koras Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Witajcie. Kilka dni temu rozpocząłem budowe motoszybowca E Hawk1500 z kitu. Prace konstrukcyjne z skrzydłami są w toku i nie ma z tym większego problemu. Trochę gorzej jest z doborem osprzętu, mnogość ofert i nieznajomość tematu powoduje ból głowy. Zacznę od napędu, przeglądając fora internetowe widzę duże zróżnicowanie w montowanych silnikach. Z grubsza skłaniam się do silnika Turnigy Aerodrive SK3 2830. https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-2830-1020kv-brushless-outrunner-motor-1.html Wydaje mi się, że ten silnik ma wystające część wału z przeciwnej strony niż by to wynikało z potrzeby mocowania wewnątrz kadłuba, w przeciwieństwie do motorka z linku poniżej, który jednak jest dostępny tylko w magazynie UK. https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-2830-920kv-brushless-outrunner-motor.html Jeśli dobór napędu jest niezbyt szczęśliwy proszę o krytykę. Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Ten też ma wał silnika z tej strony co trzeba: https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/18361-ray-g2-silnik-c2830-1050-3ea0120.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 A ten nie pasuje https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2830-1000kv-brushless-outrunner-motor.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kinemax Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Da się dość łatwo przełożyć. Od strony podstawy trzeba zdjąć pierścień zabezpieczający, i wyjąć dzwonek z wałem używając niezbyt dużej siły. Potem wykręcić wkrętki trzymające wał (może być konieczne podgrzanie tego miejsca wrzątkiem żeby puścił Loctite) i delikatnie wybić wał. Przed montowaniem odwrotnym dobrze jest wyszlifować dremelem nowe wgłębienia na wkrętki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawid Leśniewski Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Do pierwszych żeberek skrzydeł NIE ZAPOMNIJ dokleić balsowych klocków - przez które później przechodzić będą śruby mocujące skrzydło do kadłuba. Na planie są słabo widoczne, a jak je ominiesz to potem trzeba pruć poszycie.... ( ja tak miałem ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koras Opublikowano 10 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 A ten nie pasuje https://hobbyking.co...nner-motor.html przeglądałem silniki z serii PROPDRIVE, 370 W wydaje się sporo. może ten https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2826-1000kv-brushless-outrunner-motor.html Do pierwszych żeberek skrzydeł NIE ZAPOMNIJ dokleić balsowych klocków - przez które później przechodzić będą śruby mocujące skrzydło do kadłuba. Na planie są słabo widoczne, a jak je ominiesz to potem trzeba pruć poszycie.... ( ja tak miałem ) dziękuje, będę pamiętać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koras Opublikowano 12 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2018 Udało się szczęśliwie doprowadzić budowę do końca, dziś krótki oblot, przy ostatnich promieniach słońca. Wrócił w jednym kawałku do domu. Pierwsze wrażenie, szybki i dziki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koras Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Krótki film z latania mimo zimna.Troche nerwowe reakcje w zakrętach z powodu zmiany SC przez kamerę. https://youtu.be/tXSdmAN9Z9Q Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 no to czemu w domu nie ustawisz poprawnie SC po dodaniu kamery? przecież to niewiele czasu zajmuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koras Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 Bo to wszystko improwizacja była, plany były inne na dziś ale pogoda nie dopisała. Tak się skupiłem na mocowaniu kamery,że otrzezwienie przyszło w pierwszym zakręcie. Następnym razem będzie lepiej. Proszę docenić zaangażowanie i zwrócić uwagę na poświęcenie. Na filmie widać pasy na łące, nawóz, naturalny, całkiem miło :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 18 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 nonszalancja powoduje, że taki zakręt może być ostatnim improwizacja w każdym lotnictwie to nieszczęście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koras Opublikowano 18 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2018 nonszalancja powoduje, że taki zakręt może być ostatnim improwizacja w każdym lotnictwie to nieszczęście Ciężko się nie zgodzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekrc Opublikowano 6 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2018 ważne że oblot udany,gratulacje.ach te alpy :)pozazdrościc.w lecie fajnie sobie tam polatasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi