Jump to content

Problem przy odpaleniu


ValdeK
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Zakupiłem nowy silnik kyosho GX-40. Jest to dwu takt o pojemności 6.5ccm. Zamontowany jest wraz z całą instalacją w modelu, instalacja ta jest zbudowana z 3 linii paliwowych a silnik jest zamontowany tlokiem w dół.

 

To tyle apropo info jak to wygląda a teraz jak próbowałem odpalić:

Pierwszy Problem pojawił się przy tankowaniu paliwa a dokładnie gdy tankowałem samolot w pozycji odwróconej to paliwo szybko przedostawało się do tłumika i gaźnika. Przerwałem tankowanie -odwróciłem samolot, odlaczylem linie do Tłumika i już zatankowałem bez problemu aż zbiornik był pełen po czym podłączyłem linie ponownie do tłumika.

 

Próba odpalenia i docierania opierała się na instrukcji ze strony Nastik.

 

Zrobiłem tak jak tam było napisane tylko że odpalalem silnik w pozycji tlokiem w dół - bez powodzenia. Świeca była sprawna, tylko zastanawia mnie fakt czy nie trzeba uruchamiać silnika w pozycji tlokiem w górę ponieważ gdy zasysałem paliwo ręcznie śmigłem to paliwo moim zdaniem nie mogło dotrzeć na tłok bo kapało z gaźnika. Może za mało paliwa zasysałem na tłok? O tym nie pomyślałem..

 

Macie może jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Instalacja jest zrobiona według instrukcji.. Tankowałem zbiornik na początku z samolotem "kołami w górę" - przerwałem o odwróciłem model "kołami w dół" i wszystko było już ok.

 

Instalacja w zbiorniku jest zrobiona myślę ok tzn. Model lecący w pozycji normalnej ma odpowietrzenie skierowane w zbiorniku do góry, środkowa linia leci do gaźnika a dolna jest do tankowania zakończona wlewem paliwa i tyle.

 

Gdy odkrecilem świecę to z cylindra nie wyleciało nic paliwa - tak tylko dodaje na marginesie.

Link to comment
Share on other sites

Ladniej model wygląda z wystajacym karterem z boku niż z tłumikiem...

Zacznijmy od rur w zbiorniku. Rura do tankowania najlepiej jak najniżej w zbiorniku co by można wytankowac do zera. Ta która idzie do tłumika czyli która robi ciśnienie, zagieta pod górę zbiornika, co by można zalać o pełna i Nie cofalo się w tlumik. Elastyczna rurka ssania. Gdy zlapiesz zbiornik w pionie, powinna być ok 5mm nad dnem tak by swobodnie się ruszala i bez problemu dotykala ścianek.

Tankujac model odwrócony lejesz przez rurę do tłumika a rurę do tankowania musisz odetkac bo wtedy cicnienie nie ma gdzie uciekać i idzie w gaźnik. I tym sposobem przy tankowaniu wylewa ci sie z gaznika

Odpalasz z rozrusznika czy z ręki?

Link to comment
Share on other sites

Piotrze. Dlaczego tankujesz model w pozycji odwróconej?  W normalnej pozycji nie będziesz miał tego problemu bo paliwo wlewane do zbiornika będzie wypychało powietrze przez rurkę ciśnienia i nie będzie wpływać do rurki ssącej. Poza tym do silników z cylindrem w dół używam świecy tzw "gorącej" właśnie ze względu zalewania paliwem , jak opisał to Kolega powyżej. Nie zastanawiałem się czy to zgodne z zasadami bo dział. I o to chodzi :)

 

  Jeśli masz problem z odpaleniem silnika w pozycji do dołu to  spróbuj może odpalić tak aby  cylinder był bokiem, skrzydło w pionie. ważne jest abyś miał zalany wężyk ssący i trochę paliwa w gaźniku. może kapać, nie powinno to mieć wpływu na uruchomienie.  Przepustnica otwarta na 30-50%. Jeśli nie będzie mieszanki wewnątrz silnika to można  na chwilę zatkać np. palcem wydech aby nadciśnienie w zbiorniku przez chwilę podało więcej paliwa do gaźnika. Taki sposób działa zwłaszcza w przypadku źle wyregulowanych wysokich obrotów. 

Link to comment
Share on other sites

Super dzięki za rady panowie. Instalacja u mnie wygląda tak jak pisałeś Marcinie.

Ps. Startuje z ręki a właściwie "takim patykiem :p" ale chyba będę musiał zainwestować w rozrusznik.

 

Świece też zmienię na tą co mi kolego poleciłeś - "gorącą" co myślicie o świecy z MP jet? Sam nie wiem czemu tak tankowałem. Może dlatego że wydawało mi się że sam silnik musi być w pozycji karterem do góry.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.