Skocz do zawartości

RC Speed Tank


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Aktualnie kończę projekt drukowanego czołgu z tej stronki https://www.thingiverse.com/thing:2414983

a można powiedzieć że już skończyłem zostało tylko ustawić aparaturę-regulatory i tu mam problem jako że jestem w tym początkujący posiadam takie silniki http://allegro.pl/silniki-le-2204-2300kv-2xcw-2x-ccw-250-fpv-i6373931696.html ,takie regulatory https://abc-rc.pl/ABC-Power-ESC-20A oraz taką aparaturę wraz z odbiornikiem https://abc-rc.pl/aparatura-flysky-fs-i6s

Tu na filmie

jest pokazane jak wszystko podłączyć oraz na stronie jest schemat podłączenia tak też zrobiłem ale brakuje w tej instrukcji jak dla mnie bardzo istotnej rzeczy ustawienia aparatury/regulatorów jeśli trzeba coś w nich zmieniać z fabrycznych ustawień ??

Aparaturę mam w trybie mode 2 teraz po zbindowaniu modelu na lewej manetce mam gaz do przodu od zera ale kręci tylko jeden silnik (prawy ten bez czerwonego przewodu do odbiornika ) a na prawej manetce wychylonej na prawo mam gaz lewego silnika jak to wszystko ze sobą teraz pogodzić co ustawić ?? Chciałbym żeby gaz był na lewej manetce tak jak teraz ale dla dwóch silników a skręt w lewo i prawo był prawą manetką a jazda do tyłu to nie wiem czy w ogóle jest możliwa ??Pomocy

A tu kilka zdjęć:

post-20709-0-78676900-1510993660_thumb.jpgpost-20709-0-85962300-1510993665_thumb.jpgpost-20709-0-45038600-1510993655_thumb.jpgpost-20709-0-02969600-1510993651_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tej aparatury. Jeżeli ma miksery to się da . Wsteczny też może działać bo masz regulatory z możliwością zmiany kierunku ruchu.Silniki muszą być na dwóch różnych kanałach i odpowiednio zmiksowane. Nie znam radia i nie wiem czy na to pozwoli. W Taranisie 5 minut roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żartujesz mam nadzieję.

 NIe cytat ze sklepu

Uniwersalny, tani, programowalny regulator esc 20A do modeli samolotów, prosty w programowaniu o dobrych parametrach pracy. Możliwość programowania z drążka jak również z karty.

 Cechy produktu

  • Programowalny kierunek obrotu silnika: normalny, rewers, 2-kierunkowy
  • Wszystkie parametry mogą być zaprogramowane za pośrednictwem za pomocą karty lub nadajnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do regulatorów to kierowałem się właśnie tym żeby miały możliwość kierunku w obie strony według opisu ze sklepu powinny mieć taką opcje ale jako tako w instrukcji ENG jej tam nie widzę ale słabo znam inne języki niż Polski czy mogę te regulatory podłączyć do komputera za pomocą arduino nano według opisu z forum była by to prostsza konfiguracja niż z aparatury ale nie wiem czy sie połapie co gdzie podłączyć czy wystarczy podpiąć się do regulatorów przez kabel sygnałowy czy muszę się gdzieś wlutować na płytkę?

Aparatura niestety ma tylko opcję jednego mixa miestety i jedyne co udało mi się ustawić to gaz prawą manetką do góry na oba silniki a skręt tylko jednym w lewo :( brakuje tego drugiego jeszcze mixa o czym nie wiedziałem kupując aparature a pytałam na forum czy bedzie dobra do moich zastosowań nie tylko tutaj. Z tego co wyczytałem na internetach można jeszcze ewentualnie chyba kupić coś takiego jak mixera V-tail prawda? Czy to wtedy by pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mixer typu V pomoże i będzie działać.Stosowany w starszych radiach bez mixerów, sprawdza się w łódkach do zanęty sterowanych jak w twoim czołgu dwoma silnikami. Według mnie inna kwestia to samo radio, jakie masz zamiar budować modele, czy nie będziesz musiał za każdym razem kombinować bo czegoś nie ma. Jakbyś kupił  radio i6 (dużo tańsze) to miałbyś w sumie 5 mixerów i trymery na zewnątrz. Ustawiasz V lub Elevon i po kłopocie.  Na stronie sklepu pisze że to typowe radio do "żyrandoli", tam kontroler steruje regulatorami i  mixery nie są potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co pisałem o aparature akurat na innym forum( tutaj tak pokrótce w moim pierwszym temacie o system) podałem konkretny przykład link do czołgu jak i głównie drony w przyszłości (chodź zrobiłem pierwsze dronika pokroju tiny whoopa przed czołgiem:) ) polecano mi i6 oraz tą i6S bardziej stwierdziłem że musi być lepsza kosztuje w końcu 100zl więcej w sklepach ja akurat kupiłem na alledrogo w dobrej cenie nową używkę nie znałem się na tym wogóle temu zadałem pytanie co kupić teraz już wiem że mogłem brać tamtą chodź tu podoba mi się wygląd i6 jest taka bardziej dziecinna pozostaje więc albo zamienić się z kimś lub sprzedać i kupić nową i6 będzie to chyba lepsze od wszystkiego. A co do regulatorów to jak to z nimi jest mają te kierunki w dwie strony czy w końcu nie?? I czy mogę je podłączyć przez arduino nano i przez kabel sygnałowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie czytając instrukcje regla to zrozumiałem że jest on jednokierunkowy tylko ma możliwość zmiany programowo obrotów silnika bez przepinania kabli do silnika. W instrukcji jest napisane że regulator zadziała, jak drążek gazu w momencie załączenia regla jest w pozycji skrajnej dolnej ( imp.-100%) to  raczej jest jednokierunkowy, dwukierunkowy wymaga pozycji drążka w NEUTRUM aby się uruchomił program. Do tego pojazdu potrzebujesz typowego regla samochodowego dwukierunkowego.

Możesz też dla testu zrobić sterowanie jak w czołgu RUDY.

Lewy regulator podpiąć do kanału na lewym drążku(góra-dół) i prawy regulator do kanału prawego drążka(góra-dół) tylko musisz przytrzymać go w pozycji "na dole" aby uruchomił się program w reglu. Zmieniając pozycje drążków będziesz miał sterowanie jak w starym czołgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się przeprogramować regulator i teraz silnik działa w trybie dwukierunkowym a tu filmik dla niedowiarków https://youtu.be/aNmmRdSmPqI

Pomógł mi w tym program BlHeliSuite 16.7.14.9 od razu w opcji pokazało się jak pisali w linku do sklepu trzy tryby do ustawienia normalny , rewers , dwukierunkowy.

Teraz tylko ustawić jakiś miękki start i hamowanie które parametry będą za to odpowiedzialne ze screena co najlepiej zmienić dla tych silników ?

 

post-20709-0-91884000-1511175111_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie ma to być speed tank wiem że zwykły czołg potrzebuje inne mocniejsze regle i silniki dedykowane do takich rzeczy najlepiej z przekładniami (chodź w tym projekcie też jest przekładnia zębata zmniejszająca nieco obroty...). Temu ja zainteresowałem się tym projektem jest nietypowy i fajnie szybko jeździ coś jak rc-car na gąsienicach a dodatkowo ze względu na wykorzystanie regli i silników  dla wielowirnikowców gdy czołg się już znudzi będę mógł wykorzystać części do jakiegoś quada chodź to nastąpi chyba szybciej bo z tego co zrobiłem pierwsze testy to będę jednak musiał zainwestować w inne silniki  te jednak są chyba za słabe albo źle mam ustawione regle jak na screenie we wcześniejszym poście  bo nie mogą się rozpędzić brak mocy na początku i ciężko mają uciągnąć jednak.

Miałem brać te początkowo jak autor z thingiverse : Silniki sunnySky X2212 ,980kV,300W http://allegro.pl/silnik-sunnysky-x2212-980kv-300w-i7055269184.html i chyba trzeba będzie tak zrobić.

Mało tego spaliłem jeden mosfet na reglach przy zmianie obrotu silnika dałem gaz do przodu a potem zaraz do tyłu i poszedł dym z jednego mosfetu na reglu czym to mogło być spowodowane może to te ustawienia regli?

A Alana Szabo widziałem już nie raz mega mistrz to co wyczynia jest niemożliwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mało tego spaliłem jeden mosfet na reglach przy zmianie obrotu silnika dałem gaz do przodu a potem zaraz do tyłu i poszedł dym z jednego mosfetu na reglu czym to mogło być spowodowane może to te ustawienia regli?

 

 

Jak było wspomniane, regulatory które zakupiłeś i chciałeś stosować są lotnicze. I projektanci założyli że silnik będzie kręcił tylko śmigłem, które ma małą bezwładność, w porównaniu do silnika obciążonego masą poruszającego się pojazdu lub układu gąsienicowego.

 

Porównaj sobie regulatory samochodowe z regulatorami lotniczymi - nie ta bajka, nie ten rozmiar, nie te prądy rozruchowe - wynikające właśnie z bezwładności układu i konieczności chwilowej pracy z dużo większymi prądami.

 

 

Hamowanie regulatorem lotniczym w tym wypadku także źle się skończy. IMHO ślepa droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianę kierunku obrotów zawsze rób przy zatrzymanym silniku a unikniesz kłopotów. Jeżeli włączysz hamulec to taka sytuacja się nie powtórzy.

Wiem właśnie o tym ze przy takiej wolnej zmianie jest ok ale nie zawsze ja będę tym kierował (dziecko) i tu dobrze było by mieć właśnie jakiś hamulec lecz teraz przy włączonej opcjo dwukierunkowej go nie widzę chyba ze jest pod inna nazwą/opcją?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.