awiator Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Witam,proszę użytkowników tego motorka o info,na jakich latają regulatorach[marka].Dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Walenciak Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Ja miałem ten silnik w Starlingu z regulatorem Jeti Spin66. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Miałem do tego silnika JETI SPIN 55 PRO i śmigło aeronaut 12x6,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Jeśli można to i ja zadam pytanie ;Czy Mega 22/30/3 da radę pociągnąć szybowca o wadze 3200g i rozpiętości 3,6m na skrzydłach z profilem HM, akku 4S 3600Ah i reglem Jeti Advance 40A . Czy 4S nie będzie za dużo do tego silnika [zalecane 3S] i jakie smigło warto dołożyć . Puki co nie mam doświadczenia z elektrykami stąd moje pytania .Pozdrawiam Władek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Elpazo -nie da rady. wyjdzie śmiesznie małe śmigło i mały ciąg. albo mocniejszy regler 70 -75A śmigło 10x6 -sam silnik będzie nieco przeciążony albo mniej cel -3 regler który masz 40A i wtedy śmigło też 10x6. Szału w żadnym z tych przypadków nie będzie... ale latać się da -zwłaszcza z mocniejszym reglem i 4s się da - kiedyś dla motoszybowców przyjmowało się, że jeśli ciąg jest większy niż 1/3 wagi to da się latać. Teraz raczej zbliżony do wagi albo chociaż połowę wagi. Tu będzie troszkę lepiej niż 1:3 a z mocniejszym reglem bliżej połowy wagi. . Na spokojne powolne wznoszenie starczy. nie ma szansy na kąt 30* czy 45* . Powiedziałbym, ze to motorek spoko do 2 -2,5kg szybowca. Ale sam bym dał i na 3,2kg z 3 s , mocniejszym reglem i śmigłem 11x6 lub 12x6 -tylko, że ja się uczyłem latać na słabowitych szczotkowych speedach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Witaj Witek z góry dziękuję za odpowiedź. Silnik ten napędzał mi model 2,6m i 2,5kg dawał sobie bardzo dobrze radę i z tym reglem i drugim 60 amperowym. Coś mi zaświtało abym ten silnik wymienił w szybowcu 3,6 bo tam mam NEO prawdziwą spawarkę z bardzo dużym ciągiem i się boję że dużo za silnym bo z ciągiem ponad 8kilo , A to jak na mnie na razie o wiele za dużo. Mam trzeci silnik na którym mam ciąg 2,9kg i wychodzi na to że go zostawię w tym modelu a MEGA zostanie w mniejszym 2,6. a tak z ciekawości ile ta mega jest wstanie wygenerować Watów z zalecanych parametrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Przy dobrym chłodzeniu (otwory w kadłubie i kołpak turbo przez około 30s 70A x napięcie 11 lub 14V x około 70%. Więc 3 cele około 500W 4 cele około 700W. Ja mam taką megę w modelu łódki -i cisnę 70A w sposób ciągły jakieś 3 do 4 minut lub kilka sekund nawet więcej - przy zasilaniu 6s regiel jeti opto 70A -ale mam chłodzenie wodne i silnika i regla.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Witold a jak to jest z napięciem zalecanym a stosowanym na przykład 4S czy 5s pomijając że regler mam dużo silniejszy na przykład 80-100A . czy silnik to wytrzyma przez te 30s przy dobrej wentylacji i jak się dobiera w takim układzie śmigło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 silnik wytrzymuje spore obroty (chyba około 70 000 /min przynajmniej te ze starej produkcji) -wiec napięcie zasilania może być dość duże bezkarnie. Problem jest z prądem -wyższe napięcie -to większe obroty i przy rozsądnym śmigle wychodzi bardzo duży prąd. - żeby prąd był rozsądnie mały trzeba by dać malutkie śmigiełko -ciąg byłby mały ale duża prędkość. A prąd przegrzeje silnik -40A można ciągnąć długo -70A krótko i tylko z dobrym chłodzeniem. Orientacyjnie wg programu symulacyjnego moc tracona w tym silniku przy śmigle 10 x6" i zasilaniu odpowiednio 3s-77W, 4s- 184W, 5s- 370W, 6s-600W. A moc tracona po prostu grzeje silnik... Jeśli do tej megi dołożyłbyś przekładnię -to spoko i 6s wytrzyma -byle prąd utrzymać dość nisko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2018 Dzięki Witold to mi dużo wyjaśnia. Szukam przekładni jak zdobędę będzie fajny napęd.do dużego wsadzę SK-3 4.6 840KV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi