Skocz do zawartości

Problem z ESC po zmianie odbiornika


VVigor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam taki problem - do zrobienia cable cama podłączyłem najprostszym sposobem silnik poprzez esc do baterii i kablami sygnałowymi do odbiornika. Przy odbiorniku dodanego do aparatury (turnigy 9x na er9x sofcie) wszystko działa elegancko. ESC brzęczy dwa razy, po czym trzeci raz dłużej i wszystko gra. Nie chciałem jednak wymontować odbiornika z drona, więc kupiłem nowy (FS IA6B), zbindowałem z aparaturą, jednak esc brzęczy tylko dwa razy szybko jeden z drugim w innych tonach, ale brakuje trzeciego bipnięcia i silnik nie rusza. Odbiornik sparowany elegancko, dioda świeci cały czas. Co jakiś czas te podwójne bipnięcie się powtarza, ale nie ma reguły. Ktoś coś?

 

Stary odbiornik: IAS8 , a nowy IAS 6, oba oparte na AFHDS2A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem krótki filmik pokazujący jak wygląda problem. 

Jeśli czegoś nie widać to zrobiłem następujące rzeczy:

1. zbindowałem stary odbiornik z drona, podłączyłem regiel, silnik działa wzorowo i słychać ten trzeci "bip" zaraz po zbindowaniu

2. rozłączyłem wszystko i zbindowałem nowy odbiornik, również na kanale 3, tak samo jak w poprzednim. Po zbindowaniu już nie słychać trzeciego "bip", silnik nie reaguje. 

 

Kalibrację ESC (czyli to o czym mówiliście do tej pory) da się wykonać na starym odbiorniku - na nowym bez reakcji. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=X9ZEC6p8K8M&feature=youtu.be

 

Od razu uprzedzam - nie ważne w który kanał wepnę wtyczkę do regla, również pierwszy slot, który jest opisany "PPM/ch1" nic nie daje.

 

Co ciekawe - podpięcie wtyczki regli pod ibus powoduje te bipnięcie  którego nie ma, ale silnik dalej nie odpowiada. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję kogoś poszukać. A czy istnieje możliwość, że w ustawieniach aparatury jest coś do zmiany? Obecnie latałem na ustawieniach:

PPM

300uS

ppm FrLen 22,5mSec

 

Zauważyłem jedną rzecz- gdy podepnie się wtyczkę ESC do miejsca na I-bus w odbiorniku to esc daje ten ostatni bip, jakby było gotowe do startu, jednak w aparaturze nie mam możliwości zmiany z ppm na ibus, jedynie na sbus, multi, xjt i tyle.

Aparatura to turnigy 9x na sofcie er9x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, że dopiero teraz odpisuję, ale byłem tydzień poza domem. Moje limity wyglądają następująco:

dla CH3 :

-4.0 / -78/+78.

Przechodzi to na 1100 na dole i 1900 na górze. Rozszerzałem limity tak, że doszło na dole nawet do 900, a na górze do 2000, ale esc dalej nie łapie. Czy powinien załapać automatycznie po zmianie ustawień w aparaturze czy powinienem go jeszcze raz zbindować? Próbowałem kalibrować jak zawsze, bez skutku. Trymery obok drążków również nic nie dają. 

 

Poszperałem dodatkowo-

Podłączyłem APMa w sposób następujący:

Tylko jedno esc na wyjściu z silnikiem, na wejściu oczywiście odbiornik z kablami wpiętymi w ch3.

 

Odbiornik stary (działający):

Wchodzę w mission plannera, otwieram zakładkę radio calibration i gaz działa rewelacyjnie- reaguje na wychylenie drążka

 

Odbiornik nowy 

Robię dokładnie to samo, gaz stoi nieruchomo, widać, że nie dostaje kompletnie sygnału gazu od aparatury (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.