Skocz do zawartości

Pomoc w ocenie silnika


Mieciu11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio wpadł w moje ręce silnik asp s46aii, który to otrzymałem za darmo od pana Jarka (jarek996) za co jeszcze raz bardzo dziękuję. Postanowiłem uruchomienie silnika zostawić sobie na później a najpierw dokładnie go przejrzeć żeby uniknąć jakiejś niemiłej niespodzianki. Na początku rozebrałem silnik na części pierwsze, oryginalne łożyska są bardzo mocno zużyte, zostaną one w najbliższym czasie wymienione. Podczas rozbiórki zauważyłem że na panewce występuje luz, nie jest on "chyba" jakiś duży, ale przy maksymalnym górnym położeniu tłoka luz ten można łatwo wyczuć na śmigle. Czy korbowód wymaga wymiany, czy jest to raczej normalne? Filmik tylko taki bo łożyska już zdemontowałem ale może pomoże zobrazować problem. 

 

Pozdrawiam,  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko jest jak najbardziej ok, panewka powinna mieć luz w tym przypadku 0,07mm jest jak najbardziej wskazane. Powinien tam być też lekki stożek, ale nie będę zagłębiał się w szczegóły.

Powtarzam jeszcze raz na moje krzywe oko jest dobrze.

Wymieniaj łożyska i uruchamiaj.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za rady, niestety tak już jest ze mną że wszystkiego wolę być pewny a zwłaszcza jak dotyczy to tematów na których się totalnie nie znam. Tak więc jak tylko dotrą łożyska to zabieram się za składanie i będziemy próbować odpalać. :) 

witam

Jest trochę za duży , panewka do wymiany .Trzeba zmierzyć trzpień korbowodowy na wale jaki ma owal gdyż wymiana panewki może nic nie dać .

Pomierzyłem również trzpień z każdej strony i jest na równo 5.95mm

 

Jak to mówią, darowanemu koniowi... 

Zakładając ten temat chciałem tylko poznać opinię innych, którzy są w modelarstwie od wielu lat i mają za sobą ogromny bagaż doświadczeń. Jak ktoś zrozumiał to w sposób że coś co otrzymałem za darmo próbuję krytykować to przepraszam, ale nie miałem takiego zamiaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Dzisiaj wykonałem pierwsze próby odpalenia motorka i mimo dość niskiej temperatury silnik bardzo szybko zaskoczył. Jedno co mnie zdziwiło to że za każdym razem odpala w prawo. Próbowałem kilkukrotnie odpalać kręcąc w obie strony ale nic to nie zmienia. Co może być tego powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie było żadnej uszczelki, czyli może to być tego przyczyna? Czy taką uszczelkę można sobie dorobić np z czegoś takiego czy musi być oryginał? http://allegro.pl/material-arkusz-plyta-na-uszczelki-300x500x0-3-mm-i7092561832.html Ponowne próby coś niecoś pomogły, kilka razy nawet odpalił w dobrą stronę ale tylko podczas kręcenia w prawo. Tu przykład: 

post-14366-0-35092900-1516458104_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZN on kreci w prawo , czy Ty go tylko odpalasz w prawo , a kreci normalnie ? .

 

Jak kręcę go w lewo to za każdym razem uruchamia się w prawo, pracuje wtedy trochę mniej równo i zdecydowanie gorzej wkręca się na obroty. Natomiast jak kręcę w prawo to wtedy loteria, czasem się załączy w prawo a czasem w lewo.

 

 Ladnie go wypucowales tak na marginesie ....

A dziękuję  :D  Jak już go do goła rozebrałem, to żal byłoby go z zewnątrz nie doczyścić. Szczoteczka do zębów plus do tego środek do mycia wanien i całkiem niezły efekt można osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On mi ( z tego co pamietam ) krecil w NEMESISie ( diopuki NEMESIS nie dal rady :D ) . Odpalal  normalnie i krecil normalnie . Pozniej lezal ze 3-4 lata w kartoniku.

Dziwne jest to opisujesz ......


On mi ( z tego co pamietam ) krecil w NEMESISie ( diopuki NEMESIS nie dal rady :D ) . Odpalal  normalnie i krecil normalnie . Pozniej lezal ze 3-4 lata w kartoniku.

Dziwne jest to opisujesz ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wymienić świecę na trochę zimniejszą. Na gorącej świecy może występować wczesny zapłon i kręci odwrotnie.

I jeszcze pytanie. Z czego zasilasz świecę żarową bo to co leży pod silnikiem jest bardzo podejrzane.

Tomek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale miałem trochę problemów z komputerem. Aktualnie w silniku mam założoną świecę os no.8, chłodniejsza to będzie chyba no.10 ale czy nie będzie ona za zimna jak na ten silnik? Zasilacz to samoróbka na stabilizatorze lm350, dość mocno się to grzeje ale dobrze żarzy świecę i daje te stałe ponad 3 ampery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie właśnie odrobinę niższe, około 1.35v, silnik łatwo palił więc wyżej nie ustawiałem żeby jej nie uszkodzić. Jak się uda to w tym tygodniu odpalę go jeszcze kilka razy i poeksperymentuję trochę z innymi ustawieniami silnika i inną świecą, może uda się coś ustalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Przemek (japim) też się pytał: Czy pod głowicą była uszczelka? Której mogłeś nie złożyć z powrotem? 

 

Odpowiedziałeś że pod głowicą nie było żadnych przekładek. Znalazłem rysunek złożeniowy i tam takowe występują pod nr S46112 szt. 2.

Może ich brak jest przyczyną wczesnego zapłonu. Zlokalizowałem je w sklepie Modele.sklep.pl.  i RC-TEAM. Na stronach sklepów pisze że są dostępne.

 
ASP S46112 CYLINDER HEAD GASKET 2 PCS
  • Producent: ASP
  • Kod produktu: 20100368
  • Dostępność: dostępny

 

Załączam też rysunek złożeniowy w pdf.

Jak to nie pomoże to już nie wiem.

Pozdrawiam Tomek.

ASP46AII-S.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to nie uszczelka tylko podkładka służąca do regulacji stopnia sprężania...

Jeśli chce się samodzielnie wykonać to tylko z metalu a nie z tworzywa izolującego...

Faktycznie zbyt wysoki stopień sprężania może prowadzić do takich efektów jak opisuje Maciek.

Proponuję silniczek odprężyć na początek podkładką 0,1mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.