marcin133 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2009 Ale lot (i model) nie poszedł na marne Chodź sama przyczyna wypadku nie jest widoczna na filmie z Twojego opisu wynika że interpretujesz zdarzenie prawidłowo co wbrew pozorom nie jest takie częste. Nie wiedzieć dlaczego w większości przypadków szczególnie jeśli ktoś dopiero zaczyna trudno uwierzyć że samemu popełniło się błąd. Słyszy się jedynie o zakłóceniach, błędnych konstrukcjach i wadliwych silnikach. Ty nie zmarnowałeś modelu - pozostała nauka na przyszłość. Prędkości trzeba pilnować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 1 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 z klapami jest tak, że 1) obniżają trochę stateczność 2) charakterystyka przeciągnięcia jest bardziej gwałtowna. 6m to nisko, ja nie latam tak nisko chyba że jakimś akrobatem albo ćwiczę podejścia. Co do kadłuba, może go trochę podlaminujesz ew. możesz napisać do cmpro czy nie mają jakiegoś dilera co sprzedaje części oddzielnie pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 1 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2009 6m to nisko Faktycznie. Gdybym leciał wyżej, może bym wyszedł cało z opresji... Ale jakoś tak, niskie latanie, bardziej mi odpowiada. Rozmawiałem z "modele.sklep.pl" i uzyskałem potwierdzenie, że można kupić niektóre części tego modelu. Na przykład: 1. osłona silnika - ok. 100,- - kupię 2. kadłub - ok. 300,- - raczej spróbuję naprawić. Co do innych elementów, to jest problem z ustaleniem, co konkretnie dostawca, czyli czeski RCM Pelikan, oferuje. Sprawą naprawy cessny zajmę się dogłębnie dopiero po powrocie z urlopu - po 24.07 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Jak tam remont kolego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Czekam na info z Modele.sklep.pl o asortymencie części do modelu. Znając opieszałość ludzi tam pracujących może to trochę potrwać. Ale samolot naprawię. Innej opcji nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 latałem wczoraj moją cessną, silnik OS46. Bardzo ładnie toto lata, stabilnie i czysto, w sumie nie jest nawet takie prędkie (porównując do mojego combatowego corsaira), natomiast przednią goleń wymieniłem na taką ze spręzynką w postaci świnskiego ogonka i to był dobry krok, bo da się tym normalnie z trawy wystartować i wylądować (na kółeczkach 70) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Witam. Udało mi się ostatnio kupić silniczek Saito 90T boxer i zastanawiam się, czy można by go założyć do opisywanej Cessny. Jest naprawdę ładna i kusi ceną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Zacny silniczek! Ale... w tym modelu nie będzie wyglądał zbyt "makietowo". Raczej nie zmieści się POD maską i trzeba będzie wyrezać spore dziury po obu stronach maski. Na dokładkę moc tego silnika (1.4 KM) nie powala. Mój OS 46AX ma 1.65 KM i moim zdaniem nie jest zbyt duży do tego modelu - daje niewielki zapas mocy. Niewątpliwie, różnica mocy nie jest drastyczna (15%) i model poleci. Jednak ja bym takiego silnika nie zainstalował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Witam. Silniczek w najszerszym punkcie ma zaledwie 17 cm, czy napewno nie wejdzie pod maskę? Dedykowany silnik do modelu to 2-takt 8,5 cm, a mój, co prawda 4-takt, ma 15 cm, to chyba powinno wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 czy napewno nie wejdzie pod maskę?No tego właśnie pewien nie jestem i dlatego napisałem "raczej".Niestety moja maska jest niemal całkowicie zniszczona i nie jestem z stanie wykonać dokładnych pomiarów. Może inni koledzy niechaj sprawdzą i napiszą... Co zaś do: a mój, co prawda 4-takt, ma 15 cmto nie jest istotne jaką ma pojemność, istotna jest MOC.Producent dla Twojego SAITO podaje 1,4 KM, mój OS 46AX ma 1,65 KM i jest OK. Inni próbowali OS 46LA, który ma 1,2 KM i narzekali na brak mocy, choć i na takim model latał... Zatem i na Twoim SAITO poleci. Jeżeli się zdecydujesz, to załóż najmniejsze z zalecanych przez producenta śmigieł (12x8) lub jakieś 3 łopatowe (11x7). Cessna to nie myśliwiec i nie wygląda ładnie z wielgaśnym śmigłem. :wink: A "problem" z 4T jest właśnie taki, że aby wykorzystać w pełni moc takiego silnika, to trzeba zamontować śmigło większe, niż dla 2T o takiej samej mocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Dzięki za odpowiedź i czekam na info od innych kolegów czy silnik wejdzie pod maskę, bo jeśli nie, to pójdzie pod młotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 nie tyle moc jest istotna, ale ciąg zespołu śmiglo-silnik, a ten dla 4t zwłaszcza boxera może być wyższy niż dla 2t o tej samej mocy, przynajmniej w niskim zakresie prędkości. A Cessna raczej pylonem nie jest, choć ludzie różnie latają :devil: ZTCP to chyba jest już wycięty otwór na cylinder silnika w cessnie oraz wyprowadzenie tłumika od spodu, tak że stosowanie innego silnika niż przewidziany może być trochę kłopotliwe, choć na pewno dźwięk boxera- bezcenny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 nie tyle moc jest istotna, ale ciąg zespołu śmiglo-silnikOczywiście! Nie zmienia to faktu, że CIĄG ten bezpośrednio zależy od MOCY silnika. Jeżeli moc silnika będzie za mała, to zamontowanie najlepszego nawet śmigła tej mocy nie przysporzy bo to silnik stanowi źródło napędu a nie śmigło.Śmigło tylko zamienia MOC na CIĄG. I że tak naprawdę, to nie interesuje nas (modelarzy) jaki moment (moc) ma silnik na połowie obrotów. Liczy się moc maksymalna, czyli jedyna dana jaką udostępnia producent silnika (jakoś, skubani, nie podają charakterystyk obroty/moc - bo i po co?). Moc potrzebna jest przy starcie (raczej nikt nie startuje na połowie gazu), aby w miarę szybko i bezpiecznie nabrać wysokości, bez ryzyka przeciągnięcia oraz podczas różnych akrobacji, albo wtedy, kiedy "ratuje" się model z wszelkich kreto-twórczych opresji. Daje się wtedy gaz "do dechy" i modli, żeby moc silnika (ta maksymalna) wystarczyła. ZTCP to chyba jest już wycięty otwór na cylinder silnika w cessnie oraz wyprowadzenie tłumika od spoduw mojej (jak w temacie) nie były. Musiałem sam wycinać/wiercić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 wiec wedlug Ciebie Pawle 4t tej Cessnie nie zda egzaminu? jezeli nie to czy silnik mds 0.68 nie bedzie za duzy?glownie chodzi mi o to dowazenie z przodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 13 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Tego nie napisałem. Właściwie to nada się każdy silnik, którego moc będzie min. 1,6 KM (np. OS FS-91 + 12x8x3). Jednak schowanie odpowiedniej mocy 4T pod maską jest mało prawdopodobne, zatem model zyska na dźwięku, jednak straci na wyglądzie. A o wagę się raczej nie martw. Mój OS 46AX z tłumikiem waży ok. 0,5 kg i musiałem dodać 300 g na nosie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 wiec zamontuje mds .068, myślę ze powinno być ok! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 ...mds .068... Robili takie małe? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 :oops: 0.68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 pod silnik ASP 61 musiałem wyciąć miejsce na głowicę, wystaje około 0,5cm reszta bez problemu i doważać nie trzeba bylo .Waga silnika z przodu robi swoje, jeszcze czeka na swój dziewiczy lot narazie ćwiczę Miron na trenerku od Ciebie nie do zakretowania a już wiele przeżył pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 14 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 Obu kolegom życzę powodzenia w oblotach! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.