Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Zamontowałem w Fan Fly silnik z helikoptera OS-Max 55HZ i próbuję go odpalić ale po kilku obrotach odkręca mi sie śmigło, i mam pytanie czy oryginalny silnik do samolotu ma lewy gwint czy też prawy jak w moim ew. co mam zrobić aby się nie odkręcał?

Opublikowano

Witaj

A jaka jest piasta na której mocujesz śmigło?,

Typowa pod śmigło czy płaszczyzna przylegania śmigła jest gładka?.

Wlej zdjęcie.

 

Piotrek

Opublikowano

Witam, Zamontowałem w Fan Fly silnik z helikoptera OS-Max 55HZ i próbuję go odpalić ale po kilku obrotach odkręca mi sie śmigło, i mam pytanie czy oryginalny silnik do samolotu ma lewy gwint czy też prawy jak w moim ew. co mam zrobić aby się nie odkręcał?

 

Porównaj mocowanie śmigła dla silników do helikopterów i samolotów. To są zupełnie inne mocowania.

Opublikowano

Są kleje do gwintów, lub nawet wystarczy zabrać żonie lakier do paznokci i użyć jako kleju. 

 

Silniki do heli nie są przystosowane do zakładania śmigła. Tam się montuje zupełnie inny element.

Opublikowano

Są kleje do gwintów, lub nawet wystarczy zabrać żonie lakier do paznokci i użyć jako kleju. 

 

Silniki do heli nie są przystosowane do zakładania śmigła. Tam się montuje zupełnie inny element.

Kurcze wybaczcie, nie doczytałem dokładnie ledwo co wstałem po nocce, mój błąd. 

Opublikowano

Do silników Heli należy dorobić piastę taką jak do lotniczych, i jest po kłopocie.

Poniżej fotki.

 

Stożek samohamowny, kąt około 7 stopni.

Ożebrowanie heli zdjęte, i dorobiony kołnierz trzymający wkładkę głowicy.

Śmigło już się nie odkręci.

 

 

post-818-0-38269600-1521988983_thumb.jpg

post-818-0-69349900-1521988996_thumb.jpg

Opublikowano

Da się, ale wykorzystanie takiego silnika jest znacznie trudniejsze niż heli. To są silniki wysokoobrotowe, więc wchodzą w grę zastosowania szybkościowe. Do tego często zamocowanie śmigła jest kłopotliwe, bo wały są przystosowane do mocowania kola zamachowego wraz ze sprzęgłem. Poza tym wał w tym miejscu w silniku samochodowym jest zwykle znacznie cieńszy niż w silniku lotniczym.

Opublikowano

NA fotach w necie ten motor nie ma w ogóle "piasty" o którą "zahaczyło" by się śmigło, to i nie dziwne że się odkręca... Po co w ogóle kombinować z silnikiem heli? mało to lotniczych konstrukcji? Nie będzie za mocno się chłodził z tym wielkim radiatorem na głowicy w samolocie? 

Witam, akurat taki mam w zapasie do heli 600-ki Rexa leży od dłuższego czasu i chcę go wykorzystać do samolotu.

 

ad. bynek 

Dzięki  za podpowiedź, z tą piastą a i gaźnik  też chyba nie z helika tylko z samolotu albo na fotce nie widać.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.