Mieciu11 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Witam, Ostatnio wpadł w moje ręce silnik asp s46aii, który to otrzymałem za darmo od pana Jarka (jarek996) za co jeszcze raz bardzo dziękuję. Postanowiłem uruchomienie silnika zostawić sobie na później a najpierw dokładnie go przejrzeć żeby uniknąć jakiejś niemiłej niespodzianki. Na początku rozebrałem silnik na części pierwsze, oryginalne łożyska są bardzo mocno zużyte, zostaną one w najbliższym czasie wymienione. Podczas rozbiórki zauważyłem że na panewce występuje luz, nie jest on "chyba" jakiś duży, ale przy maksymalnym górnym położeniu tłoka luz ten można łatwo wyczuć na śmigle. Czy korbowód wymaga wymiany, czy jest to raczej normalne? Filmik tylko taki bo łożyska już zdemontowałem ale może pomoże zobrazować problem. Pozdrawiam,
Stanislaw Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 witam Jest trochę za duży , panewka do wymiany .Trzeba zmierzyć trzpień korbowodowy na wale jaki ma owal gdyż wymiana panewki może nic nie dać .
Paweł Prauss Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Na moje oko jest jak najbardziej ok, panewka powinna mieć luz w tym przypadku 0,07mm jest jak najbardziej wskazane. Powinien tam być też lekki stożek, ale nie będę zagłębiał się w szczegóły. Powtarzam jeszcze raz na moje krzywe oko jest dobrze. Wymieniaj łożyska i uruchamiaj. 1
Grzesiek Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Panewka jak pisze Pawel musi mieć ten luz na film olejowy
Mieciu11 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2018 Bardzo dziękuję za rady, niestety tak już jest ze mną że wszystkiego wolę być pewny a zwłaszcza jak dotyczy to tematów na których się totalnie nie znam. Tak więc jak tylko dotrą łożyska to zabieram się za składanie i będziemy próbować odpalać. witam Jest trochę za duży , panewka do wymiany .Trzeba zmierzyć trzpień korbowodowy na wale jaki ma owal gdyż wymiana panewki może nic nie dać . Pomierzyłem również trzpień z każdej strony i jest na równo 5.95mm Jak to mówią, darowanemu koniowi... Zakładając ten temat chciałem tylko poznać opinię innych, którzy są w modelarstwie od wielu lat i mają za sobą ogromny bagaż doświadczeń. Jak ktoś zrozumiał to w sposób że coś co otrzymałem za darmo próbuję krytykować to przepraszam, ale nie miałem takiego zamiaru.
jarek996 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Absolutnie tak tego nie odbieram Maciek ! Pisalem , ze NIE ZNAM historii tego silnika. Wiedzialem tylko , ze kreci i kompresja jest raczej OK. Zycze powodzenia w reanimacji i oby jak najmniejszym wkladem ! Pozdrawiam ; Jarek996
Mieciu11 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 Witam, Dzisiaj wykonałem pierwsze próby odpalenia motorka i mimo dość niskiej temperatury silnik bardzo szybko zaskoczył. Jedno co mnie zdziwiło to że za każdym razem odpala w prawo. Próbowałem kilkukrotnie odpalać kręcąc w obie strony ale nic to nie zmienia. Co może być tego powodem?
japim Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Czy pod głowicą była uszczelka? Której mogłeś nie złożyć z powrotem?
Mieciu11 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 No właśnie nie było żadnej uszczelki, czyli może to być tego przyczyna? Czy taką uszczelkę można sobie dorobić np z czegoś takiego czy musi być oryginał? http://allegro.pl/material-arkusz-plyta-na-uszczelki-300x500x0-3-mm-i7092561832.html Ponowne próby coś niecoś pomogły, kilka razy nawet odpalił w dobrą stronę ale tylko podczas kręcenia w prawo. Tu przykład:
jarek996 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 TZN on kreci w prawo , czy Ty go tylko odpalasz w prawo , a kreci normalnie ? . Ladnie go wypucowales tak na marginesie ....
Mieciu11 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2018 TZN on kreci w prawo , czy Ty go tylko odpalasz w prawo , a kreci normalnie ? . Jak kręcę go w lewo to za każdym razem uruchamia się w prawo, pracuje wtedy trochę mniej równo i zdecydowanie gorzej wkręca się na obroty. Natomiast jak kręcę w prawo to wtedy loteria, czasem się załączy w prawo a czasem w lewo. Ladnie go wypucowales tak na marginesie .... A dziękuję Jak już go do goła rozebrałem, to żal byłoby go z zewnątrz nie doczyścić. Szczoteczka do zębów plus do tego środek do mycia wanien i całkiem niezły efekt można osiągnąć.
jarek996 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 On mi ( z tego co pamietam ) krecil w NEMESISie ( diopuki NEMESIS nie dal rady ) . Odpalal normalnie i krecil normalnie . Pozniej lezal ze 3-4 lata w kartoniku. Dziwne jest to opisujesz ...... On mi ( z tego co pamietam ) krecil w NEMESISie ( diopuki NEMESIS nie dal rady ) . Odpalal normalnie i krecil normalnie . Pozniej lezal ze 3-4 lata w kartoniku. Dziwne jest to opisujesz ......
Tomasz Opublikowano 21 Stycznia 2018 Opublikowano 21 Stycznia 2018 Spróbuj wymienić świecę na trochę zimniejszą. Na gorącej świecy może występować wczesny zapłon i kręci odwrotnie. I jeszcze pytanie. Z czego zasilasz świecę żarową bo to co leży pod silnikiem jest bardzo podejrzane. Tomek
Mieciu11 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2018 Przepraszam że dopiero teraz odpisuję ale miałem trochę problemów z komputerem. Aktualnie w silniku mam założoną świecę os no.8, chłodniejsza to będzie chyba no.10 ale czy nie będzie ona za zimna jak na ten silnik? Zasilacz to samoróbka na stabilizatorze lm350, dość mocno się to grzeje ale dobrze żarzy świecę i daje te stałe ponad 3 ampery.
Tomasz Opublikowano 23 Stycznia 2018 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Czy mierzyłeś napięcie na świecy. Powinno być około 1,4V. Jeśli jest więcej to świeca ma za dużą temperaturę i występuje wczesny zapłon. Tomek
Mieciu11 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2018 Napięcie właśnie odrobinę niższe, około 1.35v, silnik łatwo palił więc wyżej nie ustawiałem żeby jej nie uszkodzić. Jak się uda to w tym tygodniu odpalę go jeszcze kilka razy i poeksperymentuję trochę z innymi ustawieniami silnika i inną świecą, może uda się coś ustalić.
Tomasz Opublikowano 23 Stycznia 2018 Opublikowano 23 Stycznia 2018 Kolega Przemek (japim) też się pytał: Czy pod głowicą była uszczelka? Której mogłeś nie złożyć z powrotem? Odpowiedziałeś że pod głowicą nie było żadnych przekładek. Znalazłem rysunek złożeniowy i tam takowe występują pod nr S46112 szt. 2. Może ich brak jest przyczyną wczesnego zapłonu. Zlokalizowałem je w sklepie Modele.sklep.pl. i RC-TEAM. Na stronach sklepów pisze że są dostępne. ASP S46112 CYLINDER HEAD GASKET 2 PCS Producent: ASP Kod produktu: 20100368 Dostępność: dostępny Załączam też rysunek złożeniowy w pdf. Jak to nie pomoże to już nie wiem. Pozdrawiam Tomek. ASP46AII-S.pdf
Paweł Prauss Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Panowie, to nie uszczelka tylko podkładka służąca do regulacji stopnia sprężania... Jeśli chce się samodzielnie wykonać to tylko z metalu a nie z tworzywa izolującego... Faktycznie zbyt wysoki stopień sprężania może prowadzić do takich efektów jak opisuje Maciek. Proponuję silniczek odprężyć na początek podkładką 0,1mm.
Tomasz Opublikowano 25 Stycznia 2018 Opublikowano 25 Stycznia 2018 Toć napisałem przekładka nie uszczelka. Nie napisałem tylko o tym że służy do regulacji stopnia sprężania. Ale wydawało mi się że to oczywiste.
Rekomendowane odpowiedzi