ValdeK Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 Witam, Zakupiłem nowy silnik kyosho GX-40. Jest to dwu takt o pojemności 6.5ccm. Zamontowany jest wraz z całą instalacją w modelu, instalacja ta jest zbudowana z 3 linii paliwowych a silnik jest zamontowany tlokiem w dół. To tyle apropo info jak to wygląda a teraz jak próbowałem odpalić: Pierwszy Problem pojawił się przy tankowaniu paliwa a dokładnie gdy tankowałem samolot w pozycji odwróconej to paliwo szybko przedostawało się do tłumika i gaźnika. Przerwałem tankowanie -odwróciłem samolot, odlaczylem linie do Tłumika i już zatankowałem bez problemu aż zbiornik był pełen po czym podłączyłem linie ponownie do tłumika. Próba odpalenia i docierania opierała się na instrukcji ze strony Nastik. Zrobiłem tak jak tam było napisane tylko że odpalalem silnik w pozycji tlokiem w dół - bez powodzenia. Świeca była sprawna, tylko zastanawia mnie fakt czy nie trzeba uruchamiać silnika w pozycji tlokiem w górę ponieważ gdy zasysałem paliwo ręcznie śmigłem to paliwo moim zdaniem nie mogło dotrzeć na tłok bo kapało z gaźnika. Może za mało paliwa zasysałem na tłok? O tym nie pomyślałem.. Macie może jakieś pomysły?
Matijus Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 Ja mam tłokiem w dół i za każdym razem musze odpalać odwracając model.
ValdeK Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Opublikowano 5 Listopada 2017 Instalacja jest zrobiona według instrukcji.. Tankowałem zbiornik na początku z samolotem "kołami w górę" - przerwałem o odwróciłem model "kołami w dół" i wszystko było już ok. Instalacja w zbiorniku jest zrobiona myślę ok tzn. Model lecący w pozycji normalnej ma odpowietrzenie skierowane w zbiorniku do góry, środkowa linia leci do gaźnika a dolna jest do tankowania zakończona wlewem paliwa i tyle. Gdy odkrecilem świecę to z cylindra nie wyleciało nic paliwa - tak tylko dodaje na marginesie.
Marcin K. Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 Ladniej model wygląda z wystajacym karterem z boku niż z tłumikiem... Zacznijmy od rur w zbiorniku. Rura do tankowania najlepiej jak najniżej w zbiorniku co by można wytankowac do zera. Ta która idzie do tłumika czyli która robi ciśnienie, zagieta pod górę zbiornika, co by można zalać o pełna i Nie cofalo się w tlumik. Elastyczna rurka ssania. Gdy zlapiesz zbiornik w pionie, powinna być ok 5mm nad dnem tak by swobodnie się ruszala i bez problemu dotykala ścianek. Tankujac model odwrócony lejesz przez rurę do tłumika a rurę do tankowania musisz odetkac bo wtedy cicnienie nie ma gdzie uciekać i idzie w gaźnik. I tym sposobem przy tankowaniu wylewa ci sie z gaznika Odpalasz z rozrusznika czy z ręki?
pietka Opublikowano 5 Listopada 2017 Opublikowano 5 Listopada 2017 Piotrze. Dlaczego tankujesz model w pozycji odwróconej? W normalnej pozycji nie będziesz miał tego problemu bo paliwo wlewane do zbiornika będzie wypychało powietrze przez rurkę ciśnienia i nie będzie wpływać do rurki ssącej. Poza tym do silników z cylindrem w dół używam świecy tzw "gorącej" właśnie ze względu zalewania paliwem , jak opisał to Kolega powyżej. Nie zastanawiałem się czy to zgodne z zasadami bo dział. I o to chodzi Jeśli masz problem z odpaleniem silnika w pozycji do dołu to spróbuj może odpalić tak aby cylinder był bokiem, skrzydło w pionie. ważne jest abyś miał zalany wężyk ssący i trochę paliwa w gaźniku. może kapać, nie powinno to mieć wpływu na uruchomienie. Przepustnica otwarta na 30-50%. Jeśli nie będzie mieszanki wewnątrz silnika to można na chwilę zatkać np. palcem wydech aby nadciśnienie w zbiorniku przez chwilę podało więcej paliwa do gaźnika. Taki sposób działa zwłaszcza w przypadku źle wyregulowanych wysokich obrotów.
ValdeK Opublikowano 5 Listopada 2017 Autor Opublikowano 5 Listopada 2017 Super dzięki za rady panowie. Instalacja u mnie wygląda tak jak pisałeś Marcinie. Ps. Startuje z ręki a właściwie "takim patykiem :p" ale chyba będę musiał zainwestować w rozrusznik. Świece też zmienię na tą co mi kolego poleciłeś - "gorącą" co myślicie o świecy z MP jet? Sam nie wiem czemu tak tankowałem. Może dlatego że wydawało mi się że sam silnik musi być w pozycji karterem do góry.
Rekomendowane odpowiedzi