polecam ten silnik.
Irek M Opublikowano 29 Października 2017 Autor Opublikowano 29 Października 2017 Krzysiek - ale piszesz o silniku MLD ? Turnigy ma gaźnik z boku.
Loczek1392 Opublikowano 29 Października 2017 Opublikowano 29 Października 2017 Pisałem o MLD który ma gaźnik za silnikiem na pokrywie skrzyni korbowej.Osobiście nie jestem zwolennikiem bocznych gaźników.
Rekomendowane odpowiedzi