Jump to content

Silnik MLD-35cc


Irek M
 Share

Recommended Posts

Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z tym silnikiem? Parametry ma zadowalające jak na tę pojemność i cenę(!). Jednak na HK opinie nie były najlepsze, chodziło chyba o zapłon(?) Warto inwestować w niego? Co prawda mam DLE -30 ale wiecie jak to jest z przekładaniem silnika z modelu do modelu.

 

post-14330-0-69328200-1509191982.jpg

Link to comment
Share on other sites

Osobiście posiadałem ten silnik w modelu Funtana S-90 i Yaku 55 (spory nadmiar mocy :D ).

Mogę wypowiadać się tylko w samych superlatywach. Kupa mocy ,łatwość zapalania ,regulacji .

Kłopotem jest mocno odstający gaźnik do tyłu więc to trzeba uwzględnić w modelu.

Na dobrym śmigle -Vess- silnik dawał ciąg równy 10 kg !! ale to było max.obciążenie silnika.

Silnik nigdy nie zgasł,nie sprawiał problemów ,optymalnie (o ile pamięć nie zawodzi) chodził ze śmigłem 20x8

Po prawie 2 sezonach został sprzedany wraz z modelem :) .

Tu filmik z tym silnikiem (syn w akcji ;) )

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za słowa otuchy ;). Tak, ten "odstający" do tyłu gażnik,,,ale piszą, że to plus. Oczywiście trzeba uwzględnić ten szczegół w konstrukcji. Myslałem by wstawić go Do Fokker E. w 1/4 skali czyli jakieś 2,5m rozpiętości.

Link to comment
Share on other sites

 Tak, ten "odstający" do tyłu gażnik,,,ale piszą, że to plus.

Ten dość mocno odstający gaźnik ma tą zaletę iż jest schowany głębiej w kadłub przez co jest niewrażliwy na zmiany ciśnienia,zawirowania pod maską co gwarantuje pewniejszą stabilną pracę silnika.

Minus taki,że zależnie od zamocowania ,na tulejkach lub bez, jest problem z dostępem do śrub L/H od regulacji gaźnika. Czasem wychodzą na równi z wręgą lub zwykle w kadłubie/domku .Ale znowuż regulacji nie przeprowadza się co chwilę tylko raz na jakiś czas :) .

Myślę że do takiego Fokkera 2,5 m,makiety powinien nadać się bezproblemowo.

Link to comment
Share on other sites

A zapytam jeszcze o silnik Turnigy 58cc, jest tylko odrobinkę mocniejszy od MLD ale za to trochę cięższy. Fokker ma tak krótki przód, że cięższy silnik może wyeliminować dostawkę balastu ołowianego. Wiem, że jest nowsza wersja TR 55 tylko 60$ droższa ale w ten sposób można dojść do nieskończonej sumy zawsze tylko trochę wyższej od poprzedniej ;)

Link to comment
Share on other sites

Osobiście miałem go zamontowanego w spacewalkerze 2.3m.Silnik pracuje bardzo ładnie na świecy CM6,Na śmigle Bambula 20x10 holowałem szybowce do 4m rozpiętości.Małym minusem jest to że gaźnik wchodził w kadłub i wszystko przy gaźniku było mokre od paliwa.Gdybym osobiście go budował to zrobił bym komorę od gaźnika aż za kadłub.Polecam ten silnik.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.