VVigor Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Cześć. Mam taki problem - do zrobienia cable cama podłączyłem najprostszym sposobem silnik poprzez esc do baterii i kablami sygnałowymi do odbiornika. Przy odbiorniku dodanego do aparatury (turnigy 9x na er9x sofcie) wszystko działa elegancko. ESC brzęczy dwa razy, po czym trzeci raz dłużej i wszystko gra. Nie chciałem jednak wymontować odbiornika z drona, więc kupiłem nowy (FS IA6B), zbindowałem z aparaturą, jednak esc brzęczy tylko dwa razy szybko jeden z drugim w innych tonach, ale brakuje trzeciego bipnięcia i silnik nie rusza. Odbiornik sparowany elegancko, dioda świeci cały czas. Co jakiś czas te podwójne bipnięcie się powtarza, ale nie ma reguły. Ktoś coś? Stary odbiornik: IAS8 , a nowy IAS 6, oba oparte na AFHDS2A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Musisz nauczyć esc w jakiś języku gada nowy odbiornik. Czyli po naszemu musisz na nowo skalibrowac esc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Możesz podrzucić jakiś czytelny i konkretny poradnik co do kalibracji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CichyBart Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Włączasz napięcie pika raz Thr na samą górę, będzie jakieś pikanie Thr na dół będzie normalne piknięcie informujące o uzbrojeniu silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Nic takiego się nie dzieje. Esc nie reaguje na wychylenie drążka gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CichyBart Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Napisz dokładnie jaki regiel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Made in china, readytosky na simonku 30A. http://artofcircuits.com/product/readytosky-with-simonk-firmware-30a-brushless-esc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CichyBart Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 https://www.robotshop.com/media/files/pdf/lynxmotion-simonk-esc-guide.pdf Punkt 8. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Odbiornik nie ma tutaj znaczenia ,on tylko przekazuje impulsy z nadajnika do ESC. W nadajniku zrobiłeś zapewne nowy model i tutaj masz gaz inaczej ustawiony. Sprawdź revers, EPA albo podpiąłeś go pod inny kanał niż GAZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Właśnie co ciekawe używam tego samego modelu. W poprzednim odbiorniku podpinalem esc pod ch3, teraz nie ważne pod który podepne, a i tak nie działa. Brakuje tego jednego "beep" po podłączeniu do zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Nagrałem krótki filmik pokazujący jak wygląda problem. Jeśli czegoś nie widać to zrobiłem następujące rzeczy: 1. zbindowałem stary odbiornik z drona, podłączyłem regiel, silnik działa wzorowo i słychać ten trzeci "bip" zaraz po zbindowaniu 2. rozłączyłem wszystko i zbindowałem nowy odbiornik, również na kanale 3, tak samo jak w poprzednim. Po zbindowaniu już nie słychać trzeciego "bip", silnik nie reaguje. Kalibrację ESC (czyli to o czym mówiliście do tej pory) da się wykonać na starym odbiorniku - na nowym bez reakcji. https://www.youtube.com/watch?v=X9ZEC6p8K8M&feature=youtu.be Od razu uprzedzam - nie ważne w który kanał wepnę wtyczkę do regla, również pierwszy slot, który jest opisany "PPM/ch1" nic nie daje. Co ciekawe - podpięcie wtyczki regli pod ibus powoduje te bipnięcie którego nie ma, ale silnik dalej nie odpowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Jeżeli masz jakieś servo to sprawdź czy działają wszystkie kanały w tym nowym odbiorniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Nie mam żadnego Serwa niestety. Jest inna możliwość sprawdzenia czy sygnał wychodzi z odbiornika dalej? Bo zwyczajnie wygląda na to, że odbiornik binduje ,ale daje sygnału do esc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Musisz być pewny że odbiornik jest na 100% sprawny. Poszukaj kogoś z modelem żeby sprawdzić odbiornik. Serwo to najprostszy sposób. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Spróbuję kogoś poszukać. A czy istnieje możliwość, że w ustawieniach aparatury jest coś do zmiany? Obecnie latałem na ustawieniach: PPM 300uS ppm FrLen 22,5mSec Zauważyłem jedną rzecz- gdy podepnie się wtyczkę ESC do miejsca na I-bus w odbiorniku to esc daje ten ostatni bip, jakby było gotowe do startu, jednak w aparaturze nie mam możliwości zmiany z ppm na ibus, jedynie na sbus, multi, xjt i tyle. Aparatura to turnigy 9x na sofcie er9x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Najprawdopodobniej masz regulator ustawiony poza zakresem. Można to sprawdzić testerem serw lub w aparaturze zmieniając limit na dole na plus lub minus. Usłyszysz wtedy brakujące dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 A zmiana endpoint ów w aparaturze na trymerach? (to obok drążków, do regulacji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Dowolnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VVigor Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2018 Wybacz, że dopiero teraz odpisuję, ale byłem tydzień poza domem. Moje limity wyglądają następująco: dla CH3 : -4.0 / -78/+78. Przechodzi to na 1100 na dole i 1900 na górze. Rozszerzałem limity tak, że doszło na dole nawet do 900, a na górze do 2000, ale esc dalej nie łapie. Czy powinien załapać automatycznie po zmianie ustawień w aparaturze czy powinienem go jeszcze raz zbindować? Próbowałem kalibrować jak zawsze, bez skutku. Trymery obok drążków również nic nie dają. Poszperałem dodatkowo- Podłączyłem APMa w sposób następujący: Tylko jedno esc na wyjściu z silnikiem, na wejściu oczywiście odbiornik z kablami wpiętymi w ch3. Odbiornik stary (działający): Wchodzę w mission plannera, otwieram zakładkę radio calibration i gaz działa rewelacyjnie- reaguje na wychylenie drążka Odbiornik nowy Robię dokładnie to samo, gaz stoi nieruchomo, widać, że nie dostaje kompletnie sygnału gazu od aparatury (?). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2018 Jeżeli nie sprawdzisz odbiornika czy jest sprawny to twoja praca idzie na marne. Sprawdziłeś w MP że nie ma impulsów z odbiornika więc stawiam że jest uszkodzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi