Skocz do zawartości

Problem z Asp 52 FS..Pomocy..


Danielstol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Silnik juz dawno jest dotarty,przelatałem na nim około 10l paliwa.Nie było zadnych problemów.Ostanio troche czekał na nowy model i sie doczekał tylko teraz nie chce prawidłowo działac.Zapala ładnie ale nie wchodzi na obroty,tak jak by był zalany ale dokrece iglice paliwa ,tak 1/4 obrotu i nic a ciut dalej gasnie.Dodam ze wolne obroty są dosyc wysokie ,a na dalsze zatykanie przepustnicy silnik gasnie. :( Próbowałem na róznych swiecach i smigłach 11-6 oraz 12-6.Zawory były od nowosci nie regulowane moze są przyczyną ??. :( pomocy :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Zawory mogą być przyczyną ale nie muszą. Nie mniej ja zacząłbym od ich sprawdzenia. W moim ASP FS 61 własnie żle wyregulowane zawory były przyczyną złej pracy na małych obrotach - gasł. Po regulacji prawidłowej to nie ten sam silnik :devil: Szczelina to 0,04 - 0,1mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli po wypaleniu tych 10 litrów nie miałeś silnikiem problemów to zawory odpadają.

Nie ma takiej możliwości żeby w nieużywanym silniku,powiększyły się luzy zaworów :D

Wyczyść gaźnik i przeprowadź na nowo całą regulacje wysokich i niskich obrotów.

Może zmieniłeś paliwo?Albo odpalasz go na jakimś starym paliwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd takie dane wziąłeś Grzegorz? Ani w instrukcji ASP, ani w instrukcji OS Max nie było podziału na ssacy i wylotowy.

 

Masz rację w instrukcji jest to podane jako tolerancja.

 

Ja zakupiłem sobie taki zestaw OS Engines do regulacji zaworów w którym są dwie blaszki, jedna 0,04 a druga 0,10 mm i w instrukcji od tego wynalazku było wyszczególnione która do którego zaworu.

Poza tym na zaworze wylotowym powinien być większy luz właśnie dla tego, że jest wylotowy i jak ma mały luz (czyli szybciej się otwiera) to czuć w palcach jak kompresja spada kręcąc śmigłem.

Ja zawsze i w każdym 4takcie reguluję zawory w ten sposób i rezultaty są najlepsze jakie udało mi się osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka zasada jest lub była w motoryzacji - nie raz i nie dwa regulowałem sobie zawory w maluchu. Tam własnie jest różnica wylotowy czy dolotowy. Dlatego kiedy dostałem pierwszego 4suwa to własnie doszukiwałem się w instrukcji różnicy w szczelinach ale jej nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak.Odpalałem silnik,mimo wszystkiego czyli czyszczenie gaznika ,zmiana paliwa na 5 nitro,wymiany swiecy,i regulacji dwoma iglicami nic nie pomogło.Chyba jednak to zawory.Silnik chodzi nierówno i przerywa tak jak romet kiedy zle sie zapłon ustawi :) a co bede pisał tu jest filmik http://video.google.pl/videoplay?docid=-8962697881079147261&hl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luz na zaworach na wydechowym 0,25 a na ssącym 0,20.. czy to nie za dużo :shock: ?

Jeżeli masz zawory z takimi luzami to się nie dziwię że nie chce poprawnie chodzić.

W pierwszej kolejności ustaw zawory na 0,04 mm ssący i 0,10 mm wydechowy.

Potem możesz się brać za regulację gaźnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

nie chcialem zakladac nowego postu poniewaz moje pytanie nawiazuje do tego postu

Czy we wszystkich 4-taktach ASP sa takie same luzy zaworowe?,czyli ssacy 0,04mm wydechowy 0,1mm?Pytam poniewaz mam ASP FS30 AR i tam mam tez dosc duze luzy (nie mierzylem )ale na oko sa w granicy ok 0,20-0,30mm.Czy moge zmienic te ustawienia w tym silniku stosujac szczeliny 0,04/0,1mm?Zapewne tak tylko czy bedzie chodzil poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem film,mój silnik i wyszedłem sprawdzić jakie ma luzy mój 52FS.

Wygląd na to że są tak duże że przekraczają PN :D

Żeby było ciekawiej silnik normalnie pracuje i nie mam do niego większych zastrzeżeń.

Na zaworze ssącym wsuwa się blaszka szczelinomierza 0,15 a 0,20 już nie,czyli mam coś pośrodku.Na wylotowym wchodzi 0,20 a 0,25 już nie.

W zasadzie miałem tego nie ruszać ale ustawię takie luzy jakie ma Irek i Grzegorz i zobaczę co pracy silnika się zmieni.

Oczywiście z poprawka na to 0,04 mm bo w ,,normalnym'' szczelinomierzu nie ma takiej grubości jest 0,05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym w temacie ASP FS 61. Gdy wyjąłem go z pudełka , przykręciłem do modelu i odpaliłem. Chodził super, a potem model latał z nim super. Na nastepny wyjazd tuż przed wyjściem zmierzyłem zawory ok 0,25 na kazdy. Oczywiście ustawiłem tak między 0,05 a 0,1 i ...silnik za nic nie chciał pracować. Na szczeście miałem ze sobą szczelinomierz i poprawiłem na te "złe " ustawienia i znowu mogłem latać :devil: Jednak były małe problemy z ustawieniem małych obrotów ale tolerowałem to by niczego już nie zmieniać. Po roku znowu czacząłem ustawiać zawory i teraz już na małych obrotach chodził idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.