awiator Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Witam,proszę użytkowników tego motorka o info,na jakich latają regulatorach[marka].Dziękuje.
Jacek Walenciak Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Ja miałem ten silnik w Starlingu z regulatorem Jeti Spin66.
TommyTom Opublikowano 15 Lutego 2018 Opublikowano 15 Lutego 2018 Miałem do tego silnika JETI SPIN 55 PRO i śmigło aeronaut 12x6,5
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Jeśli można to i ja zadam pytanie ;Czy Mega 22/30/3 da radę pociągnąć szybowca o wadze 3200g i rozpiętości 3,6m na skrzydłach z profilem HM, akku 4S 3600Ah i reglem Jeti Advance 40A . Czy 4S nie będzie za dużo do tego silnika [zalecane 3S] i jakie smigło warto dołożyć . Puki co nie mam doświadczenia z elektrykami stąd moje pytania .Pozdrawiam Władek
latacz Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Elpazo -nie da rady. wyjdzie śmiesznie małe śmigło i mały ciąg. albo mocniejszy regler 70 -75A śmigło 10x6 -sam silnik będzie nieco przeciążony albo mniej cel -3 regler który masz 40A i wtedy śmigło też 10x6. Szału w żadnym z tych przypadków nie będzie... ale latać się da -zwłaszcza z mocniejszym reglem i 4s się da - kiedyś dla motoszybowców przyjmowało się, że jeśli ciąg jest większy niż 1/3 wagi to da się latać. Teraz raczej zbliżony do wagi albo chociaż połowę wagi. Tu będzie troszkę lepiej niż 1:3 a z mocniejszym reglem bliżej połowy wagi. . Na spokojne powolne wznoszenie starczy. nie ma szansy na kąt 30* czy 45* . Powiedziałbym, ze to motorek spoko do 2 -2,5kg szybowca. Ale sam bym dał i na 3,2kg z 3 s , mocniejszym reglem i śmigłem 11x6 lub 12x6 -tylko, że ja się uczyłem latać na słabowitych szczotkowych speedach...
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Witaj Witek z góry dziękuję za odpowiedź. Silnik ten napędzał mi model 2,6m i 2,5kg dawał sobie bardzo dobrze radę i z tym reglem i drugim 60 amperowym. Coś mi zaświtało abym ten silnik wymienił w szybowcu 3,6 bo tam mam NEO prawdziwą spawarkę z bardzo dużym ciągiem i się boję że dużo za silnym bo z ciągiem ponad 8kilo , A to jak na mnie na razie o wiele za dużo. Mam trzeci silnik na którym mam ciąg 2,9kg i wychodzi na to że go zostawię w tym modelu a MEGA zostanie w mniejszym 2,6. a tak z ciekawości ile ta mega jest wstanie wygenerować Watów z zalecanych parametrów.
latacz Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Przy dobrym chłodzeniu (otwory w kadłubie i kołpak turbo przez około 30s 70A x napięcie 11 lub 14V x około 70%. Więc 3 cele około 500W 4 cele około 700W. Ja mam taką megę w modelu łódki -i cisnę 70A w sposób ciągły jakieś 3 do 4 minut lub kilka sekund nawet więcej - przy zasilaniu 6s regiel jeti opto 70A -ale mam chłodzenie wodne i silnika i regla....
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Witold a jak to jest z napięciem zalecanym a stosowanym na przykład 4S czy 5s pomijając że regler mam dużo silniejszy na przykład 80-100A . czy silnik to wytrzyma przez te 30s przy dobrej wentylacji i jak się dobiera w takim układzie śmigło.
latacz Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 silnik wytrzymuje spore obroty (chyba około 70 000 /min przynajmniej te ze starej produkcji) -wiec napięcie zasilania może być dość duże bezkarnie. Problem jest z prądem -wyższe napięcie -to większe obroty i przy rozsądnym śmigle wychodzi bardzo duży prąd. - żeby prąd był rozsądnie mały trzeba by dać malutkie śmigiełko -ciąg byłby mały ale duża prędkość. A prąd przegrzeje silnik -40A można ciągnąć długo -70A krótko i tylko z dobrym chłodzeniem. Orientacyjnie wg programu symulacyjnego moc tracona w tym silniku przy śmigle 10 x6" i zasilaniu odpowiednio 3s-77W, 4s- 184W, 5s- 370W, 6s-600W. A moc tracona po prostu grzeje silnik... Jeśli do tej megi dołożyłbyś przekładnię -to spoko i 6s wytrzyma -byle prąd utrzymać dość nisko.
elpazo Opublikowano 17 Lutego 2018 Opublikowano 17 Lutego 2018 Dzięki Witold to mi dużo wyjaśnia. Szukam przekładni jak zdobędę będzie fajny napęd.do dużego wsadzę SK-3 4.6 840KV
Rekomendowane odpowiedzi