przema436 Opublikowano 24 Listopada 2018 Autor Opublikowano 24 Listopada 2018 Myślałem nad Turnigi G46. Powinien się nadać prawda?
wlodeklis Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Może taki Turnigy Aerodrive SK3 - 5045-660KV.
leszek-bart Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Jeden i drugi będzie dobry , choć SK-3 może pójdzie na 4S LiPo bo G46 to tylko 5 S . No i SK to średnica 50 cm czyli większy moment .
przema436 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 To który wybrać bo SK3 kosztuje 22e po przecenia z 45e i do tego jest 30g lżejszy a g46 kosztuje 50e. Czy do takiego silnika nada się SBECK 70A hobby Kinga?
wlodeklis Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Ja bym brał Sk trochę mocniejszy albo 4s albo 5s można więcej śmigieł przetestować i dobrać W/A no i do tego połowę tańszy.
leszek-bart Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Regulator może być , z tego silnika SK wyciągniesz nawet 5 kg ciągu . Nie patrz na te 30g różnicy , to nie modele depronowe .
Emhyrion Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 A ja proponuję od razu kombinować z silnikiem, do którego będzie się podłączać pakiety 6s. I juz wyjaśniam dlaczego. Jakiś czas temu kupiłem model Hurricane'a z Blackhorse, ten mniejszy, około 1500mm. Do lotu nie ważył wiele, więc wsadziłem silnik, który łykał pakiety 4-5-6s. Założenie moje było takie, że będzie to latać na 4s, bo taich paietów mam sporo, w przeciwieństwie do 5s czy 6s. I latał. Masa do lotu: 3200g. I na 4s latał makietowo, nie szedł pionowo w górę, nabieranie wysokości jak w oryginale, no może nieznacznie szybciej. Ale pakiet 4s był bardzo wysilony w takim zestawie i szybko puchł. Jednak 6s (kombinacje z łączonymi pakietami 3s) dawało efekt lepszy o tyle, że samolot wznosił się już od 50% mocy, a takie latanie jest zdrowsze dla pakietów. Jeśli to SBD ma ważyć do lotu 3600, czyli 400g więcej niż mój Hurricane, to ja szczerze mówiąc nie widzę tego latania na 4s.
leszek-bart Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Chwilowo leży u mnie silnik Dymond 4260 o 600 obrotach na Volt . jak chcesz mogę Ci wysłać do testów . Zasilanie 6 S. Pawle a jaki to silnik u Ciebie ?
Emhyrion Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Silnik u mnie, bo rzeczywiście leży w piwnicy i czeka na nowy model, a Hurricane zmienił właściciela i lata pewnie na spalinie Foxy 4025/16, dokładnie taki zestaw jak na zdjęciu: http://pfmrc.eu/uploads/monthly_03_2017/post-13206-0-92689600-1488554645_thumb.jpg Przy czym ja nie wiem, jak oni liczą te wymiary, bo silnik jest zauważalnie większy niż np 4250, jakie FMS wsadza do swoich warbirdów
przema436 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 Wedlug instrukcji model z silnikiem zarowym wazy 3200g w moim silnik jest wiekszy moze dlatego taka waga wyszla. Samolot ma latac jak makieta i chyba zamówię silnik SK3. Jeszcze pytanie co do pakietów , jak bym się zdecydował na 4S to jaką pojemność wybrać oraz jak to wygląda w przypadku pakietów 5S.
leszek-bart Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Foxy podaje wymiary statora tak jak Axi a FMS podaje wymiary silnika i stąd różnice w wielkości silników . SK3 ma wymiary 49/49 choć producent stosuje oznaczenie 5045 co sugerowało by wymiary 50/45 . Tu masz moje pomiary kilku silników , zasilanie 4S . : Silnik Turnigy SK 4250/650 śmigło 15/8 Wyniki : Pakiet 2300 , ciąg 3,6 kg , prąd 60A 780W Pakiet 3600 , ciąg 3,6 kg , prąd 60A 830W śmigło 14/7 pakiet 3600 , ciąg 3,3 Kg , prąd 55A 730W Silnik Dymond AL-4260 V3/600 Śmigło 15/8 , zasilanie 4S . Wyniki : Pakiet 2300 , 2,9 kg ciągu , Prąd 55A 760 W Pakiet 3600 , ciąg 2,8 kg ,Prąd 44 A śmigło 13/6,5 pakiet 2300 , ciąg 1,9 , Prąd 37A O ile dla silnika 4250 zasilanie 4S to maximum (chyba , bo nie mam dobrego pakietu 5S ) i do mojego modelu 3D 140 cm rozpiętości jest idealny . to dla 4260 4S to zamało .
przema436 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 Koledzy,dziękuję wam bardzo za pomoc w wyborze silnika. Właśnie zamówiłem SK3. Potem jeszcze skompletuje pakiety i smiglo. Właśnie co do śmigła,chciał bym aby było trzylopatowe jakie byście proponowali do tego silnika.
leszek-bart Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Jeśli chodzi o pakiet to 4-5S 3700-4000 mAh . śmigło np. takie ; https://www.gimmik.net/Smiglo_DWhobby_14x7x3_CCW,o,20048.html
przema436 Opublikowano 25 Listopada 2018 Autor Opublikowano 25 Listopada 2018 Leszek,dziękuję jeszcze raz ca cenne informacje. Jak skompletuje wszystko to dam znać. Pozdrawiam
Grifon Opublikowano 25 Listopada 2018 Opublikowano 25 Listopada 2018 Modele spalinowe, silnik elektryczny co jest.
przema436 Opublikowano 13 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2018 Czy takie śmiglo będzie dobre? https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-type-a-beech-wood-propeller-14x8-1pc.html Czy jest ono przeznaczone do benzyny? Nic nie jest napisane w opisie.
przema436 Opublikowano 7 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2019 Wszystkie czesci juz zamontowane w modelu. Pozostaje mi jedno pytanie, na stronie eCalc wpisałem prawie wszystkie dane modelu i pokazało się ostrzeżenie o niskiej prędkości zasmiglowej i żeby zwiększyć skok śmigła. Gdy zamiast 14x7 dam 14x8 to już jest lepiej ale prąd wzrasta z ok 73A do 80,5A (wyliczenia według strony eCalc) . Czy prędkość zasmiglowaja na poziomie 84km/h jest dużo za niska? Edytowane. Podmienilem śmigło w eCalc na 13x8x3 i prędkość zasmiglowa wzrosła do ok. 100km/h,ciąg się zmniejszył do ok 3950g (waga modelu z pakietem 3840g) więc powinno być dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi