Piotter Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Ogladałem parametry silników RAY i zauważyłem że albo mają bardzo kiepskie parametry albo wielkości śmigieł podawane są bardzo zachowawczo (np. dla maksymalnej sprawności a nie osiągów). Zainteresował mnie np. silnik C3536/08 omasie 110g i kv 1000. Według danych sklepowych przy zasilaniu 3xLiPo powinien być napędzać śmigło 9x6 co wydaje mi sie nieco dziwne. Wydawałoby się że powinien móc bez problemu kręcić wiekszymi śmigłami, a przynajmniej tp 9x6 wydaje sie mocno nieoptymalne. Ma ktoś doświadczenia z tymi silnikami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robraf Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 ja mialem stycznosc z cd2830/09 i powiem ze to fajne silniczki , duzy ciąg mial na smigle 9x5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Mam w Discusie Ray 3530/14 ze śmigłem składanym Graupner CamProp 11x6, model waży około 1,5 kg.Taki zestaw targa mój szybowiec bez problemu w górę.A producent zaleca śmigła do 10x5 i wagę modelu do 1000g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rado Opublikowano 15 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2008 Witam, ja mam w Easy Gliderze RAY 2836/08. Przy masie modelu ponad 1000g silniczek ciągnie EG na śmigle składanym 9x5 (producent zaleca 10x5) Graupnera pod kątem 45-50 stopni. Producent podaje, że silnik można stosować w modelach od 900g trenerki, 700g akrobatki, 550 3d. Natomiast przeglądając parametry silników innych producentów można wywnioskować, że z tych samych rozmiarów silnika uzyskiwane są większe ciągi (KEDA 22-20l - 1200g, TP 2836/xx podają 1400g). Tak więc te silniczki nie są liczone chyba na uzyskanie max. osiągów, może producent postawił na trwałość - ale to wyjdzie w praniu. Ponadto w instrukcji/specyfikacji załączonej do tego silnika znalazłem kilka nieścisłości np: dla silnika jak powyżej podana jest moc 288W co przy pakiecie 3s (11,1V) daje prąd ponad 26A. Producent jednak zaleca regulator 18A (nawet w sklepach internetowych jest sprzedawany zestaw combo z tym silnikiem i reglem 18A, http://nastik.pl/c283608-jeti-p-1586.html). Inny przykład : silnik c3530/10 -moc podana to 340W, prąd przy 11,1 wyjdzie ponad 30A, producent zaleca regulator 25A??? Kolejny to dzwonek cd3530/10 - moc 340 W, prąd dla 3S 30A i tym razem producent zaleca regulator 40A czyli ok. Jedyne co mogę wywnioskować z tej instrukcji to to że producent nie zna pawa Ohma i podane parametry trzeba traktować orientacyjnie, a regulatory dobierać conajmniej oczko wyżej niż podaje to instrukcjia. Co do śmigieł dobierałbym zgodnie z instrukcją albo na podstawie eksperymentów jak ktoś ma możliwość zmierzyć ciąg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 16 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 No cóż.. Wygląda na to że te specyfikacje dla sklepów robił kto inny niż konstruktor czy producent i przy wyborze śmigła i regulatora trzeba się tu kierować parametrami podobnych silników innych producentów :evil: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2008 Mam właśnie ten silnik a nawt dwa i śmigło 9x6, pakiet 3S. Zamontowane to jest w szybowcu 2,1m; 1,6 kg. Nie zmierzyłem nigdy wartości siły ciagu ale zbiera się bardzo dobrze, kąt wnoszenia napewno pow. 60st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Witam . Ja używałem go w Ktanie S30 i ze śmigłem 13/8. Waga modelu była 1300 g i latało się całkiem fajnie , brakowało tylko niewiele mocy . Z drógiej strony jest to odpowiednik silnika Axi 2814 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotter Opublikowano 17 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Wygląda więc na to że to dobre silniki. Szkoda więc że producent i sprzedawcy nie zadbali o dokładniejsze i bardziej wiarygodne ich opisy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mito Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Dane tych silników są bez sensu. Mam Ray CDROM 3536-08. Prąd dopuszczalny 40A. Zalecane śmigła 9 cali, przy KV równym 1000 - że zachowawczo to mało powiedziane. Osiągi statyczne jakie zmierzyłem: Śmigło 9x5 GWS - 925g @ 14A Śmigło 9x3,8 APC SF - 975g @ 16A Śmigło 10x4,7 APC SF - 1200g @ 22A, 900g @ 13A Śmigło 11x4,7 APC SF - 1350g @ 26A, 900g @ 12A (znaczy na 1350 mi się skala skończyła, ciąg może być jakieś 25 - 50g większy) Po lotach na śmigle 11 cali silnik ledwo ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam Najwięcej informacji o silnikach RAY można znależć na stronie czeskiego Pelikana - oficjalnego dystrybutora tych silników. http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=list&storage=22&lang=en Według informacji ze strony Perfect Hobby, to silniki te produkuje dla Pelikana czeska firma JETI. PP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henio Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Chyba Yeti które mieszkają w Himalajach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregoorr Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Też się troszkę naciełem z tymi silnikami. Kupiłem RAY 3530/14. Moc do 340W, prąd do 30A. Zalecane śmigło dla 3S Li-pol - 9x5. Oczywiście takie kupiłem i zonk. Po odpaleniu, gaz na full i trochę mały ciąg na oko. Podłączyłem watt-meter i pokazał: prąd 10,5A, i 108W. Miał być mały potwór, jak na moje potrzeby, a okazał się mikrusem. Te zalecane śmigła wprowadzają strasznie w błąd. Nie wiem co założyć, może ktoś coś doradzi. Myślałem o 11x6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 gregoorr, a może problem leży w li-polach ?? dane producenta są zawsze chyba trochę zawyżone....miałeś naładowany i w 100% sprawny pakiet ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregoorr Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Wszystko na bank jest ok' Mam też RAY 2835/16, do 220W i 25A, ten ma KV 2200. Śmigło zalecane to 5,5x4,5 i ten chodzi idealnie. Mam go w ES i sprawuje się rewelacyjnie. A do tego 3530/14 kupię śmigło 11x6 i zobaczę, z tego zalecanego 9x5, ten silnik nic sobie nie robi. Trochę nie przemyślałem doboru śmigła, jak się zastanowić to przy takiej mocy i KV te 9x5 to jakieś malutkie. Sprawdziłem w tabelkach innych producentów i przy takim KV i mocy to powinno być przynajmniej 10x6, założe 11x6 i zobaczę co wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Do Ray 3530/14 to tak jak pisałem parę postów wyżej śmigło 10x6 to minimum, 11x6 będzie bardziej odpowiednie,ale 12x4 lub 12x5 APC E podejrzewam że byłoby jeszcze lepsze.Podane przez producenta śmigła są zdecydowanie za małe, ten silnik nie ma dużego kv i dlatego potrzeba mu większego śmigła żeby odebrać z niego moc.U mnie na śmigle 11x6 pobierał około 15A co daje na świeżym pakiecie 12v około 180W z deklarowanych 340 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 U mnie na śmigle 11x6 pobierał około 15A Zaskoczyłeś mnie tym. U mnie ten silnik sprawował się nieźle na śmigle 10x5 APC. Niestety nie wiem jaki prąd, ale ciąg jakieś 0.9kg. I faktycznie silnik po 10 min. nawet nie był ciepły. Myślałem jednak, że te 20A przez niego płynie... Zakładałem też 11x4.7 GWS, ale kręciło się zdecydownie wolniej. ciąg ten sam tylko mniej wiatru. Ale to chyba wina marnej jakości śmigła, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Też byłem zaskoczony.Śmigła GWS są dobre do małych , lekkich modeli.Jak chcemy wycisnąć osiągi z silnika to lepsze, sztywne śmigło jest nieodzowne.Pakiet miałem 4500mAh więc nie kucał pod obciążeniem.Śmigło było składane CamProp 11x6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Tak mi się zdaje, że łopaty CamProp bardziej obciążają silnik niż śmigła APC, dajac też większy ciąg. W każdym razie zgadzam się z Tobą, że dla silników RAY serii Cxxxx, sugerowane w katalogu śmigła są za małe i nie wykorzystują ich mocy. Dziwne też, że zawsze zalecany regulator jest mniejszy od maksymalnego dopuszczalnego prądu. Może nie na temat, ale wspomnę jeszcze, że inaczej ma się sprawa z serią silników CDxxxx tej marki. Tutaj katalog bardziej oddaje rzeczywistość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Właśnie się zastanawiam nad RAY wersji CD35xx do akrobata 112cm rozpiętości ale sam nie wiem czy nie kupić czegoś w UH.Poprostu nie chcę się obudzić z ręką w nocniku że kupię silnik za 90zł a on nie będzie miał deklarowanych parametrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 nie chcę się obudzić z ręką w nocniku że kupię silnik za 90zł a on będzie miał deklarowanych parametrów. chyba nie będzie miał :P ja bym tam jednak wolał żeby miał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.