dukeroger Opublikowano 4 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 z czego drukujesz? um nie pole wydruku jest 20x20 teoretycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 z czego drukujesz? um nie pole wydruku jest 20x20 teoretycznie drukuje z PLA 200st.dysza i 60 stół ,najlepsza jakość powierzchni ,testowałem rożne temperatury i te są najbardziej zadowalające kleje CA z aktywatorem ,klei bez problemu a wszelkie szczeliny zalewam CA , a używasz gotowych plików czy sam je tniesz? bo ja mam gotowe pliki i drugie nie pocięte ,może prubujesz drukowac nie pociete pliki przez 3dlab i tak ci wychodzi ,albo masz zle skonfigurowana 3D zobacz jak masz ustawione pole drukowania morze masz przesunięty środek stołu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Mam oba rodzaje plików ale oryginalne gcody są przesunięte X=15mm, Y-15mm. Skończyło się drukowaniem na Simplyfy 3D z ustawień dostarczonych przez producenta modelu + offset. Na razie widzę że muszę podbić extrusion do 110%. Pozostał problem ze ścieżką gdzie zaczyna się wartswa, wygląda jakby drukarka miała mało filamentu (za duże wycofanie?) i początek warstwy ma dziury.Drukuje z PET-G ale nie wiem czy nie wrócę do PLA. Później dorzucę zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Mam oba rodzaje plików ale oryginalne gcody są przesunięte X=15mm, Y-15mm. Skończyło się drukowaniem na Simplyfy 3D z ustawień dostarczonych przez producenta modelu + offset. Na razie widzę że muszę podbić extrusion do 110%. Pozostał problem ze ścieżką gdzie zaczyna się wartswa, wygląda jakby drukarka miała mało filamentu (za duże wycofanie?) i początek warstwy ma dziury.Drukuje z PET-G ale nie wiem czy nie wrócę do PLA. Później dorzucę zdjęcia. extrusion masz na110? domyslnie jest 200 masz za malo .a drukujesz przez slicera czy inny program? ja drukuje prosto z karty z tego co czytalem to pet-g czesto zapycha dysze i jesli nie ma sie dobrej drukarki to jest odradzane drukowanie ,ja wszystko robie przez REPETIER HOST prosty program szybko sie ustawia,sprubuj wrzucic pliki na karte i z karty wydrukuj jutro wrzuce kilka zdjec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 110% w Simplify 3D, PET-G nie zapycha dyszy, raczej ciagnie nitki. Wydłubałem już w helpach 3dlabprinta ze nalezy podnieść parametr "extra restart distance", u mine bylo 0,04 a powinno byc miedzy 0,05 a 0,2. Zrobię próbe na 0,1. Sorry za jakość zdjęć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 110% w Simplify 3D, PET-G nie zapycha dyszy, raczej ciagnie nitki. Wydłubałem już w helpach 3dlabprinta ze nalezy podnieść parametr "extra restart distance", u mine bylo 0,04 a powinno byc miedzy 0,05 a 0,2. Zrobię próbe na 0,1. IMG_5548.jpg IMG_5549.jpg Sorry za jakość zdjęć u mnie się tak działo jak była za duża temperatura grzania extrudera w plikach jest zapisane na 230st, i tak mi sie działo właśnie jak tobie ,po zmniejszeniu na 200 zaczeło drukować normalnie zaraz wrzucę zdjęcia pierwsze zdjęcie 200st, drugie 230 z gotowych plików Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtan Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 No dobra, to ja też robię coming out: mam od miesiąca drukarkę i zakupiłem plany małego Spitka Robiłem kilka prób ustawień w Curze, ale najlepiej wyszło z gotowego gcoda. Przynajmniej pojedynczy element, bo jak postawiłem całe jedno skrzydło - zaczęły się struny i smarki. Nie w przerażających ilościach, ale niestety. Aha - przeciskam Ekofilament z DevilDesigna przez extruder Creality CR-10 Nie mam problemu z miejscem na stole Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coster Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 to masz widocznie złe skonfigurowaną drukarkę ja z tym walczyłem dosyć długo zanim dobrze skonfigurowałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Koledzy. Odpowiednia temperatura druku dla PLA to 195-210 st C. Jak dacie wyższą, to plastik zaczyna wręcz płynąć - i im wyższa temperatura tym bardziej. Przy skrajnym ustawieniu nawet ekstrakcja nie pomaga - bo jak niby chcecie ciągnąć za ciecz? Zawsze trochę zostanie w dyszy i te resztki się ciągną. Do tego jak resztki się wyciągną to przy restarcie brakuje trochę plastiku. Zaletą skrajnie wysokiej temperatury w PLA to super pancerne klejenie się warstw. Drukując pojedyncze elementy przy wysokiej temperaturze - gdy początek warstwy jest blisko końca dysza ta nie gubi aż tyle plastiku i to nitkowanie (stringing) nie jest aż tak bardzo widoczne. Natomiast gdy drukuje się więcej niż 1 element i dysza lata tam i z powrotem to pojawia się zarówno nitkowanie jak i bloby. Nie chcecie mieć nitek - skręcić temperaturę w okolice 200C. Chcecie mieć pancerne warstwy - podkręcić temp ale nie drukować więcej niż 1 elementu na raz. Coś za coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 hehe... to się na coming out zebrało temperatura która podałem jest dla PET-G, gdzie ogólnie zaleca sie 230-265C, puszczam na 240 i ze zmienionym extra restart distance, mi przeszło na PLA jak próbowałem to oszlifować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Exu Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Witam Jak idą postępy przy drukowaniu/składaniu ? Nie wiem czy już wszyscy oglądali ale filmik dość świeży - oczywiście w celu motywacji od Flite Test https://www.youtube.com/watch?v=tvs3yvEcARA Zastanawiam się tylko jaki dobrać klei do modelu bo sam będę posiadaczem Stearman PT-17 projekt od 3dlabprint.com , na filmikach wszyscy używają zwykłego CA ale przy wyższych prędkościach może się skończyć jak poniżej 1:10 https://www.youtube.com/watch?v=uuBP9nx7G4c Zdaje sobie sprawę że Stearman raczej rakietą nie jest, ale rzucam temat do przemyślenia. Najpiękniejsze jest to, że cześć zapasowe do modelu będą zawsze a elektronika w większości przeżywa takie krety. Stearmana wybrałem aby zapoznać się z tematem jak się spodoba to również biorę coś większego Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtan Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Z ich gadki wynika że Spit ma podwójną ściankę, więc powinno się go drukować łatwiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 postępy: - opanowałem ustawienia w Simplify3D, zszedłem na grubość warstwy 0,2mm, obniżyłem extrusion rate do bazowych 100%, obniżyłem temperaturę do 225C o podniosłem "extra restart distance do 0,2mm. Wydruk wygląda dobrze z jednym wyjątkiem. Mam przesuniecie warstw na 82,5mm od podstawy. Co wiem: - przesunięta jest cala warstwa na 82,5mm - przesuniecie jest na X i Y - nie jest to problem mechaniczny - na 2 kolejnych wydrukach jest na tej samej wysokości, w międzyczasie całość czyściłem i smarowałem - nie jest to problem komunikacji z komputerem, drugi wydruk był z karty SD - w slicerze jest ok, wydruk jest gladki ktoś ma pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 Jeżeli masz takie trwałe przesunięcie a potem idzie już pionowo i wydruk nie wraca na miejsce to znaczy, że silnik zgubił krok: a) albo z powodu zaczepienia głowicy o wydruk, b drukarka niechcący łapie sygnał z krańcówki (np luźne przewody, zakłócenia) c) przegrzewa Ci się step stick d) przegrzewa się silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 11 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2017 hmmm.... 2 ostatnie punkty mam problem połączyć z moja sytuacja jako ze dzieje się to dokładnie na tej samej wysokości (zmieniła się wysokość drukowanej warstwy, extrusion rate itd, trzeba popatrzeć, mam jeszcze plan podejrzeć sam gcode Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 No i miałeś Przemek rację a w sumie to częściowo; winnym okazało się złe ułożenie wydruku, jak pisałem trzeba było go przesuwać i okazało się że wyższe warstwy wysuwają się w zakres pracy krańcówki, co powoduje ze wydruk kolejnej warstwy zaczyna się od przesuniętego zera. Efekt się ukrył w tym że element jest pod kątem 45stopni na stole i nie widać na jakim kierunku jest tak naprawdę przesunięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 Czyli opcja B - krancowki Sam raz lub dwa zaliczylem taka wpadke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 W końcu dałem radę wydrukować poprawnie element z PET-G: Modyfikacje ustawień wyglądały następująco: 1. zmniejszona wysokość warstwy do 0,2mm 2. podniesiony parametr "extra restart distance" do 0,2mm -> to on odpowiada za dziury na początku warstwy 3. temperatura stołu 85C (wydruk na szkle z Dimafixem) 4. temperatura dyszy 230C 5. Reatrakcja 1,2mm -> ten parametr odpowiada za ilość "smarkow" oraz pośrednio nitek (nitek z PET-G zupełnie uniknąć się nie da 6. parametr "extrusion rate" 1,02 7. Slicer - Simplify3D Niby wszystko miodzik tylko jak położyłem na wagę to mi uśmiech znikł - wyszło 126g zamiast planowanego 99g. Na koniec wszystko przelicza się na extrusion rate wiec dziś w nocy poszedł wydruk na 0,75, rano było 75% wydrukowane i z wyglądało dobrze, jak wrócę z pracy to potwierdzę czy to są ostateczne ustawienia. Czas druku takiego elementu to ok. 9h na mojej drukarce, koszt filamentu ok 5,50 PLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 14 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 Nie napisałeś jaki filament - pewnie PLA. W poradniku dla Slic3ra podane są następujące zalecane parametry druku dla dyszy 0.4mm: 1. wysokość warstwy 0.25mm Szerokość ścieżki 0.42mm, 2. extrusion multiplier 1.03 - 1.08. 3. temperatura 200oC, 4. bez chłodzenia. 5. oczywiście retrakcja tak aby nie było dziur - ale to niezależne od samego modelu a cecha własna konkretnej drukarki. Puściłem kiedyś testową cześć na takich ustawieniach i wyszło miodzio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 14 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2017 PET-G, zacząłem od ich wartości ale dla tego materiału od razu piszą ze trzeba eksperymentować, marka drukarki niestety tez sporo zmienia. Mam ochotę się skosić na oryginalną Prusa I3 Mk3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi