ValdeK Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Witam Was Panowie, słuchajcie jakieś kilka miesięcy temu miałem problemy z odpaleniem silnika Kyosho GX-40 jest to żarówka 2t. Udało mi się docierając go mam nadzieję że z sukcesem na zbudowanej hamowni. Jednak teraz przyszedł czas na zamontowanie silnika w modelu lecz on tutaj jest w przeciwieństwie do hamowni - zamontowany tłokiem w dół. I teraz moje pytanie brzmi... 1. Moja instalacja paliwowa jest zrobiona włg instrukcji tzn. wykorzystuje 3 przewody. (Gaźnik, Wydech i tankowanie) W związku z tym jak mam napełnić paliwo gdy silnik w modelu jest odwrócony o 180 stopni z modelem na kołach ? Paliwo będzie kapać z gaźnika prawda? Pomysłów aby to rozwiązać mam kilka ale chciałbym zapytać jak Wy to robicie. 2. Odpalanie silnika niektórym stwarza problem i boję się że u mnie będzie ten sam problem. Macie jakąś procedurę odpalania silnika zamontowanego w taki sposób? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Jeżeli zamkniesz gaznik, paliwo nie będzie się wylewać. W gazniku jest coś jak zwor który zapobiega tej sytuacji. Odpalenie jak każdy inaczej ułożony silnik. Masz rosrusznik czy z palca? Będzie ci trochę łatwiej przelać silnik ale dojdziesz do wprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Z palca. Z rozrusznika jakoś nie lubię.. Nie czuję wtedy silnika tak jakby Jeżeli zamkniesz gaznik, paliwo nie będzie się wylewać. W gazniku jest coś jak zwor który zapobiega tej sytuacji. Odpalenie jak każdy inaczej ułożony silnik. Masz rosrusznik czy z palca? Będzie ci trochę łatwiej przelać silnik ale dojdziesz do wprawy A czy wproadzić trochę paliwa do silnika przez przekręcenie śmigłem kilka razy z zasłoniętym palcem gaźnikiem czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Dziwnie prawisz ale jak kto lubi;) liczę że choć masz rękawice co trochę palce uchroni. Mimo wszystko procedury odpalania sa takie same. Jeżeli już masz zatankowany i chcesz odpalic to naturalnie ze tak. Tylko wtedy otwórz gaznik Przy odpalaniu z rozrusznika jest to o wiele łatwiejsze. Zmniejszać do zera prawdopodobieństwo zalania silnika, i najważniejsze, palce sa bezpieczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Robiłem włg instrukcji. Zatkać gaźnik palcem i wprowadzić przez przekręcenie śmigłem troszkę paliwa -> odsłonić -> Klips do świecy i start. Odpalam przez kijek taki fajny gumowy więc bez obaw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Nabierzesz wprawy, zrobią się nawyki. Więc udanych startów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Miałem kiedyś model z takim ustawieniem. Tankowanie na plecach. Odpalania normalnie a jak nie chciał/ nie miałem cierpliwości to tez na plecach. Po odpaleniu obracasz model i dalej juz normalnie. Jeżeli tankujesz przez wlew a odpowietrzenie masz przez wydech to tamtędy tez może Ci zalewać silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Miałem kiedyś model z takim ustawieniem. Tankowanie na plecach. Odpalania normalnie a jak nie chciał/ nie miałem cierpliwości to tez na plecach. Po odpaleniu obracasz model i dalej juz normalnie. Jeżeli tankujesz przez wlew a odpowietrzenie masz przez wydech to tamtędy tez może Ci zalewać silnik. Czytałem gdzieś, że rozwiązaniem na cieknące paliwo z gaźnika może być zatkanie palcem wydechu. Zakręcenie kilka razy śmigłem i próba odpalenia... zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Tak. Ale to zanim paliwo się nie dostanie do silnika. A jak w czas tankowania nalejesz paliwa do cylindra to nie ma ono jak uciekać. Trzeba uważać przy odpaleniu bo będziesz miał tzw hydro lock - oczywiście w najgorszym wypadku. A nawet jak pochylić model to będziesz miał zalana i mokra świece. Dlatego preferowalem tankowanie i opalanie na plecach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ValdeK Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 No..właśnie wróciłem z testów już w modelu. Napiszę Wam jak poszło: Zatankowałem model w pozycji normalnej, spróbowałem odpalić w pozycji normalnej ale zakończyło się to fiaskiem. Podejrzewam że zalałem w ten sposób świecę więc odwróciłem model aby ją wymienić. Po wymianie odpalałem już w pozycji odwróconej i udało się i po około minucie odłączyłem klips ALE... gdy tylko odwróciłem model kołami do dołu - silnik po chwili gasł. Regulację miałem przeprowadzoną dobrze i silnik zamontowany w stojaku pracował bez zarzutu. Po chwili pomyślałem, że powodem może być najprawdopodobniej albo świeca albo za bogata mieszanka w dolnej partii obrotów. Zająłem się regulacją ale nie zdążyłem do końca ponieważ pogoda zagnała mnie do domku. Piszę do Was z zapytaniem czy moje wnioski są słuszne i idę w dobrym kierunku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Docelowo w modelu ustawia się silnik od podstaw. Czyli zacznij od zkrecenia igły paliwa, odkrec o dwa pełne obroty i od tego zacznij ustawianie docelowo. Tak wykrecona iglica pozwoli na uruchomienie silnika i ustawienie optymalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi