Skocz do zawartości

"Uciekający" ogon w Lama V4


Basti_Ka

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem...mianowicie nie mogę sobie poradzić z uciekającym ogonem :|

 

Wszystko inne już wyregulowałem ale cały czas ogon ucieka mi mocno w lewo(patrząc od tyłu) trymerem w Apce nie mogę tego ustawić...biorac na maxa pomaga trochę ale i tak muszę to kontrolować drążkiem...troche to jest uciążliwe... :|

 

W instrukcji jakoś nie moge się tego doczytac albo poprostu nie rozumiem :P

 

Jak to ustawić? :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lamie ogon zawsze bedzie uciekal.Musisz uzywac trymera od np od maks.lewo do maks.prawo.Ustawic tak proportional zeby przy full naladowanym pakiecie i np. trymerze maks. w prawo ogon stal nieruchomo.Natomiast wraz z rozładowywaniem sie pakietu podczas lotu ogon zacznie znowu uciekac i wtedy bedziesz mial zapas na trymerze do przeciwdzialania temu.Niestety w Lamach wraz z rozladowywaniem pakietu ogon wczesniej nieruchomy zaczyna sie obracac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lamie ogon zawsze bedzie uciekal.Musisz uzywac trymera od np od maks.lewo do maks.prawo.Ustawic tak proportional zeby przy full naladowanym pakiecie i np. trymerze maks. w prawo ogon stal nieruchomo.Natomiast wraz z rozładowywaniem sie pakietu podczas lotu ogon zacznie znowu uciekac i wtedy bedziesz mial zapas na trymerze do przeciwdzialania temu.Niestety w Lamach wraz z rozladowywaniem pakietu ogon wczesniej nieruchomy zaczyna sie obracac.

 

co to za głupoty kolega opowiada. Uciekajacy ogon jest efektem ustawienia czulosci zyra a nie 'zawsze tak jest'.

 

Latanie helikiem wymaga od czlowieka machania dragami to normalne, ale pierwsze primo to regulacja modulu 4in1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosłownie już 4-ry lamy ustawiałem i w żadnej ogon później nie uciekał przed startem należało tylko trymerkiem delikatnie skontrować aby ogon stał w miejscu

Podstawowa zasada jak podłączasz zasilanie do modelu to po podłączeniu wtyczek nie można ruszać modelem przez 5 sekund. W tym czasie loguje się żyroskop który zapamięta neutralną pozycję helika jeśli ruszysz modelem to pozycja neutralna zostanie żle zapamiętana przez co model będzie kręcił ogonkiem.

Jedynie to w modelu Walkera 5#5 spotkałem się z systemem że po podłączeniu zasilania żyro nie zaloguje się jeśli będziemy ruszać modelem dopiero po położeniu go na podłodze i nie ruszaniu po chwili żyro się ładnie ustawia i ogon stoi w miejscu ciekawe dlaczego nie zastosowali tego systemu we wszystkich lamach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam ten sam problem co Kogutos. Poza tym może kulturalniej by było, gdyby nie używać wyrażeń w stylu głupoty. Zwłaszcza, jeśli sprawa jest nierozstrzygnięta. Lama to jednak chińskie badziewie i może się różnie zachowywać.

Moja Lama ma dokładnie ten sam problem. Przy pełnym pakiecie ogon powoli kręci się w lewo, pod koniec pakietu kręci się w prawo. Jak mi ktoś z przedmówców powie jak się pozbyć tej przypadłości, stawiam piwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam ten sam problem co Kogutos. Poza tym może kulturalniej by było, gdyby nie używać wyrażeń w stylu głupoty. Zwłaszcza, jeśli sprawa jest nierozstrzygnięta. Lama to jednak chińskie badziewie i może się różnie zachowywać.

Moja Lama ma dokładnie ten sam problem. Przy pełnym pakiecie ogon powoli kręci się w lewo, pod koniec pakietu kręci się w prawo. Jak mi ktoś z przedmówców powie jak się pozbyć tej przypadłości, stawiam piwo :)

 

Kup Trexa 600 :devil: Może być "Dębowe..." :D

W ostateczności przerób na bezszczotki i wywal 4w1 :D.

 

W mojej Lamie, problemy z Obrotem zniknęły po zamontowaniu Łopatek Xtreme :) Wcześniej Przy każdym locie wymagała regulacji i nie zawsze dawało się ją ustawić. A po zamontowaniu silniczków do kompletu, przestała spadać z nieba, przy każdym ruchu orczyka w lewo.

Dziwnym trafem, przestawił się raz "Propotional" - sam z siebie (no może, gwałtowne spotkanie z Matką Ziemią też miało w tym swój udział). Zanim wpadłem co się stało, też miałem zagwozdkę, czemu silniki mi nagle startują w odwrotnej kolejności, a przy skręcaniu, wirniki sterujący nagle staje (z wiadomym efektem stałej grawitacyjnej).

Pamiętajmy, że w Lamie jest 4w1. A jak coś jest do wszystkiego... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi to rozjaśniło sytuację :wink:

 

W takim razie podłubię jeszcze trochę w tym module bo coś tam próbowałem już majstrować wcześniej ale ze skutkiem wyżej opisanym... :crazy:

 

Mam tam 2 pokrętła to PROPORTIONAL i GAIN rozumiem że do złagodzenia ruchów ogona jest to pierwsze...a w takim razie 2gie do czego służy dokładnie? Bo wyczytałem że do jak by do czułości reakcji silniczków?

 

Może są jakieś "standardowe" ustawienia bo w instrukcji chyba coś jest pomotane (instrukcja Riku modelsport była w pudełku) i tam radzą aby wszystkie ustawić na środek...ale sytuacja ta sama :?

 

 

I jeszcze jedno...odnoszę takie wrażenie że im wyżej Lamka się znajduje tym bardziej jest stabilna...jest tak rzeczywiście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno...odnoszę takie wrażenie że im wyżej Lamka się znajduje tym bardziej jest stabilna...jest tak rzeczywiście?

 

Jest tak rzeczywiście do mniej więcej wysokości 0,5m. To efekt tzw. poduszki powietrznej - strugi powietrza kłębią się uderzając o podłoże i wynikłe z tego zawirowania wytrącaja model ze stabilnego zawisu.

 

Co do modułu 4in1 to można go regulować proportionalem i ustawić prawidłowo czułość żyra (a nawet trzeba :D) ale jak już słusznie jeden z kolegów zauważył te śrubki też podczas lotu ulegają przekręcaniu. Myślę, że jest to efekt wibracji pochodzących od samego helika i nie bardzo mozna cokolwiek z tym zrobić. Na szczęście efekt ten jest szczątkowy :)

Można te modele wyregulować tak by ogon stał w miejscu ale i tak pod koniec pakietu zawsze będą miały tendencje do obrotu. Generalnie cudów się nie spodziewajcie. Dobry zyroskop kosztuje 2xtyle co lama, żyroskop funkcjonujący jak 4in1 in lama jest prawie w cenie tego modelu. Anyway... relacja cena-jakość w tym przypadku jest jaknajbardziej OK!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Lama zachowywała się tak, że od w pełni naładowanego pakietu do prawie rozładowanego, musiałem stopniowo przesunąć trymer z jednego skrajnego położenia do drugiego. Na początku było to trochę denerwujące, ale przyzwyczaiłem się. Mimo tej niedogodności położenie ogona było stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proportional służy do regulacji wzajemnej prędkości wirników.

W mojej instrukcji pisze, że Gain na środek, a Propo na maksa w lewo (i to ustawienie działa, przynajmniej u mnie).

Przy "propo" przesunietym za bardzo na prawo, zmieniała się kolejność startu silników, a przy próbie obrotu, jeden z silników stawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proportional służy do regulacji wzajemnej prędkości wirników.

 

No w sumie o to by mi chodziło...tylko jak ustawić aby dolny wirnik kręcił się szybciej bo zauważyłem że jeśli tak się dzieje to lamka się nie kręci tak bardzo...więc ta opcja tak jakby wspomaga działanie trymera na boczne wychyły lewego drażka?(Mode2) :?: :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to za głupoty kolega opowiada. Uciekajacy ogon jest efektem ustawienia czulosci zyra a nie 'zawsze tak jest'.

 

Latanie helikiem wymaga od czlowieka machania dragami to normalne, ale pierwsze primo to regulacja modulu 4in1

 

 

No patrz jaki madrąla sie trafil.Moze jednak nie wiesz wszystkiego. Skoro cztery osoby w tym wątku maja taki sam problem to widocznie tak jest.Moze tobie sie trafila taka ktora nie kreci ogonem od lewa do prawa.W mojej Lamie pomimo najszczerszych checi nie udalo sie ustawic ogona w pozycji neutralnej.Wraz ze wyładowywaniem sie pakietu koniczne bylo przesuwanie trymera od prawej do lewej. Nie jest to jakis wielki problem i bo obrot ogona jest delikatny i powolny i kwestia przestawienia dwa,trzy razy trymera nie stanowi problemu.Wiec sie nie unoś tylko poczytaj---znawco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No patrz jaki madrąla sie trafil.Moze jednak nie wiesz wszystkiego. Skoro cztery osoby w tym wątku maja taki sam problem to widocznie tak jest.Moze tobie sie trafila taka ktora nie kreci ogonem od lewa do prawa.W mojej Lamie pomimo najszczerszych checi nie udalo sie ustawic ogona w pozycji neutralnej.Wraz ze wyładowywaniem sie pakietu koniczne bylo przesuwanie trymera od prawej do lewej. Nie jest to jakis wielki problem i bo obrot ogona jest delikatny i powolny i kwestia przestawienia dwa,trzy razy trymera nie stanowi problemu.Wiec sie nie unoś tylko poczytaj---znawco.

 

Podtrzymuje nadal swoje zdanie - w lamie mojej, mojego szefa i 2 kumpli ogon nie jezdzi i nie ucieka. Byc moze jest to wynikiem techniki latania, nie wnikam. Obserwuje fakt.

 

Helikopter to nie trenerek ze sobie wytrzymujesz i samo lata :lol:

 

btw - ja sie nie unosze ;) bo nie ma o co i po co. Wiecej dystansu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proportional służy do regulacji wzajemnej prędkości wirników.

 

No w sumie o to by mi chodziło...tylko jak ustawić aby dolny wirnik kręcił się szybciej bo zauważyłem że jeśli tak się dzieje to lamka się nie kręci tak bardzo...więc ta opcja tak jakby wspomaga działanie trymera na boczne wychyły lewego drażka?(Mode2) :?: :crazy:

 

Ja mam ustawione na maksa w lewo i tak piszą w instrukcji, że jest to położenie domyślne. Ale zauważyłem, że przy uderzeniach potencjometry na 4w1 potrafią się przesunąć., szczególnie proportional. Niedawno go regulowałem, a wczoraj znów patrzę - są problemy. I rzeczywiście, potencjometr przesunięty w prawo i to sporo. Chyba je skleję żywicą 5min... :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podtrzymuje nadal swoje zdanie - w lamie mojej, mojego szefa i 2 kumpli ogon nie jezdzi i nie ucieka. Byc moze jest to wynikiem techniki latania, nie wnikam. Obserwuje fakt.

 

Helikopter to nie trenerek ze sobie wytrzymujesz i samo lata :lol:

 

btw - ja sie nie unosze ;) bo nie ma o co i po co. Wiecej dystansu ;)

 

Tym niemniej zaprzeczyłeś sobie w tej wypowiedzi. Najpierw piszesz, że ogon sam z siebie się nie rusza, a potem, że nie da się tak latać, żeby wszystko samo stało w miejscu.

 

Tak czy inaczej gratuluje zakupu dobrego egzemplarza, w którym ogon trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.