tomcar11 Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Witam Prosze o pomoc po ostatnim krecie skrzywiła się lekko ośka silnika. Silnik bezszczotkowy ośka 3mm Czy można to jakoś naprawić?, czy trzeba wymienić jeśli wymiana to gdzie kupić i jak rozebrać silnik? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e380ba4990dacd85.html
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Używając najmniejszego imbusika odkręć wszystkie śrubki mocujące ośkę. Delikatnie młoteczkiem ją wybij, zdejmij łożysko. Dorwij zepsuty CD-rom. W środku laser porusza się na 2 prowadnicach. Weź jedną taką prowadnicę i : a) przytnij na odpowiednią długość wypuść nadmiar z tyłu silnika To tyle Kilka dni temu też miałem taki problem ale już wiem co i jak
gfilipek Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Twój silniczek ma chyba gwintowaną oś (słabo widzę na tym zdjęciu)... Często stosuje się zamiennie wałek pozycjonowania lasera w napędzie CDRom, ale w Twoim przypadku przerabianie takiego proste nie będzie (wałki są utwardzane). W sklepach gdzie sprzedają takie silniczki (nie koniecznie tego samego producenta) często można dostać ośki, poszukaj... :roll:
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 A i jeszcze jedno. Używasz prop savera?? Jeśli nie to kup to: http://www.allegro.pl/item437381938_piasta_prop_saver_mocowanie_smigiel_na_os_3mm.html To nakręcasz na ośkę. Ośka musi wystawać z tego dosłownie odrobinkę. Śmigło przy nacisku powinno się złożyć. Jeśli będzie za dużo wystawało to skrzywi się ośka lub złamie śmigło. Pomogłem?
tomcar11 Opublikowano 18 Września 2008 Autor Opublikowano 18 Września 2008 Dokładnie tak wał jest na końcu gwintowany prosze powiedziec czy próba wyprostowania na oko ma sens?
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Nie ma sensu. Nie wyprostujesz go tak aby znikły drgania, które wyrwą ci silnik albo rozwalą model. Prop savera nie trzeba używać do gwintowanych osiek.
tomcar11 Opublikowano 18 Września 2008 Autor Opublikowano 18 Września 2008 A i jeszcze jedno. Używasz prop savera?? Jeśli nie to kup to: http://www.allegro.pl/item437381938_piasta_prop_saver_mocowanie_smigiel_na_os_3mm.html To nakręcasz na ośkę. Ośka musi wystawać z tego dosłownie odrobinkę. Śmigło przy nacisku powinno się złożyć. Jeśli będzie za dużo wystawało to skrzywi się ośka lub złamie śmigło. Pomogłem? dzieki za pomoc zaraz poszukam cd-romu no i musze kupić mocowanie śmigła
tomcar11 Opublikowano 18 Września 2008 Autor Opublikowano 18 Września 2008 Jeszcze małe pytanko Jakie kupić śmigło to które połamałem miało trzy łopaty samolot to Cessna 182 silnik bezszczotkowy pakiet li-pol 11,1 V masa 560g
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Silnik kupowałeś sam? Jeśli tak to podaj jego parametry i nazwę lub sprawdź w sklepie jakie śmigło do niego proponują. Jeśli to silnik z zestawu to w instrukcji również powinny być podane parametry śmigła.
tomcar11 Opublikowano 18 Września 2008 Autor Opublikowano 18 Września 2008 Kupowałem na allegro http://www.allegro.pl/item427435352_cessna_182_4ch_rtf_rc_samolot_zdalnie_sterowany.html Zabardzo nie ma spesyfikacji rzadnej :cry:
Wojtass_nt Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 To podaj średnicę tego śmigła i szerokość łopat w najszerszym miejscu.
TooM Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Użyj czasem "szukaj" .Ja pisałem o tym kilka razy ,ostatnio wczoraj,inni koledzy też . Jednak jesli nadal nie chce ci się szukać zwróc uwagę na pasowanie łożyska/też o tym było/. Jak nie wiesz jaki to silnik lub jakie było śmigło kup po 3,5 zł kilka śmigieł i spróbuj ,np 8x4 ,8x6, 9x5, 10x4, 10x6 Jak masz dostęp do cęg zmierz prąd ze śmigłem 8x4 i napisz na pw wtedy coś dobierzemy
tomcar11 Opublikowano 18 Września 2008 Autor Opublikowano 18 Września 2008 średnica stareko potrujnego śmigła 22cm szerokość łopaty w najgróbszym miejscu 18mm
Ładziak Opublikowano 5 Października 2008 Opublikowano 5 Października 2008 Czy można to jakoś naprawić?, czy trzeba wymienić jeśli wymiana to gdzie kupić i jak rozebrać silnik? Odkręcasz śrubę imbusową, zdejmujesz obudowę (dzwonek), oś układasz na dosyć twardym, równym drewnie, przekręcasz wybrzuszeniem do góry i z czuciem traktujesz młotkiem. Trochę klepania i oś jak nowa. Kilka tak wyprostowałem :-) .
f-150 Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Po wyklepaniu skontroluj na szybie,tzn.przetocz po szybie.Jeżeli toczy się równo to jest ok.Sposób działa ,stosowałem kilka razy
pablos Opublikowano 6 Października 2008 Opublikowano 6 Października 2008 Spokojnie możesz ośkę prostowac jak radzi Ładziak też to nieraz już przerabiałem te ośki są dośc miękkie jeśli będziesz miał po tym jakieś lekkie drgania to na pewno nie rozerwie Ci to modelu ani nie wyrwie silnika najwyżej łożyska trochę krócej pożyją.Ośki o tym przekroju możesz kupic w tym sklepie http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=26_36&products_id=195 akurat jest ich brak ale jak będą to kup sobie na zapas i będziesz miał spokój
tomcar11 Opublikowano 7 Października 2008 Autor Opublikowano 7 Października 2008 Dzieki koledzy ośka wyprostowana wszystko działa jak trzeba
Spiderski Opublikowano 8 Października 2008 Opublikowano 8 Października 2008 Witam!! Mi też po ostatniej kraksie TOTO 7, też się skrzywiła ośka fi = 3,2 mm. Postąpiłem tak jak koledzu kilka postów wyżej radzili i ośka wyprostowana. Były problemy ze ściągnięciem nakładki ze śrubkami na imbus (tej co jest na dzwonku), lecz udało mi się bez jej ściągania wyprostować. pozdr Artur
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.