Skocz do zawartości

MEGA F5J 16/30/3CE


awiator

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli można to i ja zadam pytanie ;Czy Mega 22/30/3 da radę pociągnąć szybowca o wadze 3200g i rozpiętości 3,6m na skrzydłach z profilem HM,  akku 4S 3600Ah i reglem Jeti  Advance  40A . Czy 4S nie będzie za dużo do tego silnika [zalecane 3S] i jakie smigło warto dołożyć . Puki co nie mam doświadczenia z elektrykami stąd moje pytania .Pozdrawiam Władek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elpazo -nie da rady. wyjdzie śmiesznie małe śmigło i mały ciąg.

 

albo mocniejszy regler   70 -75A   śmigło 10x6  -sam silnik będzie  nieco przeciążony

 

albo mniej cel -3 regler który masz 40A  i wtedy śmigło też 10x6.

 

Szału w żadnym z tych przypadków nie będzie... ale latać się da -zwłaszcza z mocniejszym reglem i 4s się da

   - kiedyś dla motoszybowców przyjmowało się, że jeśli ciąg jest większy niż 1/3 wagi to da się latać. Teraz raczej zbliżony do wagi albo chociaż połowę wagi.

    Tu będzie troszkę lepiej niż  1:3  a z mocniejszym reglem bliżej połowy wagi.  . Na spokojne powolne wznoszenie starczy. nie ma szansy na kąt  30* czy 45* .

 

Powiedziałbym, ze to motorek spoko do 2 -2,5kg szybowca.  Ale sam bym dał  i na 3,2kg z 3 s , mocniejszym reglem i śmigłem 11x6 lub 12x6   -tylko, że ja się uczyłem latać na słabowitych szczotkowych speedach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Witek z góry dziękuję za odpowiedź. Silnik ten napędzał mi model 2,6m i 2,5kg dawał sobie bardzo dobrze radę i z tym reglem  i drugim  60 amperowym. Coś mi zaświtało abym ten silnik wymienił w szybowcu 3,6 bo tam mam NEO prawdziwą spawarkę z bardzo dużym ciągiem i się boję że dużo za silnym bo z ciągiem ponad 8kilo , A to jak na mnie  na razie o wiele za dużo. Mam trzeci silnik na którym mam ciąg 2,9kg i wychodzi na to że go zostawię w tym modelu a MEGA  zostanie w  mniejszym 2,6. a tak z ciekawości ile ta mega jest wstanie wygenerować Watów z zalecanych parametrów.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dobrym chłodzeniu (otwory w kadłubie i kołpak turbo przez około 30s    70A x  napięcie 11 lub 14V  x około 70%. 

Więc 3 cele  około 500W            4 cele około 700W.

 

Ja mam taką megę w modelu łódki -i cisnę  70A w sposób ciągły jakieś 3 do 4 minut  lub kilka sekund nawet więcej - przy zasilaniu 6s regiel jeti opto 70A  -ale mam chłodzenie wodne i silnika i regla....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witold a jak to jest z napięciem zalecanym a stosowanym na przykład 4S czy 5s pomijając że regler mam dużo silniejszy na przykład 80-100A . czy silnik to wytrzyma przez te 30s przy dobrej wentylacji i jak się dobiera w takim układzie śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik wytrzymuje spore obroty  (chyba około 70 000 /min   przynajmniej te ze starej produkcji)  -wiec napięcie zasilania może być dość duże bezkarnie.

 

Problem jest z prądem -wyższe napięcie -to większe obroty i przy rozsądnym śmigle wychodzi bardzo duży prąd. - żeby prąd był rozsądnie mały trzeba by dać malutkie śmigiełko  -ciąg byłby mały ale duża prędkość.

A prąd przegrzeje silnik -40A można ciągnąć długo -70A krótko i tylko z dobrym chłodzeniem. 

 

Orientacyjnie wg programu symulacyjnego moc tracona w tym silniku przy śmigle 10 x6"  i zasilaniu  odpowiednio 3s-77W,  4s- 184W,  5s- 370W,  6s-600W.

A moc tracona po prostu grzeje silnik...

 

Jeśli do tej megi dołożyłbyś przekładnię -to spoko i 6s wytrzyma -byle prąd utrzymać dość nisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.